Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

SUV-y z silnikami V8 w segmencie premium. Przegląd rynku

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Infiniti QX70

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Fot. Infiniti Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku. Sprawdzamy ofertę luksusowych SUV-ów z silnikami V8 dostępnych w Polsce.

Lexus LX 570

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Fot. Lexus Lexus LX 570

Lexus LX 570 w tym roku po raz pierwszy trafił na polski rynek. Flagowy SUV Lexusa ma stały napęd na cztery koła, a pod jego maską pracuje silnik V8 o pojemności 5,7 litra, mocy 367 KM i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm. Jednostka zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i prędkość maksymalną 220 km/h. W układzie przeniesienia napędu zastosowano ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów i centralny mechanizm różnicowy typu Torsen. Ceny auta zaczynają się od 650 tys. zł.

Luksusowo wyposażona kabina może w zależności od wersji pomieścić nawet do ośmiu osób. Czterostrefowy układ klimatyzacji wykorzystuje dwa agregaty i 28 nawiewów. Zaprojektowany specjalnie dla tego modelu system dźwiękowy klasy premium Mark Levinson wyposażony jest w 19 głośników. Za czynne bezpieczeństwo jazdy odpowiada zintegrowany pakiet Lexus Safety System +.

Range Rover (5.0 V8)

Range Rover 

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Fot. Land Rover Pod maską tego modelu może pracować silnik V8 o pojemności 5 litrów. Jednostka ta generuje 565 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Napęd na cztery koła przekazywany jest poprzez automat o ośmiu przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy. Ceny samochodu rozpoczynają się od 639 tys. zł.

Samochód jest wyposażony między innymi w pneumatyczne zawieszenie, dwustopniową skrzynię rozdzielczą z reduktorem, aktywną kontrolę nachylenia pojazdu oraz aktywny, elektroniczny mechanizm różnicowy. System multimedialny to między innymi 10-calowy wyświetlacz, nawigacja satelitarna oraz cyfrowy odbiornik TV.

Mercedes GLS (5,5 V8)

Mercedes GLS

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Fot. Mercedes-Benz Odmiana z silnikiem V8 o pojemności 5,5 litra oferuje 585 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 7 przełożeniach. Sprint do 100 km/h zajmuje 4,6 sekundy, a ceny tej odmiany zaczynają się od 669 tys. zł.

Samochód wyposażony jest między innymi w aktywnego asystenta układu hamulcowego, system audio na 20 CD oraz odtwarzacz DVD. Pakiet wspomagający bezpieczeństwo został wyceniony na 12 tys. zł - składa się między innymi z asystentów martwego punktu, utrzymania pasa ruchu oraz pokonywania skrzyżowań.

Porsche Cayenne (4.0 V8)

Porsche Cayenne Turbo 

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Foot. Porsche Model ten może być wyposażony w benzynowy silnik V8 o pojemności 4 litrów. Moc tej jednostki to 550 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm. Napęd na cztery koła przekazywany jest za pomocą 8- biegowej skrzyni automatycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 sekundy. Samochód kosztuje od 681 tys. zł.

Porsche Cayenne jest między innymi wyposażone w pneumatyczne zawieszenie z funkcją regulacji prześwitu, nawigację z modułem telefonicznym, tempomat, czujnik dachowania oraz system ostrzeżeń i wspomagania nagłego hamowania.

Infiniti QX70

Infiniti QX70

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Fot. Infiniti Pięciolitrowa jednostka benzynowa V8 o mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 500 Nm to najmocniejszy silnik w gamie tego modelu. Napęd przekazywany jest na cztery koła poprzez automatyczną skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Samochód w tej wersji silnikowej został wyceniony na kwotę zaczynającą się od 329 tys. zł.

Auto wyposażono między innymi w inteligentny tempomat z funkcją jazdy z niską prędkością, inteligentne wspomagania hamowania oraz w systemy ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu i zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa. Pakiet multimedialny składa się między innymi z 11 głośników, nawigacji i odtwarzacza CD/DVD/MP3.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Fot. JaguarW przypadku tego modelu pięciolitrowy silnik benzynowy V8 generuje 550 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła przekazuje automatyczna skrzynia biegów o 8 przełożeniach, a przyspieszenie od “zera” do 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy. Ceny samochodu w tej odmianie silnikowej zaczynają się od 492 tys. zł.

Na liście wyposażenia wersji z silnikiem V8 znalazły się między innymi system audio o mocy 380 W, składający się z 10 głośników oraz subwoofera, nawigacja, 10-calowy wyświetlacz oraz autonomiczny system awaryjnego hamowania, a także tempomat, asystent pasa ruchu, i system rozpoznający znaki drogowe.

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Największe SUV-y klasy premium mają swoich wiernych fanów. Nic dziwnego, że segment ten systematycznie rośnie w rankingach sprzedaży i nie poddaje się wahaniom nastrojów rynku.

Fot. Jeep Odmiana napędzana silnikiem V8 HEMI o pojemności 5,7 litra oferuje 352 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. System napędu na cztery koła zasilany jest poprzez automatyczną skrzynię biegów o 8 przełożeniach. Napęd jest dodatkowo wyposażony w elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 sekundy. Ceny samochodu z tym silnikiem zaczynają się od 331 tys. zł.

Dopłaty nie wymagają między innymi systemy wspomagania hamowania awaryjnego, gotowości hamulców, ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd oraz asystent pasa ruchu. Na liście wyposażenia znalazły się również reduktor, system zarządzania trakcją i pneumatyczne zawieszenie.

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości