Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Sportowy zapłon

Data publikacji: Autor: lm

Zwykłemu kierowcy wydaje się, że świeca zapłonowa w pojeździe seryjnym i aucie wyścigowym jest taka sama. Nic bardziej mylnego.

 

Przede wszystkim różni ich konstrukcja i skład. Inna też jest długość, średnica i wielkość. Często w pojazdach rajdowych stosuje się platynę oraz itr dla uszlachetniania elektrod.

Wreszcie zużycie świec w naszych samochodach, a "wyścigówkach" jest diametralnie różne.

W aucie fabrycznym jedynie przez 10% czasu eksploatacji świece pracują na pełnym obciążeniu, gdy w przypadku aut sportowych świece uzyskują maksymalne obciążenie w 70% czasu pracy.

 

Przykładowo zespół wyścigowy zużywa komplet świec w ciągu jednego odcinka rajdu. W tym układzie niezbędne jest korzystanie z ogromnej ilości "nówek", których liczba w czasie sezonu sięga 4000 sztuk.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości