Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37267 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Subaru. Model Forester po odnowie. Jakie zmiany?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Subaru Forester e-Boxer to trzeci model zbudowany na Subaru Global Platform. Ta konstrukcja nadwozia i podwozia poprawia osiągi i zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Fot. Subaru Model Subaru Forester przeszedł kurację odmładzającą. Zastosowano m.in. nowy układ napędowy e-Boxer, który łączy silnik elektryczny z przeciwstawnym poziomo silnikiem Boxer i symetrycznym napędem na wszystkie koła.

Forester e-Boxer to trzeci model zbudowany na Subaru Global Platform. Ta konstrukcja nadwozia i podwozia poprawia osiągi i zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Wytrzymałość nadwozia została zwiększona o 40% w porównaniu z poprzednim modelem, co pozwala ramie na pochłanianie większej ilości energii w przypadku kolizji, a sztywniejsza rama redukuje hałas i wibracje, jednocześnie przyczyniając się do lepszego reagowania na sterowanie. Ponadto tylny stabilizator jest teraz przymocowany bezpośrednio do nadwozia, co znacznie zmniejsza jego przechylenie.

Subaru Forester. Jazda z dwoma lub z jednym silnikiem

Subaru Forester e-Boxer to trzeci model zbudowany na Subaru Global Platform. Ta konstrukcja nadwozia i podwozia poprawia osiągi i zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Fot. SubaruSporą rewolucją jest zastosowanie hybrydowego zespołu napędowego, który składa się z silnika benzynowego 2.0 l o mocy 150 KM i silnika elektrycznego o mocy 10 kW. Akumulator litowo-jonowy jest zamontowany w podłodze bagażnika i pozwala na czysto elektryczną jazdę z prędkością do 25 km/h. W połączeniu ze zmodernizowaną przekładnią Lineartronic i symetrycznym napędem na wszystkie koła Subaru, Forester e-Boxer osiąga płynne, liniowe przyspieszenie i bardzo wydajny moment obrotowy. Podział mocy dostosowuje się do warunków jazdy i zmienia się pomiędzy 3 trybami jazdy: jazdą EV, jazdą z asystą silnika i jazdą z silnikiem.

EV Driving: Przy niskich prędkościach Forester e-Boxer jest napędzany samym silnikiem elektrycznym, co zapewnia cichą jazdę bezemisyjną. Może jeździć w trybie całkowicie elektrycznym na dystansie około 1,5 km i osiągać prędkości do 25 km/h.

Zobacz także: Naprawa auta. Ile pieniędzy przeznaczają na nią Polacy?

Motor Assist Driving: Przy średnich prędkościach oba silniki współpracują ze sobą w celu poprawy mocy i wydajności. Motor Assist poprawia zdolność jazdy w terenie, ponieważ generuje wcześniejszy moment obrotowy podczas korzystania z trybu X, a także pomaga podczas holowania. Forester e-Boxer może holować przyczepy o masie do 1870 kg.

Jazda silnikiem: Przy wyższych prędkościach Forester e-Boxer napędzany jest wyłącznie silnikiem benzynowym. W zależności od prędkości i warunków jazdy silnik ładuje akumulator.

Subaru Forester. Napęd na wszystkie koła

Forester e-Boxer jest standardowo wyposażony w stały symetryczny napęd na wszystkie koła. Tryb X można jednak wykorzystać w celu uzyskania dodatkowej pomocy w przypadku wystąpienia ekstremalnych warunków jazdy. Tryb X przejmuje kontrolę nad silnikiem, skrzynią biegów, symetrycznym układem wspomagania dynamiki jazdy, hamulcami i innymi elementami, pomagając bezpiecznie poruszać się po śliskich nawierzchniach, nierównych drogach i wspinać się po stromych wzniesieniach. Gdy tryb X jest włączony, asystent zjazdu (Hill Descent Control) utrzyma stałą prędkość podczas jazdy w dół, umożliwiając kierowcy sterowanie układem kierowniczym, a Hill Descent Control - zarządzanie hamulcami.

Nowością jest system X-MODE z dwoma trybami pracy: SNOW/DIRT do użytku na śliskich nawierzchniach, takich jak śnieg lub żwir oraz DEEP SNOW/MUD dla powierzchni, na których opony mogą zostać zakopane, takie jak głęboki śnieg czy piach.

Subaru Forester. Asystent kierowcy EyeSight

Subaru Forester e-Boxer to trzeci model zbudowany na Subaru Global Platform. Ta konstrukcja nadwozia i podwozia poprawia osiągi i zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Fot. SubaruSubaru e-Boxer Forester został wyposażony w szereg nowatorskich systemów wspomagania kierowcy. Technologia wspomagania kierowcy EyeSight działa optycznie za pomocą dwóch kamer, które są zamontowane po obu stronach lusterka wstecznego. Monitoruje zagrożenia z odległości do 110 metrów przed pojazdem i wykorzystuje: tempomat adaptacyjny, hamowanie przed kolizją, zarządzanie przepustnicą przed kolizją, ostrzeżenie o kołysaniu się i opuszczaniu pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu.

Detekcja obszaru za pojazdem identyfikuje pojazdy zbliżające się z tyłu. Oferuje trzy główne funkcje poprawiające widoczność i pomagające zminimalizować typowe przyczyny wypadków: monitorowanie martwego pola, asystent zmiany pasa ruchu i alarm o ruchu poprzecznym z tyłu.

Kierowca jest powiadamiany o wszelkich zidentyfikowanych przeszkodach za pomocą ostrzeżeń dźwiękowych i obrazu z kamery cofania na ekranie dotykowym. Jeśli istnieje duże prawdopodobieństwo kolizji, system uruchamia hamulce, aby uniknąć lub ograniczyć nasilenie kolizji.

Nowością jest system monitorowania kierowcy. Kamera zainstalowana na wizjerze wyświetlacza wielofunkcyjnego monitoruje obszar siedzenia kierowcy. Wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy, aby wykryć, czy oczy kierowcy są w ruchu, czy kierowca drzemie i ostrzega pasażerów, jeśli to nastąpi.

Technologia rozpoznawania twarzy monitoruje, że oczy kierowcy są otwarte i ostrzega kierowcę, jeśli często lub stale zamyka oczy. System może nawet wyciszyć dźwięk, aby zapewnić pełną uwagę na dźwięk ostrzeżenia. Ostrzeżenia będą pojawiać się tylko podczas jazdy.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Subaru Forester e-Boxer to trzeci model zbudowany na Subaru Global Platform. Ta konstrukcja nadwozia i podwozia poprawia osiągi i zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Fot. Subaru

Subaru Forester e-Boxer to trzeci model zbudowany na Subaru Global Platform. Ta konstrukcja nadwozia i podwozia poprawia osiągi i zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Fot. Subaru

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • nadolny (gość)

    Nie powiem autko niezłe. Tylko jak już się człowiek na coś nastawi, to trudno go do czegoś innego przekonać. Dla mnie marka Porsche to numer jeden i w ich salonie Porsche Centrum Sopot jestem w trakcie załatwiania formalności zakupowych. Macana będę miał.

  • LOL1972 (gość)

    Pana Redaktor puścił wodze fantazji, ogólnie oślepiany lansowaną doskonałością marki, co przesłoniło rzeczywistość niesprawdzalną dla 99,9 % oglądających. Jednego czego nie można zarzucić to to, że dysponujemy dynamicznym silnikiem w połączeniu z twardym (de facto sportowym) zawieszeniem i świetnymi sportowymi hamulcami. Niestety samochód średnio nadaje się do codziennej jazdy gdyż dla osób o wzroście już ok 1,7 na tylnej kanapie zwyczajnie jest ciasno, a bagażnik średnio pakowny niestety . Nie lepiej jest z przodu. Wysokie osoby o wzroście 1,8 są osaczone kabina, a podroż miejska, po dłuższym czasie, zwyczajnie jest odczuwalna . Chcesz się lansować i wyprzedzać wszystkich spod świateł kup Porsche Macan s lub gts ale pamiętaj, że ubezpieczenie, serwis i koszty paliwa roczne są nieprzyzwoicie wysokie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Subaru Forester zdjęcia

Subaru Forester dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Subaru Forester opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Subaru Forester Cena