Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Subaru. Co wiemy o pierwszej hybrydzie plug-in marki?

Mariusz Michalak
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Subaru zamierza do końca roku wprowadzić na rynek swój pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in. Jak dowiadujemy się od dyrektora technicznego firmy, przy budowie auta Subaru w znacznym stopniu korzysta z technologii hybrydowej Toyoty. Nowa hybryda Subaru otrzyma prawdopodobnie nazwę Evoltis.

Kilka lat temu obie japońskie firmy współpracowały przy budowie bliźniaczych sportowych coupe – Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Obecnie Subaru pracuje nad swoim pierwszym samochodem z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka (plug-in). Nowy model marki ma trafić do salonów pod koniec tego roku. Prawdopodobnie będzie się nazywał Evoltis – taką nazwę Subaru Corporation zastrzegło w amerykańskim urzędzie patentowym.
Nowa hybryda Subaru zadebiutuje przed końcem roku. W ten sposób japoński producent spełni wymagania California Zero Emission Vehicle. W dalszej przyszłości Subaru planuje zbudować także samochód elektryczny.

Niedawno Takeshi Tachimori, dyrektor techniczny Subaru, powiedział, że w czasie pracy nad własną hybrydą plug-in firma opierała się na technologii Toyoty w największym możliwym stopniu. Toyota, właściciel 16,8% akcji Subaru, oferuje obecnie na świecie 35 modeli hybrydowych, w tym jeden ładowany z zewnętrznej sieci – Prius Plug-in Hybrid, znany na amerykańskim rynku jako Prius Prime. Subaru mogło także skorzystać z hybrydowego napędu 4x4 Toyoty – E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny do napędzania tylnej osi, podczas gdy przednia oś jest napędzana benzynowo-elektrycznym układem hybrydowym. Z tego rozwiązania korzysta Toyota RAV4 Hybrid oraz Toyota Prius na japońskim rynku.

Prius Plug-in Hybrid wykorzystuje napęd hybrydowy czwartej generacji, taki sam jak w nowym Priusie, z funkcją ładowania akumulatora podczas jazdy przy zwalnianiu i hamowaniu. Auto ma zasięg 50 km na samym silniku elektrycznym, na którym może rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Przy wyższych prędkościach uruchamia się silnik benzynowy, który współpracuje z elektrycznym na tej samej zasadzie jak w każdej innej hybrydzie Toyoty – wspomaga przy nabieraniu prędkości i odzyskuje energię podczas zwalniania.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty