Stutysięczny Peugeot 406 coupe
Data publikacji: Autor: (GCh)


(na cześć francuskiego kierowcy wyścigowego
Henri Pescarolo)
Fot. Grzegorz Chmielewski
Wraz z modelem 406 coupe Peugeot powraca do swych korzeni, gdyż szlachetna sylwetka zawsze stanowiła jedną z podstaw tradycji firmy. Peugeot wracając do tego stylu oparł się na trwającej od ponad pół wieku współpracy z włoską firmą Pininfarina, z której w ciągu ostatnich lat wyjechało wiele pięknych kreacji samochodowych.
406 coupe uwiodła wielbicieli samochodów wyrafinowaną elegancją i wysoką technologią.
Do wysokiego poziomu technicznego modelu 406 coupe szybko dodano ważne innowacje techniczne, jak m.in. wysokoprężny silnik HDi (system common rail) z filtrem cząstek stałych, który stał się wielkim sukcesem (ponad 60% klientów wybiera właśnie tę jednostkę).
Należy też wspomnieć lekki retusz nadwozia, który sprawił, że 406 coupe ma wygląd jeszcze bardziej dynamiczny i jeszcze silniej podkreślający tożsamość marki Peugeot.
Na 100 tys. wyprodukowanych aut 85% znalazło nabywców w Europie, w tym 45 000 we Francji, 11 550 w Niemczech i 9 950 w Wielkiej Brytanii.
Największym powodzeniem cieszy się silnik HDi 2,2 dm3 z filtrem cząstek stałych (od 2001 r. stanowi on 60% sprzedaży) przed benzynowym silnikiem 2,2 dm3 , który ukazał się w 2002 r. (17%) i silnikiem V6 benzynowym 3 dm3 (13%). Jeśli chodzi o podział pomiędzy coupe i wersję coupe Pack, to wybór klientów wypada prawie po połowie; natomiast jeśli chodzi o kolor to szary wybrało 55% klientów, niebieski 19%, a czarny 13%.
Stutysięczny egzemplarz peugeota 406 coupe trafił na rynek niemiecki i odpowiada najbardziej typowej dla 406 coupe definicji. Jest to zatem wersja HDi z filtrem cząstek stałych, z niebieskim kolorem nadwozia i wykończeniem wnętrza w standardzie Pack (ze skórzaną tapicerką).