Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Sprzedaż nowych samochodów. Jak reaguje rynek francuski? Sprawdzamy!

Data publikacji: Autor: Stanisław Rochowicz

Jak podaje portal Automotive News Europe rejestracje nowych samochodów spadły we Francji o 3 procent we wrześniu. Powracając jednak do średniego poziomu w ciągu ostatnich 10 lat. Liderami sprzedaży stały się Dacia, Audi i Nissan. Zmniejszył się zarówno udział aut z silnikami Diesla, jak i benzynowymi.

Fot. 123RF Jak podaje portal Automotive News Europe rejestracje nowych samochodów spadły we Francji o 3 procent we wrześniu. Powracając jednak do średniego poziomu w ciągu ostatnich 10 lat. Liderami sprzedaży stały się Dacia, Audi i Nissan. Zmniejszył się zarówno udział aut z silnikami Diesla, jak i benzynowymi.

Według danych grupy branżowej CCFA we Francji we wrześniu zarejestrowano 168 290 nowych samochodów osobowych w ciągu 22 dni sprzedaży.

Rynek francuski zanotował jednak spadek aż o 29 procent porównując go z wrześniem 2019 roku. Z drugiej jednak strony w ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż we wrześniu wyniosła średnio 162 000 pojazdów, zatem wróciła ona do średniego, historycznego poziomu.

W czerwcu i w lipcu sprzedaż nowych samochodów była jednak wyższa, a to za sprawą finansowych zachęt do zakupu, który wprowadził rząd francuski. Ale koniec hojnego programu wymiany aut pod koniec lipca doprowadził do spadku sprzedaży w sierpniu.

Zwiększone zachęty do zakupu pojazdów zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in) będą obowiązywać do końca 2020 r., ale rząd planuje zmniejszyć je w 2021 i 2022 roku. Nawet do poziomów niższych niż przed pandemią.

Dacia, Audi i Nissan rośnie

Wśród francuskich marek sprzedaż Peugeota wzrosła we wrześniu o 6,7 procent, jedynej marki Grupy PSA na plusie, ponieważ PSA jako całość spadła o 4,3 procent. Sprzedaż Citroena spadła o 10 procent, Opel spadł o 32 procent, a DS stracił 25 proc.
Największy, bo aż 35% wzrost zanotowała marka Dacia, choć marka Renault straciła 16 procent. Ogółem sprzedaż grupy Renault spadła o 5,8 procent.

Zobacz także: Prawo jazdy. Czy można zobaczyć nagranie z przebiegu egzaminu?

Wśród marek zagranicznych Audi przewodziło grupie Volkswagena z 40-procentowym wzrostem. Marka VW spadła o 7,3 %, Skoda zyskała o 1,3 %, a Seat o 3,6 %, a sprzedaż grupy wzrosła w ciągu miesiąca o 1,7 %.

Sprzedaż marki BMW spadła o 14 procent, a marka BMW Group Mini straciła 18 procent. Sprzedaż Mercedes-Benz spadła o 2,7 procent.

Co ciekawe sprzedaż miejskiego samochodu Smart spadła do zaledwie 180 sztuk w ciągu miesiąca.

Sprzedaż Forda wzrosła o 4,2 procent. Sprzedaż Fiata spadła o 8,7 procent, chociaż dwie inne marki należące do Fiat Chrysler Automobile mają dobre wyniki - sprzedaż Alfy Romeo wzrosła o 23% , a sprzedaż Jeepa o 25 %.

Wśród marek azjatyckich liderem był Nissan ze wzrostem o 13 procent. Sprzedaż Toyoty wzrosła o 5,9 procent. Sprzedaż Kia wzrosła o 3,3 procent, a Hyundai stracił 5,4 procent.

Auta elektryczne

Odsetek pojazdów zelektryfikowanych nadal znacznie przewyższał poziomy z 2019 r.

Pojazdy hybrydowe stanowiły do września 2020 roku 13 procent rynku, w porównaniu z 5,3% w 2019 roku. Z tej liczby 3,5% stanowiły hybrydy typu plug-in, w porównaniu z zaledwie 0,7 procent z września 2019 roku. Pojazdy akumulatorowo-elektryczne stanowiły 6 procent rynku, w porównaniu z 1,9% z września 2019.

Udział w sprzedaży aut zasilanych olejem napędowym w ciągu dziewięciu miesięcy wyniósł 31 procent, w porównaniu z 34 procentami w 2019 roku, podczas gdy modele benzynowe stanowiły 49 procent, czyli odnotowały one spadek z 59 procent w 2019 roku.

 

 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Jeep Compass

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości