SsangYong XLV. SUV w dłuższym wydaniu

Wojciech Frelichowski
SsangYong XLVMarka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł.Fot. SsangYong
SsangYong XLVMarka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł.Fot. SsangYong
Marka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł.
SsangYong XLVMarka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty
SsangYong XLV

Marka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł.

Fot. SsangYong

Światowa premiera SsangYonga XLV odbyła się w marcu tego roku podczas salonu samochodowego w Genewie. XLV jest oparty jest na tej samej konstrukcji co model Tivoli, który do sprzedaży w Polsce wszedł rok temu. Oba auta są bardzo do siebie podobne. Mają też ten sam rozstaw osi - 2600 mm. Jednak XLV odróżnia się wydłużonym o 235 mm nadwoziem za słupkiem C. W ten sposób powiększono bagażnik, którego pojemność wynosi 720 litrów.

Więcej niż w Tivoli

Jak informuje polski importer samochodów marki SsanYong, XLV został zaprojektowany jako wielozadaniowy SUV, zaś jego wydłużony rozmiar zwiększa wewnętrzną przestrzeń bagażową, dzięki której samochód może być bardziej atrakcyjny dla rodzin.

Zachowano elementy wzornicze z modelu Tivoli, m.in. większość projektu nadwozia, sportowy wygląd coupe  i płynną linię dachu. Nieco inny jest natomiast projekt przedniego zderzaka, a także pokrywa bagażnika wraz z tylnymi światłami Również projekt deski rozdzielczej jest taki sam, jak w Tivoli. Inne natomiast są niektóre elementy kolorystyczne.

Dwa silniki i dwie przekładnie

SsangYong XLV jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Bazową jednostką napędową jest silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 128 KM. Ci, którzy wolą diesle mogą wybrać silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM. Obie je jednostki występują również w modelu Tivoli.

W ofercie dostępne są dwie skrzynie biegów. Podstawową przekładnią jest sześciobiegowa skrzynia ręczna. Zwolennicy przekładni automatycznych mają do dyspozycji automat sześciostopniowy.

W opcji napęd 4x4

SsangYong XLVMarka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty
SsangYong XLV

Marka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł.

Fot. SsangYong

Silnik modelu XLV przekazują napęd na przednią oś. Jednak w opcji można zamówić napęd na obie osie. Podobnie jak wiele układów tego typu system działa bez ingerencji kierowcy.

Producent informuje, iż napęd 4x4 jest kontrolowany przez elektronikę i automatycznie dostosowuje moc przekazywaną pomiędzy osiami do panujących warunków drogowych. Oczywiście nie jest to system, który pozwala na zapuszczanie się w trudny teren. Natomiast przydaje się na śliskiej nawierzchni, a także na polnych czy leśnych drogach.

XLV z napędem na obie osie wyposażono także w system  wspomagania ruszania na podjeździe (HVA). Chodzi o zachowanie lepszej stabilności na nierównym terenie. Zastosowano też wielowahaczowe zawieszenie, którego zadaniem jest polepszenie komfortu i bezpieczeństwa.

Wrażenia z jazdy

 

Podczas prezentacji prasowej SsangYonga XLV do jazdy próbnej wybraliśmy wersję z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów.

SsangYong XLVMarka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty
SsangYong XLV

Marka SsangYong wprowadziła na polski rynek model XLV. Auto konstrukcyjnie oparte jest na modelu Tivoli. Ceny rozpoczynają się od kwoty 59 900 zł.

Fot. SsangYong

Okazuje się, że dość mała pojemność motoru i niezbyt wygórowana moc w połączeniu z automatem wcale nie muszą oznaczać, że auto jest ospałe. Przede wszystkim przekładnia sprawnie i niezauważalnie zmienia poszczególne biegi i podczas tej operacji nie emituje denerwującego "wycia" mechanizmu, które często jest obecne w podobnych konstrukcjach. Dobrze jest wyciszone także wnętrze oraz silnik.

Choć XLV ma ten sam rozstaw osi, co Tivoli, to jest od niego bardziej stabilne podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Zapewne wydłużenie nadwozia spowodowało przesunięcie środka ciężkości, co miało wpływ na polepszenie walorów trakcyjnych.

Wyposażenie i ceny

SsangYong XLV jest oferowany w czterech wersjach wyposażeniowych: Cryslal Base, Crystal, Quartz i Sapphire. W wersji podstawowej Cryslal Base auto posiada m.in.: sześć airbagów, systemy ABS/ESP, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane szyby boczne z przodu, elektrycznie sterowane lusterka boczne, tempomat, komputer pokładowy, diodowe światła do jazdy dziennej oraz diodowe światła pozycyjne z tyłu i światła hamowania, system monitorowania ciśnienia w oponach. Tak wyposażony samochód z silnikiem benzynowym 1.6 kosztuje 59 900 zł.

W wersji Crystal, której bazowa cena wynosi 65 400 zł, dochodzi jeszcze klimatyzacja manualna oraz zestaw audio.Ceny modelu XLV z silnikiem Diesla rozpoczynają się od kwoty 68 800 zł (Crystal Base), zaś wersje z napędem 4x4 od 87 400 zł (Quartz).

SsangYong XLV 1.6 128 KM automat i konkurenci**:**

Marka/model

SsangYong XLV 1.6 128 KM Sapphire

Honda HR-V 1.5

i-VTEC Elegance

Mazda CX-3 2.0 120 KM SkyPassion

Cena (zł)

90 900

90 600

83 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

SUV/5

Liczba miejsc

5

5

5

                                                   Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4440/1798/1605

4294/1772/1605

4275/1765/1535

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1555,0/1555,0

b.d/b.d.

b.d/b.d.

Rozstaw osi (mm)

2600

2610

2570

Masa własna (kg)

1345

1249

1195

Pojemność bagażnika (l)

720

453

350

Pojemność zbiornika paliwa (l)

47

50

48

                                               Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna Pb 95

benzyna Pb 95

benzyna Pb 95

Pojemność (cm3)

1597

1498

1998

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna/6

automatyczna (bezstopniowa)

automatyczna/6

                                                          Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

128 przy 6000

130 przy 6600

120 przy 6000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

160 przy 4600

155 przy 4600

204 przy 2800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,3

11,2

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

172

187

187

Średnie spalanie (l/100 km)

7,6

5,2

5,8

Emisja CO2 (g/km)

176

120

136

      
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty