Studenci zbudują kolejny bolid

(ip)
To będzie już trzeci sezon działalności zespołu PUT Motosport, w którym studenci Politechniki Poznańskiej zbudują kolejny bolid Formula Student. Debiutancki bolid z 2015 roku nazwali Warta, przed rokiem była Wilda.Fot. materiały prasowe
To będzie już trzeci sezon działalności zespołu PUT Motosport, w którym studenci Politechniki Poznańskiej zbudują kolejny bolid Formula Student. Debiutancki bolid z 2015 roku nazwali Warta, przed rokiem była Wilda.Fot. materiały prasowe
To będzie już trzeci sezon działalności zespołu PUT Motosport, w którym studenci Politechniki Poznańskiej zbudują kolejny bolid Formula Student. Debiutancki bolid z 2015 roku nazwali Warta, przed rokiem była Wilda. Co planują na 2017 rok?

Człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach, a inżynier wyciąga wnioski i pracuje nad ich modyfikacją. Obdarzeni bagażem doświadczeń z poprzednich sezonów miłośnicy motoryzacji z Politechniki Poznańskiej przystępują do skonstruowania nowego bolidu Formula Student. Tysiące godzin intensywnej pracy spędzanych na analizowaniu innowacyjnych rozwiązań, mnóstwo nieprzespanych nocy i godziny poświęcone na testy zaowocowały w 2016 roku zbudowaniem drugiego bolidu wyścigowego w historii PUT Motosport. „Wilda może osiągnąć nawet 2,3G przyśpieszenia poprzecznego. Dla porównania Porsche 911 osiąga około 1,1G – między innymi z tego względu jazda Wilda gwarantuje doznania niespotykane w samochodach drogowych. Dodatkowo wprowadziliśmy także szereg nowinek elektronicznych, w tym układ akwizycji danych, układ kontroli trakcji oraz elektroniczną zmianę biegów” - wylicza Michał Cichy Technical Project Manager.

Statystyki Wildy robią wrażenie: bolid waży 209 kilogramów, silnik z Hondy CBR 600 RR, całość zbudowana z aluminium i kompozytów węglowych. Do 100 km/h rozpędza się w mniej niż 4 sekundy! Wprowadzono również wydajny pakiet aerodynamiczny zapewniający docisk aerodynamiczny pozwalający w teorii na jazdę po suficie przy około 140km/h.

„Warta i Wilda to dwa inne światy. Tegoroczny bolid jest znacznie zwrotniejszy i reakcja na polecenia kierowcy jest szybsza. Zachowanie pojazdu jest efektem zmian, które zastosowaliśmy przede wszystkim przy geometrii zawieszenia. Rozwój miał miejsce w każdym aspekcie bolidu, dzięki czemu udało nam się znacznie zmniejszyć jego masę” – podkreśla kierowca PUT Motosport Sebastian Jarzęczka.

Wilda wzięła udział w międzynarodowych zawodach Formula Student, które odbyły się na słynnym torze Formuły 1- Hockenheimring w Niemczech i w Gyor na Węgrzech. Do największych sukcesów osiągniętych w tym sezonie zalicza się 3. miejsce w konkurencji Business Presentation na Węgrzech rywalizując z ponad 40. drużynami z całego świata.

„Celem na sezon 2017 jest pokazanie potencjału naszego zespołu na zawodach. Budujemy bolidy konkurencyjne na wysokim poziomie, prezentujemy prawdziwy kunszt inżynierski. Pokazaliśmy, że w zaledwie dwa sezony potrafimy dogonić technologicznie zespoły dużo bardziej doświadczone”. – dodaje Sebastian Jarzęczka. Dziś po startach w Formula Student Germany oraz Formula Student Hungary młodzi inżynierowie wiedzą, że przygoda z PUT Motorsport nie dobiega końca. Bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia są gotowi na sezon 2017! Wiedzą, że wykorzystując bagaż doświadczeń zgromadzony w tym sezonie są w stanie rywalizować z najlepszymi drużynami świata. „Marzymy po cichu o awansie do światowej czołówki podczas zawodów Formula Student Germany, jednak na ten cel składa się ogromna ilość czynników. Mam jednak nadzieję, że sprostamy wyzwaniu i że w sezonie 2017 pokażemy światu, jak zdolnych inżynierów mamy w naszym kraju” – zakończył Michał Cichy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty