Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

SsangYong Rexton G4. Nowy, duży SUV

Data publikacji: Autor: (ip)

SsangYong Rexton G4 / Fot. SsangYong Kilka dni temu SsangYong zaprezentował na zamkniętym spotkaniu dla swoich dealerów swojego najnowszego flagowego dużego SUV-a. Kiedy pojawi się w sprzedaży?

Rexton G4 jest dłuższy od swojego poprzednika aż o 15 cm, szerszy o 6cm. Rozstaw osi zwiększył się o 3,5 cm. Dzięki temu auto oferuje przestrzeń bagażową 1977 l przy złożonych siedzeniach drugiego rzędu (według normy VDA mierzone do dachu) oraz 784 l kiedy podróżuje 5 osób (według normy VDA, mierzone do dolnej krawędzi okien). Auto oferowane jest w wersji dla 5 lub 7 osób.

W samochodzie zastosowano system FR (silnik z przodu, napęd na tylną oś) wraz ze nadwoziem opartym na ramie typu Quad-Frame, opracowanej razem z potentatem stalowym Posco. Napęd 4x4 jest opcjonalny. W nadwoziu opartym na ramie Quad-Frame po raz pierwszy w świecie zastosowano stal o sprężystości 1,5 Gpa (giga-steel), zaś aż 63% konstrukcji samochodu wykonano ze stali typu AHSS, dzięki czemu bardzo zwiększono wytrzymałość pojazdu.

Pojazd napędza silnik diesla o pojemności 2.197 cm3 i mocy 181 KM współpracujący z manualną przekładnią 6-biegową lub automatem 7-stopniowym. Maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem wynosi nawet 3000kg.

Rexton G4 oferuje: dziewięć poduszek powietrznych oraz wiele systemów elektronicznych wspomagających m.in. BAS (Brake Assist System), EBD (Electronic Brake Force Distribution), TCS (Traction Control System), HAS (Hill Start Assist), ESS (Emergency Stop Signal), ARP (Anti Rollover Protection), HDC (Hill Descend Control), AEB (Autonomous Emergency Braking), FCWS (Forward Collision Warning System), LDW (Lane Departure Warning), HBA (High Beam Assist), TSR (Traffic Sign Recognition), BSD + LCA (Blind Spot Detection + Lane Change Assist), RCTA (Rear Cross-Traffic Alert) System monitorowania ruchu pojazdów z tyłu, strefa zgniotu chroniąca ramę.

Redakcja poleca:

Egzamin na prawo jazdy trzeba będzie zdawać co roku?
Najlepsze trasy dla motocyklistów w Polsce
Czy warto kupić używaną Skodę Octavię II?

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi

W wyposażeniu auta znajdą się także: system inteligentnego automatycznego zamykania pojazdu, automatyczna klapa tylna, system podświetlania „drogi do domu”, dodatkowe oświetlenie strefy wokół pojazdu, LED-owe światła przeciwmgielne, system doświetlania zakrętów, szyberdach elektryczny, elektroniczny hamulec ręczny + system automatycznego utrzymywania zaciągniętego hamulca, Do dyspozycji są podgrzewane i wentylowane fotele, 9,2’ wyświetlacz HD zgodny z Apple Car Play / Android Auto, system kamer 360° 3D, 2-strefowa w pełni automatyczna klimatyzacja FAAC (Full Automatic Air Conditioning) z systemem jonizującym i systemem kontrolującym dostęp powietrza z zewnątrz, system automatycznego odparowywania szyby przedniej, gniazda USB i 220 V w drugim rzędzie siedzeń, podgrzewana kierownica, reflektory ksenonowe (HID), system bezkluczykowy, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane fotele przednie, felgi aluminiowe w rozmiarach 17, 18 lub 20 cali.

Cena bazowego modelu to 129 900 zł, więcej szczegółów dotyczących poziomów wyposażenia i dopłat za opcje pojawi się we wrześniu tego roku. Rexton G4 będzie miał premierę w Europie podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. W Polsce auto będzie zaprezentowane szerokiej publiczności podczas targów Warsaw Moto Show w Nadarzynie pod koniec października i będzie dostępne do sprzedaży w listopadzie 2017.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • filippo (gość)

    Zapowiada sie ciekawie. Chyba trzeba będzie sie przejechać na te targi i zobaczyć z bliska bo czeka mnie zakup nowego auta i waham sie między kilkoma modelami. Tutaj cena wydaje sie przyzwoita jak na takie parametry.

  • krzychu (gość)

    Mam rextona z 2016 i złego słowa powiedzieć nie mogę, ale widzę, że jego następcę nieźle odpicowali

  • Boguś (gość)

    Nie miałem okazji być na targach i nie widziałem go ale czytałem o nim i wrażenie robi. Technicznie naprawdę spoko wychodzi. Ciekawe jak się nim jeździ

  • JP (gość)

    Wygląda naprawę dobrze, majestatycznie, może nie zachwyca nowinkami stylistycznymi, ale ma też własną oryginalną nutę. Zastanawiam się tylko czy ten silnik przy masie niemal 2100 kg nie będzie troszkę za słaby. Nie mogę nigdzie znaleźć danych odnośnie przyśpieszenia, więc podejrzewam że producent nie ma się czym pochwalić ?! Zastanawia mnie czemu trzeci rząd siedzeń wyklucza felgi 20 cali ? Pierwsze wrażenie na tyle dobre że umówię się na jazdę próbną, bowiem wstępnie wydaje mi się że to auto godne rozważenia.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości