Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Średnicówka z Katowic do Zabrza już na wiosnę

Data publikacji: Autor: Maria Olecha

fot. archiwum Chcecie wiedzieć, kiedy będzie gotowa Drogowa Trasa Średnicowa w Zabrzu i co jeszcze muszą zrobić drogowcy, by ułatwić nam szybki dojazd z Katowic do centrum Zabrza? Byliśmy na budowie średnicówki i sprawdziliśmy, czy prace faktycznie są na finiszu.
fot. archiwum - Nie wiemy, ile potrwa zima, ale jeśli nie będzie ostra, to skończymy roboty zgodnie z kontraktem, czyli w kwietniu - mówi Marian Cieślak, inżynier kontraktu z DTŚ SA. To oznacza, że gotową trasą z Katowic do centrum Zabrza przejedziemy już niebawem - w maju lub w czerwcu.
Mimo siarczystego mrozu,w poniedziałkowy poranek prace przy budowie średnicówki trwały. Drogowcy m.in. zwozili kamienie na podbudowę trasy i porządkowali nasypy w rejonie węzła na de Gaulle'a. Bo tak naprawdę droga jest prawie gotowa. Kierowcy jeżdżą już gotowym rondem w centrum miasta, a piesi korzystają z nowowybudowanych przejść i tuneli.

Jak mówi Marian Cieślak, do zrobienia pozostało niewiele - trzeba między innymi zamontować w kilku miejscach ekrany akustyczne, wykończyć drogę, postawić przy niej znaki i tablice. Co ciekawe, aby wybudować niespełna pięciokilometrowy odcinek trasy oraz m.in. wszystkie wiadukty i węzły, którymi zjedziemy bądź wjedziemy na średnicówkę, drogowcy położyli blisko 101 tysięcy 500 ton asfaltu!

Przypomnijmy, że DTŚ ma w Zabrzu długość 4,7 km. Biegnie od granicy z Rudą Śląską, wzdłuż ul. Wolności na Zaborzu, a w rejonie Elektrociepłowni Zabrze skręca na południowy-zachód, omijając ścisłe centrum miasta. Średnicówka łączy się z zabrzańskimi drogami węzłem na ul. de Gaulle'a.

- Jest to stosunkowo krótki odcinek trasy, ale skomplikowany technicznie - mówi Danuta Żak, rzeczniczka spółki DTŚ SA. - Powstało tam między innymi siedem wiaduktów drogowych, w tym estakada nad węzłem de Gaulle´a o długości 140 metrów, dwa tunele dla pieszych, połączenia z drogami i ulicami lokalnymi oraz ekrany akustyczne o łącznej długości ok. 4 km oraz wysokości od 2 do 6 m - wylicza.

DTŚ w Zabrzu urywa się nagle na gigantycznej estakadzie nad ul. de Gaulle'a. Tym wiaduktem, choć jest niemal gotowy kierowcy przejadą nieprędko - najwcześniej w 2013 roku.

- Wiadukt nad de Gaulle'a nie może być uruchomiony do czasu, aż DTŚ-ka nie pobiegnie dalej, do granicy z Gliwicami. Teraz kończymy odcinki od Rudy Śląskiej do węzła na de Gaulle'a, gdzie będzie wyjazd z DTŚ-ki - tłumaczy Cieślak.

Ze średnicówki w Zabrzu zjedziemy też w rejonie ulic Skargi, Rymera oraz trasy Rokitnica-Wirek. Zjeżdżając na de Gaulle'a szybko dostaniemy się na autostradę A4 - ul. prof. Winklera w kierunku Kończyc i dalej ul. Paderewskiego.

Dodajmy, że budowa DTŚ-ki w Zabrzu trwa od jesieni 2008 roku. Pochłonie blisko 300 milionów złotych.

Źródło: Dziennik Zachodni

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości