SUV hybrydowy – wygodna i oszczędna nowa Toyota RAV4

Materiał Informacyjny Toyota
Toyota
Toyota

SUV z napędem hybrydowym - wygoda i oszczędność w nowej RAV4

Czy SUV z napędem hybrydowym ma sens? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, ale Toyota RAV4 na każdym kroku udowadnia, że nie tylko ma sens. Ma ogromny sens. Dzięki spalinowo-elektrycznemu napędowi takie auto może być jednocześnie dynamiczne i oszczędne, a na dodatek dysponować innowacyjnym napędem na cztery koła. Nowa Toyota RAV4 jest tego dobrym przykładem.

Toyota RAV4 - zawsze przed innymi

Toyota RAV dała kierowcom wybór jakiego wcześniej nie mieli. Samochód ten stworzył cały nowy segment – był pierwszym kompaktowym SUV-em. Debiutancka generacja Toyoty RAV4 wyjechała na drogi w 1994 roku. Pierwszy kompaktowy SUV, jaki trafił do sprzedaży, połączył światy zwykłych samochodów drogowych oraz terenowych w najlepszej możliwej kombinacji. Toyota RAV4 oferowała praktyczne i wygodne wnętrze, nowoczesną linię nadwozia, była łatwa w prowadzeniu, a jednocześnie dysponowała większym prześwitem, napędem 4x4 i wysokimi zdolnościami terenowymi.

Długa tradycja SUV-a Toyoty

Toyota RAV4 to pierwszy kompaktowy SUV w historii. W debiutanckiej odsłonie samochód dysponował 2-litrowym, 16-zaworowym silnikiem, który zapewniał mu dobrą dynamikę. Pierwsza generacja Toyoty RAV4 miała osiągi bardzo zbliżone do współczesnych mu samochod**ów kompaktowych i podobnie prowadziła się na asfalcie. Ówczesne auta terenowe nie mogły się z nią równać pod tym względem. Rynek docenił pierwszego kompaktowego SUV-a. I to w najlepszy sposób, w jaki można – pierwsza generacja Toyoty RAV4 natychmiast stała się przebojem**. Zainteresowanie okazało się tak duże, że podwojono pierwotnie zakładaną produkcję. Nie ma lepszej rekomendacji dla nowego samochodu.

Nic dziwnego, że wkrótce do 3-drzwiowej wersji dołączył model 5-drzwiowy. W 1996 roku do wyboru były więc już dwie wersje nadwoziowe oraz dwa rodzaje skrzyń biegów. Do 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów dołączyła 4-stopniowa automatyczna. Dwa lata później, czyli w 1998 roku do oferty dołączyła wersja ze składanym dachem – jako dodatek do podstawowej gamy nadwoziowej. Dziś to ceniony i poszukiwany przez wiele osób model.

Toyota RAV4 drugiej generacji ujrzała światło dzienne w 2000 roku. Segment kompaktowych SUV-ów, który zapoczątkowała pierwsza generacja auta Toyoty, zdążył się już zapełnić innymi graczami. Jednak prekursor sprostał nowej konkurencji. Powiększone wnętrze, wzmocniona konstrukcja, zmniejszony poziom hałasu oraz jeszcze większa przyjemność z jazdy zagwarantowały Toyocie RAV4 drugiej generacji ogromną popularność.

Toyota RAV4 zawsze pozostawała przed innymi. W trzeciej generacji modelu, debiutującej w 2006 roku, wprowadzono system dołączanego napędu na cztery koła z funkcją przełączania pomiędzy trybami. Toyota RAV4 była pierwszym samochodem w swoim segmencie, w którym połączono układ kontroli trakcji z systemem stabilizacji oraz układem AWD, rezygnując z permanentnego napędu na cztery koła na rzecz większej ekonomii spalania i ograniczonego poziomu emisji.

Toyota RAV4 czwartej generacji – przedstawiona w 2012 roku – ponownie brylowała wśród SUV-ów. W elegancki sposób oddawała ducha swoich czasów. Stylowa sylwetka tego modelu nawiązywała do tradycji RAV4, i mimo tego, że była bardziej elegancka i opływowa, zachowała charakter typowy dla tego modelu.

Toyota RAV4 od zawsze była również pionierem, jeśli chodzi o napęd.

RAV4, czyli hybrydowy SUV

Jedną z najistotniejszych nowości w Toyocie RAV4 czwartej generacji był elektryczny napęd 4x4. Model ten był pierwszym samochodem Toyoty w Europie wyposażonym w silnik elektryczny napędzający tylne koła bez konieczności wykorzystania wału. Napęd E-Four wprawiał w ruch tylną oś wtedy, kiedy było to konieczne – np. przy gwałtownym ruszaniu czy w czasie jazdy na śliskiej nawierzchni. Zwiększał przyczepność, stabilność i sterowność w trudnych warunkach drogowych. Podobny układ, lecz w udoskonalonej formie jest dostępny również w najnowszej generacji hybrydowego SUV-a.

Najnowsza generacja japońskiego bestsellera – Toyota RAV4 2019 i Toyota RAV4 2020, a wkrótce także Toyota RAV4 2021 kontynuuje tradycje najpopularniejszego SUV-a na świecie. RAV4 jest komfortowym autem klasy średniej z dużymi możliwościami terenowymi, wyposażonym w nowoczesne technologie. Nowa Toyota RAV4 została zbudowana w oparciu o modułową architekturę TNGA. Zapewnia ona najnowszemu modelowi SUV-a Toyoty nisko położony środek ciężkości i wysoką sztywność nadwozia, co owocuje świetnymi właściwościami jezdnymi, niezależnie od nawierzchni, po której auto się porusza.

Toyota RAV4, tak jak inne modele marki wyposażana jest oczywiście też w legendarny napęd hybrydowy Toyoty i to w kilku wersjach. Nowa Toyota RAV4 Hybrid może dysponować spalinowo-elektrycznym układem z silnikiem 2,5 l, który w wersji z napędem na przednią oś osiąga moc 218 KM. Odmiana z inteligentnym napędem 4x4 AWD-i rozwija natomiast 222 KM. Jednocześnie ten hybrydowy SUV zadowala się niewielkimi ilościami benzyny. Spalanie hybrydy RAV4 wynosi od 5,6 l na 100 km w przypadku mocniejszej odmiany 222-konnej. Pomimo oszczędności, hybrydowemu SUV-owi nie można też odmówić dynamiki. RAV4 Hybrid ze wspomnianym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h już w 8,1 s. Warto dodać, że Toyota RAV4 Hybrid nie wymaga ładowania z gniazdka.

Wkrótce do oferty Toyoty dołączy jeszcze bardziej dynamiczna odmiana hybrydowego SUV-a – Toyota RAV4 Plug-In Hybrid. To auto otwiera zupełnie nowy rozdział w ponad 25-letniej historii modelu. Łączy świetne osiągi i dynamikę z wyjątkową oszczędnością. W standardzie będzie oferowana z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, który zapewnia stabilne prowadzenie i lepszą trakcję na śliskiej nawierzchni. Toyotę RAV4 Plug-In Hybrid napędza układ hybrydowy typu plug-in o łącznej mocy 306 KM, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 s!

Większy akumulator z możliwością doładowywania z zewnątrz przełoży się również na oszczędność Toyoty RAV4 Plug-In Hybrid. Japoński producent wskazuje, że zasięg auta w trybie elektrycznym w cyklu WLTP wynosi nawet 75 km. Po wystarczającym naładowaniu baterii takie parametry pozwolą bez trudności pokonać na samym silniku elektrycznym 50 km, czyli dystans, który dziennie przejeżdża przeciętny europejski kierowca. W nowym, wyłącznie elektrycznym trybie EV nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid pojedzie nawet 135 km/h.

Co znajdziemy w najnowszym hybrydowym SUV-ie od Toyoty?

Toyota RAV4 to samochód, który łączy charakter prawdziwego SUV-a z niepowtarzalnym stylem i nowymi technologiami. Muskularna sylwetka auta jest charakterystyczna dla SUV-ów, ale w środku skrywa komfortowe wnętrze. W nowej odsłonie japońskiego auta znajdziemy wiele miękkich materiałów i dopracowanych elementów. Toyota zwróciła również specjalną uwagę na ergonomię. No i oczywiście – w końcu mówimy o wygodnym i nowoczesnym SUV-ie – zastosowała w samochodzie bogate wyposażenie. Poznaj wersje wyposażenia tego auta.

Toyota RAV4 Active

Już w podstawowej wersji wyposażenia Active znajdziemy inteligentny tempomat adaptacyjny, światła główne Basic LED oraz system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym oraz obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Bez dopłaty otrzymujemy również szeroki wachlarz systemów bezpieczeństwa czynnego. To na przykład układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, a także systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy lub utrzymania pasa ruchu (dostępne w zależności od wybranej wersji napędowej). W standardzie każda nowa Toyota RAV4 otrzymuje też system rozpoznawania znaków drogowych, automatyczne światła drogowe, układ wykrywania zmęczenia kierowcy i system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall.

Wyposażenie RAV4, które podnosi komfort użytkowania samochodu, jest oczywiście dużo szersze. W podstawowej cenie japoński SUV oferuje elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu i klimatyzację. Nowa Toyota RAV4 sprawdzi się jako auto rodzinne. Dla wygody pasażerów i zwiększenia walorów praktycznych auto jest wyposażone chociażby w dzieloną w proporcji 60:40 tylną kanapę z systemem ułatwiającym jej składanie Toyota Easy Flat, nawiewy w drugim rzędzie siedzeń czy zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci. Kolejną praktyczną cechą auta jest bagażnik o pojemność aż 580 litrów. Dane techniczne Toyoty RAV4 w tym zakresie mogą imponować. Cena Toyoty RAV4 w najtańszej wersji Active wynosi od 115 900 złotych w przypadku auta z roku modelowego 2020.

Toyota RAV4 Comfort

W wyższej wersji Comfort wyposażenie RAV4 jest jeszcze bogatsze. W standardzie auto dysponuje dwustrefową, automatyczną klimatyzacją, inteligentnymi wycieraczkami z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniającym się lusterkiem wstecznym, kamerą cofania i tylnymi czujnikami parkowania. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to RAV4 Comfort również standardowo wyposażona jest w szeroki pakiet Toyota Safety Sense z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, wykrywania zmęczenia kierowcy czy układem eCall. Warto dodać, że wyposażenie Toyoty RAV4 Comfort można łatwo rozszerzyć poprzez wybranie dodatkowego pakietu Style. W jego skład wchodzą m.in. stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, system bezkluczykowego dostępu do samochodu i elektrycznie unoszona klapa bagażnika otwierana bezdotykowo.

Toyota RAV4 Selection

Kolejną pozycję w cenniku Toyoty RAV4 zajmuje odmiana Selection. W porównaniu z odmianą Comfort podstawowe wyposażenie auta rozszerza się dodatkowo o system bezkluczykowego dostępu, ładowarkę bezprzewodową, przednie i tylne czujniki parkowania czy fotel kierowcy z elektryczną regulacją. Zmiany widać również na zewnątrz auta. Toyotę RAV4 Selection wyróżnia przede wszystkim dwukolorowe nadwozie z dachem w kolorze fortepianowej czerni i 18-calowe, aluminiowe felgi o tej samej barwie. Warto dodać, że wyposażenie samochodu można dodatkowo rozszerzyć o system Premium Audio JBL z 9 głośnikami czy sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania. Warto dodać, że RAV4 Selection to hybrydowy SUV. Spalinowo-elektryczny napęd jest dostępny w tej wersji w standardzie.

Toyota RAV4 Executive

Najwyższą odmianą w cenniku Toyoty RAV4 jest wersja wyposażenia Executive. Znajdziemy w niej oczywiście najważniejsze elementy obecne w niższych wersjach, a ponadto monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, wentylowane i podgrzewane przednie fotele, skórzaną tapicerkę czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Istotna jest również obecność układu monitorowania martwego pola w lusterkach. W konfiguracjach z napędem hybrydowym Toyota RAV4 Executive dysponuje ponadto systemem detekcji przeszkód, a układ ostrzegania o ruchu poprzecznym jest wzbogacony o funkcję automatycznego hamowania. Istotnym elementem wersji Executive jest też lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym. Opcjonalnie auto może dysponować również systemem audio JBL i sterowanym elektrycznie dachem panoramicznym.

Toyota RAV4 Black Edition by JBL

To jednak nie wszystkie wersje wyposażenia SUV-a Toyoty. Najnowszą i jedną z najciekawszych jest konfiguracja Black Edition by JBL. W cenniku RAV4 2021 ta odmiana znajduje się pomiędzy wersjami Selection oraz Executive. Toyota RAV4 Black Edition by JBL w standardzie oferuje m.in. cyfrowe lusterko wsteczne, układ detekcji przeszkód i dysponuje napędem hybrydowym. Na zewnątrz samochód wyróżnia dostępny w standardzie czarny lakier Attitude Black i 19-calowe, aluminiowe felgi w kolorze fortepianowej czerni. Pakiet Premium Audio JBL jest dostępny bez dopłaty. Tak prezentuje się stylowy, hybrydowy SUV od Toyoty.

Toyota RAV4 Hybrid – cena. Ile trzeba dopłacić, żeby oszczędzać?

Napęd hybrydowy to jedna z wizytówek nowej Toyoty RAV4. W przypadku podstawowej wersji Active różnica w cenie pomiędzy RAV4 Hybrid, a odmianą z klasycznym napędem spalinowym wygląda następująco. Cena Toyoty RAV4 w podstawowej wersji 2.0 Dual VVT-iE 173 KM z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów wynosi od 115 900 złotych w przypadku auta z roku modelowego 2020. Natomiast cena Toyoty RAV4 Hybrid w tej samej odmianie wyposażenia, z tego samego rocznika i również z napędem FWD rozpoczyna się od 134 900 złotych. Różnica jest widoczna, ale perspektywa zmienia się, kiedy porównamy spalanie Toyoty RAV4 w obu wersjach. Spalanie hybrydowej Toyoty RAV4 jest wyraźnie niższe. Ten hybrydowy SUV zużywa średnio od 5,5 l/100 km. Spalanie RAV4 z konwencjonalnym napędem wynosi od 6,9 l/100 km, co i tak łatwo uznać za dobry wynik w przypadku auta tych rozmiarów.

Różnica w spalaniu Toyoty RAV4 w zależności od wersji silnikowej jest więc wyraźna. Przy cenach paliwa wynoszących przeciętnie ok. 4,45 złotych za litr, na każdych 100 kilometrach przejechanych z napędem hybrydowym zaoszczędzamy ponad 6 złotych. Przy rocznym przebiegu około 20 000 kilometrów daje to niebagatelne ponad 1 200 złotych oszczędności i ponad 6 000 złotych przez cały 5-letni okres gwarancji na elementy układu hybrydowego (limitem jest 100 000 kilometrów). Warto zauważyć, że wiele osób użytkuje samochód znacznie intensywniej. Decydując się więc na Toyotę RAV4 Hybrid możemy widocznie zaoszczędzić na kosztach paliwa. A im więcej kilometrów pokonujemy, tym różnica w cenie samochodu szybciej się zwróci.

Ale za tym hybrydowym SUV-em przemawia nie tylko niższe zużycie paliwa. Dzięki systemowi odzyskiwania energii z hamowania, który jest jednym z kluczowych elementów hybrydowej Toyoty, hamulce auta ulegają wolniejszemu zużyciu, co sprawia, że rzadziej trzeba je wymieniać, a to oznacza kolejne oszczędności. Warto również dodać, że w Toyocie RAV4 Hybrid możemy liczyć też na bogatsze wyposażenie w bazowej cenie w porównaniu z najtańszą odmianą z napędem konwencjonalnym. Nowa hybrydowa Toyota RAV4 2021 już w najniższej wersji Active otrzymuje automatyczną, dwustrefową klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów czy 17-calowe felgi aluminiowe. Szczegółowe informacje na temat nowej Toyoty RAV4 znajdziesz na stronie producenta.

Sprawdź, jak sfinansować zakup nowej Toyoty RAV4 z napędem hybrydowym

Zakup hybrydowej Toyoty RAV4 Hybrid, dzięki bogatej ofercie finansowania, nie musi wiązać się z zakupem za gotówkę. Cena Toyoty RAV4 Hybrid 2020 w wersji Active wynosi od 134 900 złotych. Nowa Toyota RAV4 oferowana jest w leasingu SmartPlan. Dla bogato wyposażonej RAV4 2020 w wersji Comfort z pakietem Style rata leasingu wynosi od 1 299 złotych netto miesięcznie.

Na hybrydową Toyotę RAV4 z roku modelowego 2020 można otrzymać rabat w wysokości do 21 900 złotych, obejmujący m.in. Ekobonus, który obowiązuje wyłącznie na samochody z napędem hybrydowym. W przypadku hybrydowego SUV-a Toyoty Ekobonus wynosi 7,3% od ceny regularnej auta. Zgodnie z cennikiem Toyoty RAV4 2020 przy wyborze odmiany hybrydowej można zyskać także 3 700 złotych, kiedy wybierzemy leasing SmartPlan oraz rabat 1 000 złotych na dowolnie wybrane akcesoria po aktywacji aplikacji MyT. Przeczytaj więcej na temat leasingu samochodu w ofercie SmartPlan Toyoty.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty