Do finałowej rywalizacji na ulicach Rotterdamu (chodziło o pokonanie autem własnej konstrukcji jak najdłuższego dystansu na jak najmniejszej ilości paliwa) zgłosiły się trzy lubelskie ekipy. Poza Eco Zone 505 w wyścigu „na kropelce” brały udział dwa zespoły z Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej: Team High Octane i Elvic Team.
Eco Zone 505, debiutując w Shell Eco-Marathon, osiągnął doskonały wynik, zajmując 3 miejsce w kategorii „Urban Concept” wśród pojazdów z silnikiem Diesla.
– Wierzyliśmy, że mamy szanse na sukces – mówi Michał Sapielak z Eco Zone 505. – Niewiele zespołów wystawiało samochód z silnikiem wysokoprężnym. Wysoka nota w klasyfikacji pojazdów napędzanym dieslem, a przede wszystkim ukończenie zawodów, to dowód, że nawet ze skromnym budżetem jesteśmy w stanie osiągnąć sukces – dodaje.
Tegoroczny finał rozegrano po raz pierwszy na torze ulicznym. Wybrano Rotterdam. – Prosta i szeroka trasa pozwala na bezpieczne wyprzedzanie wolniejszych konkurentów. Ułatwiała również utrzymanie właściwej prędkości. Tor w Rotterdamie zmuszał natomiast do hamowania przed zakrętami – dodaje Michał Sapielak. Warto tu dodać, że pojazdy musiały się po torze poruszać z prędkością minimum 25 km/h. Rywalizacja trwała przez dziesięć okrążeń toru.
Zwycięzca zawodów, francuski zespół Microjoule-La Joliverie, zdeklasował rywali, pokonując na jednym litrze paliwa imponujące 2820 kilometrów.
Paweł Puzio
Fot. Shell
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?