Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Subaru Outback

Data publikacji: Autor: Maciej Rzońca

 Odświeżona wersja Outbacka z trzylitrowym, 6-cylindrowym silnikiem typu boxer.

Trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik typu boxer jest najważniejszą innowacją wprowadzoną do odświeżonej wersji subaru outback. Posiada on moc 209 KM i maksymalną wartość momentu obrotowego 282 Nm, co pozawala kierowcy tego dużego w końcu samochodu (1610 kg) przyśpieszyć do 100 km/godz w 8,9 sek.

Tradycyjnie już w samochodach Subaru napęd przenoszony jest na wszystkie koła. W outbacku odbywa się to za pomocą automatycznej, sterowanej elektronicznie skrzyni biegów. Standardowo rozkład mocy wynosi 45 proc przód i 55 proc tył, ale elektroniczne sterowanie centralnym dyferencjałem umożliwia w praktyce dowolny jej rozdział. Innym elementem wpływającym na aktywne bezpieczeństwo jest system samopoziomowania nadwozia, minimalizujący wpływ stanu załadowania i rozmieszczenia obciążenia na geometrię zawieszenia. Ogólnie mówiąc (pisząc) outback H6-3.0 odpowiada najwyższym wymaganiom dotyczącym bezpieczeństwa jazdy, co potwierdzają niezależne testy - m. in. przeprowadzone przez amerykański Insurance Institute For Highway Safety (IIFHS).

Podstawowymi czynnikami wpływającymi na komfort jazdy samochodem jest zawieszenie oraz poziom hałasu. Pierwszy z nich zawsze był bardzo mocną stroną Subaru. Nisko i płasko umieszczony silnik boxer oraz stały napęd na cztery koła zapewnia znakomitą dynamikę i bardzo małe wibracje. Głośność wewnątrz outbacka przy prędkości 120 km/godz nie przekracza 65,5 dB, co stawia ten model wśród najcichszych samochodów na rynku. Jest to dodatkowo tym cenniejszy rezultat, że outback ma nadwozie typu kombi, relingi dachowe oraz podwójne okno dachowe, a są to wszystko elementy podnoszące poziom hałasu.

Lista standardowego wyposażenia jest bardzo długa i obejmuje m. in. automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele oraz lusterka boczne i wycieraczki przedniej szyby. Tak kompletnie wyposażony samochód ma jednak znaczącą, jak na polskie warunki cenę, która wynosi 210 tys złotych. Jak jednak podkreśla Witold Rogalski, dyrektor Subaru Import Polska, nie jest ona zawyżona uwzględniając elitarny charakter tego samochodu oraz komfort i standardowe wyposażenie. Trzeba też pamiętać, że z tej kwoty ok. 95 tysięcy złotych trafia do skarbu państwa w postaci różnorodnych podatków, opłat celnych i akcyz.

Outback H6-3.0 w liczbach:
Długość x szerokość x wysokość - 4720 x 1745 x 1580 mm,
Rozstaw osi - 2650 mm,
Prześwit - 200 mm,
Pojemność silnika - 2999 ccm,
Moc maksymalna - 209 KM przy 6000 obr/min,
Prędkość maksymalna - 210 km/godz,
Przyspieszenie 0 - 100 km/godz - 8,9 sek,
Masa własna - 1610 kg,
Ładowność - 505 kg,
Pojemność bagażnika - 455 lub 1646 litrów,
Zużycie paliwa - 15,3/7,8/10,5 (jazda miejska/poza/cykl mieszany).

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości