Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Sprzedaż znowu w dół

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. M.Pobocha: Od początku roku do końca kwietnia najwięcej nowych samochodów osobowych sprzedała w Polsce Toyota.

Jak mówi przysłowie: "Miłe złego początki". Po marcowym wzroście sprzedaży nowych samochodów osobowych mogło się wydawać, że popyt na te pojazdy będzie coraz wyższy. Tymczasem w kwietniu sprzedano zaledwie 19 363 auta osobowe. To niemal o 20 proc. mniej niż miesiąc wcześniej i o ponad 57 proc. mniej niż w kwietniu ubiegłego roku.

 

Skumulowana sprzedaż od stycznia do końca kwietnia wyniosła 85 380 sztuk i była o 40,5 proc. niższa od zanotowanej w tym samym okresie 2004 r.

 

Jak wynika z raportu firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny, najwięcej aut osobowych sprzedały w minionym miesiącu Skoda (2 554), Toyota (2 062) i Fiat (1 912). Biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży od początku roku do końca kwietnia liderem pozostała Toyota z wynikiem 10 194 auta. Na drugim miejscu znalazła się Skoda z 9 935 sprzedanymi pojazdami. Trzecia Fot. M.Pobocha: Od początku roku do końca kwietnia najwięcej nowych samochodów osobowych sprzedała w Polsce Toyota. pozycja przypadła Fiatowi, którego samochody osobowe kupiło 9 066 klientów. Dalsze miejsca w rankingu zajęły Opel, Renault, Ford, Peugeot, Citroen i Volkswagen. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która jako jedyna z wymienionych marek zanotowała sumaryczny wzrost sprzedaży wynoszący 13,6 proc.

 

Na uwagę zasługują także wyniki Hyundaia i Kii, których samochody znalazły odpowiednio 262 i 158 proc. więcej nabywców niż rok wcześniej. Wzrósł także popyt na auta Seata (28,9 proc.) i Suzuki (8,9 proc.). Rekordzistą jest jednak pod tym względem nienotowane w pierwszej 20. Subaru. Pojazdy tej marki kupiło w okresie styczeń – kwiecień 2005 r. o 570,7 proc. klientów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

 

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce:

 

Marka

Sprzedaż

styczeń – kwiecień 2005

Sprzedaż

styczeń – kwiecień 2004

Zmiana (%)

Toyota

10 194

16 191

- 36,92

Skoda

9 935

18 866

- 47,34

Fiat

9 066

27 311

- 66,80

Opel

7 764

14 253

- 45,53

Renault

6 794

14 551

- 53,31

Ford

6 770

12 357

- 45,21

Peugeot

5 544

10 799

- 48,66

Citroen

4 250

5 761

- 26,23

Volkswagen

3 671

5 609

- 34,55

Honda

3 512

3 092

13,58

Chevrolet

2 864

0

-

Seat

2 609

2 024

28,90

Nissan

2 358

3 156

- 25,29

Kia

1 478

572

158,39

Hyundai

1 433

396

261,87

Mitsubishi

883

1 213

- 27,21

Dacia

800

0

-

Audi

772

896

- 13,84

Suzuki

757

695

8,92

Mercedes-Benz

697

1 399

- 51,47

Źródło: Samar

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Jacek (gość)

    Prawa wolnego rynku. Po prostu nowy samochód i jego eksploatacja są w Polsce za drogie. Co robi w tym momencie normalny sprzedawca; powinien obniżyć cenę i ograniczyć swoje koszty. Tymczasem salonowcy nic w tym kierunku nie robią; Euro tanieje a samochody nowe podrożały w Polsce w ostatnim roku najbardziej. Ciągle tylko zajmują się lobbingiem aby to rząd ograniczył import używanych a najlepiej aby wprowadził administracyjny nakaz kupna nowego samochodu przez każdego obywatela. Tak dalej Panowie.

  • Rob (gość)

    A ja nie chcę nabijać kiesy zarganicznym koncernom samochodowym i nie kupię nowego samochodu w salonie. Wolę jeździć starym Polonezem. Przynajmniej kiedyś kilka kupując Poloneza dawałem pracę Polakom na Żeraniu. NIE NABIJAJCIE KASY ZAGRANICZNYM KONCERNOM. Teraz Polskie. Może w końcu zrozumieją że z pustego i Salomon nie wyciśnie. Ten naród i tak już ma puste kieszenie. Najpierw trzeba dac ludziom zarobić aby potem zapłacili.

  • Marcin (gość)

    Rob, mysle, ze troszke przesadzasz, idea jest bardzo sluszna, tez wybieram polskie produkty, ale zwykle w sklepach spozywczych. Samochod to nie chleb, nie chcialbym jechac polonezem z rodzinka i drżeć, że mi się nagle złamie w skutek wszechoobecnej korozji. Przykro mówic, ale polska motoryzacja nie istnieje.

  • Jarek (gość)

    Bardzo chetnie bym kupil FSO Octavia 2.0 TDI.Ale czegos takiego nie ma!

  • jarosław (gość)

    Dania - jeden z najbogatszych krajów.Nie produkują swoich osobówek ani ciężarówek.Podatki najwyższe w Europie - a nie chcą kupować swoich samochodów,bo ich nie mają!I tylko to nas łączy.Reszta tylko nas dzieli.Nawet idiotów do rządu nie wybierają!!!

  • tojociarz (gość)

    kazdy woli kupic używany 3-4 letni za połowe ceny nowego -to szaleństwo wyjeżdzac teraz nowym wózkiem z salonu -byle jakie barachło kosztuje ponad 40-50 tys

  • Marek W. (gość)

    Spada sprzedaż, "na górze" twierdzą ze to wina masowo sprowadzanych z zagranicy "złomów", szkoda tylko ze głowna wine za ten stan rzeczy ponoszą sami "panowie" posłowie. Nowelizacja ustawy o VAT, wprowadzenie "słynnego wzoru Lisaka" sprawiły ze leasing samochodu osobowego z homologacją na cieżarowy stał sią praktycznie nie możliwy/opłacalny. To własnie firmy napedzały koniunkturę na rynku nowych samochodów. Ciekwe jak wyglądała struktura sprzedaży nowych pojazdów w latach poprzednich ze względu na sposób finansowania zakupu?. Ale zawsze to wygodniej powiedzieć że winny jest "Kowalski" bo go wreszcie stać na VW Passata za 8 tys. np. z Niemiec i przez to nie kupi nowej Astry w salonie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości