Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedaż aut. Dane po 20 dniach listopada. To oznaki ożywienia czy statystyka?

Stanisław Rochowicz/ SAMAR
Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w pierwszych dwóch dekadach listopada zarejestrowano 25 503 nowe samochody osobowe, o 7,0% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Bardzo duży wzrost odnotowały samochody dostawcze - 3 308 pojazdów użytkowych to o 26,6% więcej niż przed rokiem.Fot. 123rf
Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w pierwszych dwóch dekadach listopada zarejestrowano 25 503 nowe samochody osobowe, o 7,0% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Bardzo duży wzrost odnotowały samochody dostawcze - 3 308 pojazdów użytkowych to o 26,6% więcej niż przed rokiem.Fot. 123rf
Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w pierwszych dwóch dekadach listopada zarejestrowano 25 503 nowe samochody osobowe, o 7,0% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Bardzo duży wzrost odnotowały samochody dostawcze - 3 308 pojazdów użytkowych to o 26,6% więcej niż przed rokiem.

Skąd tak wysokie liczby? Czy to początek samorejestracji dealerskich? Wszystko tłumaczy kalendarz. W tym roku w pierwszych dwóch dekadach listopada było 14 dni roboczych, a w zeszłym roku - 12. W przeliczeniu na dzień roboczy, rynek wszystkich pojazdów do 3,5 tony (28 811 szt.) wykazał spadek (-6,6%), podobnie jak rynek samochodów osobowych (-8,3%). Tylko samochody dostawcze odnotowały wzrost (+8,5%). Warto podkreślić, że w całym miesiącu będzie 20 dni roboczych, o jeden więcej niż rok temu.

Sprzedaż aut. Samochody osobowe

W przypadku samochodów osobowych po 20 dniach listopada rejestracje na osoby fizyczne spadły o 9,6% (6 512 szt.), natomiast na firmy – wzrosły o 14,1%, do poziomu 18 991 sztuk. Wspomniane rejestracje dealerskie wykazują minimalny wzrost (2 586 szt., + 0,5%). W największym stopniu zwiększyła się liczba samochodów zarejestrowanych bezpośrednio na firmy - 3 459 szt. to o 58,7% więcej niż przed rokiem oraz na firmy RAC (747 szt., +48,8%). Jedyny rodzaj rejestracji, których jest w analizowanym okresie mniej niż rok wcześniej to rejestracje na importerów (209 szt., -13,3%).

Liderem w grupie samochodów osobowych jest Toyota (4 307 sztuk) przed Skodą (3 376 szt.) i Volkswagenem (2 437 szt.), a wśród modeli - Skoda Octavia (1 185), przed Toyotą Yaris (1 047) i Toyotą Corollą (1 036).

Sprzedaż aut. Segment premium

Po 20 dniach listopada bardzo dobrze wygląda kondycja segmentu premium - w tej klasie zarejestrowano 4 383 auta, o 32,2% więcej niż rok wcześniej. W przeliczeniu na dzień roboczy wynik również wykazuje wzrost (+13,3%). Jak widać, w najgorszych czasach najlepiej sprzedają się... produkty luksusowe.

Sprzedaż aut. Samochody dostawcze

Rynek samochodów użytkowych odnotował wzrost rejestracji zarówno na osoby fizyczne (447 sztuk, +22,5%), jak i na firmy (2 861 szt., +27,3%). Dwa kluczowe kanały dystrybucji, stanowiące łącznie 75,1% rejestracji w analizowanym okresie, to firmy leasingowe (1 900 szt.; +35,2%) oraz firmy rejestrujące na siebie bezpośrednio (584 szt.; +65,9%). Pozostałe cztery (CFM, dealer, RAC, importer), wykazały spadki.

Liderem na rynku samochodów dostawczych jest po dwóch dekadach listopada Renault (600 sztuk) przed Peugeotem (401 sztuk) i Fordem (397 szt.). W zestawieniu najczęściej rejestrowanych modeli prowadzi Renault Master (500), a dalej są Mercedes Sprinter (324) i Fiat Ducato (279).

Ranking marek samochodów osobowych, zarejestrowanych w pierwszych dwóch dekadach listopada 2020 roku:

  1. Toyota – 4 307 szt.
  2. Skoda – 3 376 szt.
  3. Volkswagen – 2 437 szt.
  4. Kia – 1 321 szt.
  5. Dacia – 1 279 szt.
  6. Mercedes – 1 195 szt.
  7. Renault – 1 108 szt.
  8. Hyundai – 1 092 szt.
  9. Ford – 1 051 szt.
  10. Audi – 1 040 szt.
  11. BMW - 999 szt.
  12. Peugeot - 841 szt.
  13. Fiat - 737 szt.
  14. Opel - 684 szt.
  15. Volvo - 604 szt.
  16. SEAT - 551 szt.
  17. Citroen - 483 szt.
  18. Suzuki - 453 szt.
  19. Mazda - 398 szt.
  20. Nissan - 389 szt.
  21. Lexus - 251 szt.
  22. Honda - 178 szt.
  23. Mitsubishi - 146 szt.
  24. JEEP - 125 szt.
  25. MINI - 121 szt.
  26. Land Rover - 85 szt.
  27. Porsche - 73 szt.
  28. Alfa Romeo - 63 szt.
  29. Subaru - 30 szt.
  30. DS - 17 szt.
  31. Jaguar - 10 szt.
  32. Ssangyong - 7 szt.
  33. Abarth - 5 szt.
  34. Ferrari - 4 szt.
  35. Aston Martin - 2 szt.
  36. Smart - 2 szt.
  37. Bentley - 0 szt.
  38. Infiniti - 0 szt.
  39. Maserati - 0 szt.
  40. Pozostałe - 39 szt.

Razem - 25 503 szt.

Ranking marek samochodów dostawczych, zarejestrowanych w pierwszych dwóch dekadach listopada 2020 roku:

  1. Renault - 600 szt.
  2. Peugeot - 401 szt.
  3. Ford - 397 szt.
  4. Mercedes - 396 szt.
  5. Fiat - 361 szt.
  6. Iveco - 244 szt.
  7. Volkswagen - 235 szt.
  8. Toyota - 205 szt.
  9. Citroen - 157 szt.
  10. Opel - 120 szt.
  11. Dacia - 57 szt.
  12. MAN - 49 szt.
  13. Skoda - 22 szt.
  14. Isuzu - 16 szt.
  15. Mitsubishi - 14 szt.
  16. Nissan - 4 szt.
  17. Fuso - 2 szt.
  18. Hyundai - 0 szt.
  19. Pozostałe - 28 szt.

Razem – 3 308 szt.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty