Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

SsangYong Rexton 270 XDi

Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit: SsangYong Rexton to luksusowo wyposażony samochód terenowo-rekreacyjny produkcji koreańskiej. Przyciskami na tablicy przyrządów można zmieniać rodzaj napędu – tylko na tylną oś lub dwa rodzaje stałego napędu na wszystkie koła.
Fot. Ryszard Polit: SsangYong Rexton to luksusowo wyposażony samochód terenowo-rekreacyjny produkcji koreańskiej. Przyciskami na tablicy przyrządów można zmieniać rodzaj napędu – tylko na tylną oś lub dwa rodzaje stałego napędu na wszystkie koła.
Koreańska firma SsangYong specjalizuje się w produkcji luksusowych aut terenowych z niektórymi podzespołami Mercedesa-Benza.

Koreańska firma SsangYong jest obecna na naszym rynku od połowy ubiegłego roku i jeszcze mało znana. Specjalizuje się w produkcji luksusowych samochodów terenowych, w których wykorzystuje niektóre podzespoły Mercedesa-Benza.

Fot. Ryszard Polit: SsangYong Rexton to luksusowo wyposażony samochód terenowo-rekreacyjny produkcji koreańskiej. Przyciskami na tablicy przyrządów można
Fot. Ryszard Polit: SsangYong Rexton to luksusowo wyposażony samochód terenowo-rekreacyjny produkcji koreańskiej. Przyciskami na tablicy przyrządów można zmieniać rodzaj napędu – tylko na tylną oś lub dwa rodzaje stałego napędu na wszystkie koła.

 

Największym i najbardziej luksusowym samochodem terenowym SsangYonga jest Rexton. Z nim firma wiąże największe nadzieje zaistnienia na europejskim rynku. Jeździliśmy autem napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2,7

Fot. Ryszard Polit: Rexton napędzany wysokoprężnym silnikiem 2,7 l o mocy 165 KM z automatyczną skrzynią biegów robi korzystne wrażenie. Pojazd oferuje
Fot. Ryszard Polit: Rexton napędzany wysokoprężnym silnikiem 2,7 l o mocy 165 KM z automatyczną skrzynią biegów robi korzystne wrażenie. Pojazd oferuje przyzwoity komfort jazdy po asfalcie i zadziwiająco dobre własności terenowe.

l o mocy 165 KM współpracującym z automatyczną skrzynią przekładniową.

 

Cechy szczególne

 

Rexton to duży samochód terenowo-rekreacyjny o całkiem niezłych własnościach terenowych. Wbrew panującej obecnie modzie jest on zbudowany na ramie, co zapewnia sztywność nadwozia podczas jazdy po bezdrożach. Konstruktorzy posunęli się jeszcze dalej i zastosowali tradycyjną, sztywną

Fot. Ryszard Polit: Zwraca uwagę bogato wyposażone wnętrze i bardzo czytelna tablica przyrządów.
Fot. Ryszard Polit: Zwraca uwagę bogato wyposażone wnętrze i bardzo czytelna tablica przyrządów.

tylną oś, prowadzoną przez 4 wzdłużne drążki i jeden poprzeczny oraz resorowaną sprężynami śrubowymi. To cechy auta terenowego. By uprzyjemnić jazdę po asfalcie, w luksusowej wersji wyposażenia oferowana jest automatyczna skrzynia biegów z możliwością ręcznego wybierania przełożeń. Kierowca może wybrać przyciskiem na tablicy przyrządów rodzaj napędu - wyłącznie na tylne koła lub stały napęd na obie osie, w którym siła napędowa jest przenoszona na tylną oś, ale w przypadku wykrycia poślizgu kół, więcej momentu kierowane jest na oś przednią. Trzecia możliwość to

Fot. Ryszard Polit: Nawiew powietrza na tylną kanapę.
Fot. Ryszard Polit: Nawiew powietrza na tylną kanapę.

stały rozdział siły napędowej w proporcji 50:50% z wykorzystaniem reduktora. Wnętrze auta jest wyjątkowo przestronne, podobnie jak bagażnika, którego pojemność to aż 1058 l.

 

Silnik

 

Do napędu auta wykorzystano wysokoprężny, 5-cylindrowy, 20-zaworowy silnik o pojemności 2,7 l i mocy 165 KM. Ta jednostka napędowa zasilana jest układem common rail. Mimo to silnik jest dość głośny już w średnim zakresie obrotów. Dzięki dużemu momentowi

Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Rextona jest bardzo przestronne, a na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem.
Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Rextona jest bardzo przestronne, a na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem.

obrotowemu automatyczna skrzynia przekładniowa dość szybko może przełączyć bieg na niższy - obroty silnika spadają i hałas również. Zużycie paliwa w mieście dochodzi do 12 l na 100 km, co biorąc pod uwagę znaczną masę pojazdu, można przyjąć. 

 

Wrażenia z jazdy

 

Ze względu na luksusowe wyposażenie i automatyczną skrzynię biegów, Rextona można zaliczyć do aut terenowo-rekreacyjnych. Komfort jazdy po asfalcie jest całkiem przyzwoity. Własności jezdne pojazdu zależą od rodzaju włączonego napędu. Po włączeniu napędu na obie osie jazda po śliskiej drodze jest zdecydowanie łatwiejsza. Siedzenia są dobrze ukształtowane, tablica przyrządów - czytelna.

Fot. Ryszard Polit: Bagażnik ma objętość 580 l.
Fot. Ryszard Polit: Bagażnik ma objętość 580 l.

Jedynie włączanie wycieraczki tylnej szyby nie jest wygodne, gdyż przycisk umieszczono dość nisko, z lewej strony kolumny kierownicy. Rexton jest zadziwiająco skuteczny również podczas jazdy w terenie. Po włączeniu napędu na obie osie z reduktorem pojazd dzielnie pokonywał bezdroża, chociaż przekładnia manualna w takich warunkach sprawuje się lepiej.

 

Podsumowanie

 

Samochody rekreacyjno-terenowe, mimo iż nie są tanie, znajdują coraz więcej nabywców. Do nich adresowany jest Rexton, który musi pokonać nie tylko koreańskich konkurentów w rodzaju Kia Sorento czy Hyundai Santa Fe. Rexton sprawia wrażenie solidnego auta. Teraz tylko generalny importer musi zadbać o wystarczającą sieć równie solidnych dilerów.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

5/20

Pojemność skokowa (cm3):

2696

Moc maksymalna (KM/obr/min):

165/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

340/2400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

11,4

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

b.d.

Prędkość maksymalna (km/h):

170

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

b.d.

Droga hamowania od 100 km/h (m):

42,5

Pojemność bagażnika (dm3):

1058

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

80

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

8,0/11,8

Długość x szerokość x wysokość (cm):

472 x 187 x 176

Rozstaw osi (cm):

282

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/6

Cena (zł):

153 100

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

*****

Dużo miejsca na przednich i na tylnych siedzeniach.  

Silnik

****

Silnik zasilany układem common rail jest dość elastyczny.

Poziom hałasu

***

Dość wysoki poziom hałasu.

Hamulce

****

Droga hamowania Rextona jest nieco dłuższa niż droga

hamowania Kia Sorento 2.5 CRDi.

Dynamika

****

Rexton jest szybszy od Kia Sorento 2.5 CRDi/140 KM. 

Zużycie paliwa

***

Zużycie paliwa jest spore ze względu na automatyczną

skrzynię przekładniową. 

Nowoczesność konstrukcji

*****

Klasyczna budowa auta terenowego, w tym

przypadku - to zaleta.

Wyposażenie

****

Bogate wyposażenie ma przyciągnąć klientów. 

 

Wyposażenie seryjne:

SsangYong Rexton Standard

 

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/S

Klimatyzacja automatyczna

S

Radioodtwarzacz CD

O

Podgrzewane przednie fotele

S

 

s - wyposażenie seryjne

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty