Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Supermocne Audi A8

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. Audi Dotychczas najmocniejszym Audi A8 było to z silnikiem 6,0 l W12/450 KM. Taką samą moc rozwija nowa jednostka napędowa V10 w Audi S8 quattro.

Dotychczas najmocniejszym Audi A8 była wersja wyposażona w silnik 6,0 l W12 o mocy 450 KM. Taką samą moc rozwija nowa jednostka napędowa V10 w Audi S8 quattro.Fot. Audi

 

Audi S8 quattro wyposażono w 10-cylindrowy silnik o pojemności 5,2 l. Opracowano go na podstawie 5-litrowej jednostki napędowej stosowanej w Lamborghini Gallardo. Silnik, w którym zastosowano bezpośredni wtrysk benzyny FSI, osiąga moc 450 KM i pozwala Audi S8 quattro na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna auta z 6-stopniową, automatyczną skrzynią Fot. Audi biegów wynosi 250 km/h. Byłaby ona zapewne wyższa, gdyby nie elektroniczne ograniczenie.

 

Audi S8 quattro ma stały napęd na wszystkie koła przenoszony w stosunku 40/60 na przednią i tylną oś. Samochód wyposażono także w najnowszej generacji pneumatyczne zawieszenie. Przy wyższych prędkościach pozwala ono na zmniejszenie prześwitu pojazdu o 2 cm.

 

Premiera Audi S8 quattro odbędzie się podczas wystawy motoryzacyjnej w Tokio rozpoczynającej się 21 października. Samochód zostanie wprowadzony na rynki europejskie w 2006 r.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • Jasiek z Radomia (gość)

    no niezły samochodzik nie powiem 5,1 do setki ładnie :)

  • czt (gość)

    fajne, tylko przydałaby się wersja z manualną skrzynią biegów, której pewnie się nie doczekamy :(

  • mmk-OLSZAKI (gość)

    automat jest wygodny, ale mieć taką moc i jej nie poczu w pełni???-to się mija z celem zakupu takiego auta

  • cracow (gość)

    Panowie, takim samochodem bez automatu z całą pewnością byście śię pozabijali!!! A jeśli jeździliście kiedyś automatem, to zapewne wiecie, że taka skrzynia również ma możliwość ręcznej redukcji i blokowania wszystkich biegów. Pozdrawiam ;)

  • czt (gość)

    cracow ty debilu!

  • oj erotomani-gawędzierze (gość)

    mieć auto za tyle kase i wachlować biegami?a może szyby na korbki?miałem przyjemność prowadzić poprzedniego okulara e 430 280 km i nowego e500 306 km.co to znaczy nie poczuć moc?nie wiesz o czym piszesz,uważasz,że w manualu do setki pojedzie w 2 sek?nikt z was się nie pozabija,bo takie "coś" wam nie grozi.tu trzeba mieć kasę,a ludziom z takim światopoglądem to raczej nie grozi(pozostaje się domyślać czym na codzień jeździcie)

  • henry (gość)

    Ale z ciebie filozof.. najpierw moze bys sie nauczyl poprawnie klikac w klawiatukre, co?

  • PrZeMoL (gość)

    No i kolejna wersja S-8ki;D panowie ja wiem że takie auta wyzwalają emocje nawet gdy się tylko o nich rozmawia ale w przypadku tego wozu to jest jak najbardziej uzasadnione co do tego automatu to będzie to z pewnością 6biegowy DSG i przy przełączaniu biegów nawet na chwilę nie traci się siły ciągu a sama skrzynia przełącza biegi znacznie szybciej niż byśmy mieli bawić się "gałką" takie to właśnie stają się automaty:) S-ka i 7-ka daleko w tyle S8"pzrewaga dzięki technice".

  • Jasiek z Radomia (gość)

    dokładnie zgadzam sie z opinią przemola

  • mk (gość)

    niejest instrukcja za fajna ale samochąd kul sam ma takiego mam nadzieje ze to cie pociesz HEHE wiec juz ic spac lululul masz isc spac nara

  • adamu (gość)

    spox fura spasiła by mi taka

  • hgsdjkhgasdhg (gość)

    w tym momencie jak piszecie te bzdury to jeszcze wam ktos wasze babcie zreperuje.

  • tygrys (gość)

    pewnie kopie ten ogier

  • Porschak (gość)

    tsss i tak mojemu Porsche Carrera nie dorowna...

  • pipcia (gość)

    panowie,bo nie wierze ze kurki cos tu dopowiedza.kazdy niech kupuje co chce.wszystkie te wozki maja wady i zalety.ale nikt nietrze dupa po ziemi jak w porsche.zanim napiszecie opinie troche praktyki.pozdrowionka

  • arywista (gość)

    polecam goraco ten samochod.jest dzielem sztuki w zakresie techniki.boskie polaczenie luksusu i dynamiki

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości