Jak wynika z danych Ministerstwa Finansów, opracowanych przez instytut Samar, w sierpniu 2014 roku do Polski sprowadzono 65 009 samochodów używanych. To rezultat wyższy od ubiegłorocznego o 2,40 proc. W porównaniu z lipcem 2014 roku (68 251 sprowadzonych samochodów) liczba rejestracji zmalała o 4,75 proc. Łącznie w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2014 roku przywieziono 516 275 aut, o 7,82 proc. więcej niż w 2013 roku.
W sierpniu 2014 roku struktura wiekowa samochodów z importu nieco pogorszyła się w stosunku do rezultatów odnotowanych w lipcu. Udział najmłodszych aut, w wieku do 4 lat spadł z poziomu 7,75 proc. do 7,60 proc., a udział pojazdów najstarszych, w wieku powyżej 10 lat, które stanowiły w lipcu 50,52 proc. wszystkich sprowadzonych samochodów używanych, wzrósł do 51,40 proc. Udział aut w wieku od 5 do 10 lat spadł z 41,73 proc. w lipcu do 41,00 proc. w sierpniu.
W porównaniu z sierpniem 2013 r. struktura wiekowa aut z importu pogorszyła się. Udział aut do 4 lat wynosił wtedy 7,3 proc, udział aut powyżej 10 lat – 48,6 proc., a aut od 5 do 10 lat 44,1 proc. rynku.
W 2014 roku samochody w wieku powyżej 10 lat są najliczniej reprezentowaną grupą importowanych aut używanych i stanowią 51,33 proc. wszystkich sprowadzonych samochodów. Udział aut w wieku od 5 do 10 lat wynosi 41,58 proc., a pojazdów do 4 lat – 7,09 proc.
W rankingu najczęściej sprowadzanych samochodów używanych w 2014 roku pierwsza piątka marek (Volkswagen, Opel, Audi, Renault i Ford) nie zmieniła się w porównaniu z rezultatami z lipca. Wszystkie marki w rankingu 15 najpopularniejszych marek zanotowały wzrosty, w tym największy uzyskało BMW - o 31,56 proc.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?