Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

SUV-y z silnikiem benzynowym. Na tych modelach traci się najmniej

Data publikacji: Autor: (ip)

Toyota RAV4

Pierwsze miejsce pod względem najmniejszej utraty wartości wśród najpopularniejszych SUV-ów w Polsce zajęła Toyota RAV4. Zgodnie z analizą Info-Ekspert wartość rezydualna tego modelu po 36 miesiącach użytkowania i przy przebiegu rocznym na poziomie 30 tys. km to 66,5 proc. Specjaliści oceniali najtańszą wersję wyposażeniową Sprint, której ceny zaczynają się od 101 900 zł.

Pod maską samochodu znajduje się silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Co znajduje się na liście wyposażenia opisywanego SUV-a? Między innymi manualna klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, system wspomagający pokonywanie podjazdu i siedem poduszek powietrznych. Dopłaty nie wymagają również światła LED – przednie do jazdy dziennej i tylne, a także projektorowe światła główne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych i komputer pokładowy. Samochód jest wyposażony ponadto w system audio CD MP3 z portem USB i systemem Bluetooth.

Fot. Toyota Nowe dane przedstawione przez KPMG pokazują, że rynek SUV-ów cieszy się niezmiennym zaufaniem, rosnąc rok do roku o ponad 30 proc. Sprawdzamy, które z popularnych na polskim rynku SUV-ów z silnikami benzynowymi mają najlepszą wartość rezydualną, a więc na którym modelu kupujący straci najmniej.

Modele z silnikami benzynowymi stają się coraz bardziej popularne – nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale również wśród firm. W Europie diesel stracił swoją dominację, spadając do poziomu poniżej 50 proc. W Polsce – według Instytutu Samar – rynek samochodów zasilanych olejem napędowym zaczyna już gubić swój udział, zmniejszając się z prawie 31 procent do 27 procent.

Redakcja poleca:

Płatność mandatu kartą? Zapadła decyzja
Nowy podatek uderzy w kierowców?
Volvo XC60. Test nowości ze Szwecji

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi

Na wysokość wartości rezydualnej wpływ ma szereg czynników. Na początek odnoszą się one do samego pojazdu i dotyczą jego wieku, ceny początkowej, wizerunku marki, rodzaju modelu i nadwozia, pojemności silnika i rodzaju paliwa oraz poziomu wyposażenia. Podczas wyliczania wysokości utraty wartości duże znaczenie mają też uwarunkowania eksploatacyjne. Mowa o przebiegu, historii serwisowej i wypadkowej, wskaźniku awaryjności czy cenach części zamiennych.

Wartość rezydualna jest szczególnie ważna dla klientów biznesowych. Jako że firmy zazwyczaj posiadają od kilku do kilkudziesięciu pojazdów, wyliczenie utraty wartości stanowi podstawę do określenia całościowego kosztu eksploatacji floty aut. Co z klientami prywatnymi? Przejście ze skali makro do mikro oczywiście nie oznacza, że znaczenie wartości rezydualnej spada do zera. Nadal jest duże, o czym niestety nawet dzisiaj nie pamiętają wszyscy kupujący. To wartość rezydualna pozwala na wyliczenie m.in. ile realnie będzie kosztowało posiadanie własnego samochodu.

Jaką wartość rezydualną mają oferowane na polskim rynku SUV-y? Zapraszamy do galerii poniżej.

Toyota RAV4

Pierwsze miejsce pod względem najmniejszej utraty wartości wśród najpopularniejszych SUV-ów w Polsce zajęła Toyota RAV4. Zgodnie z analizą Info-Ekspert wartość rezydualna tego modelu po 36 miesiącach użytkowania i przy przebiegu rocznym na poziomie 30 tys. km to 66,5 proc. Specjaliści oceniali najtańszą wersję wyposażeniową Sprint, której ceny zaczynają się od 101 900 zł.

Pod maską samochodu znajduje się silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Co znajduje się na liście wyposażenia opisywanego SUV-a? Między innymi manualna klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, system wspomagający pokonywanie podjazdu i siedem poduszek powietrznych. Dopłaty nie wymagają również światła LED – przednie do jazdy dziennej i tylne, a także projektorowe światła główne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych i komputer pokładowy. Samochód jest wyposażony ponadto w system audio CD MP3 z portem USB i systemem Bluetooth.

Fot. Toyota

Toyota RAV4

Pierwsze miejsce pod względem najmniejszej utraty wartości wśród najpopularniejszych SUV-ów w Polsce zajęła Toyota RAV4. Zgodnie z analizą Info-Ekspert wartość rezydualna tego modelu po 36 miesiącach użytkowania i przy przebiegu rocznym na poziomie 30 tys. km to 66,5 proc. Specjaliści oceniali najtańszą wersję wyposażeniową Sprint, której ceny zaczynają się od 101 900 zł.

Pod maską samochodu znajduje się silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Co znajduje się na liście wyposażenia opisywanego SUV-a? Między innymi manualna klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, system wspomagający pokonywanie podjazdu i siedem poduszek powietrznych. Dopłaty nie wymagają również światła LED – przednie do jazdy dziennej i tylne, a także projektorowe światła główne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych i komputer pokładowy. Samochód jest wyposażony ponadto w system audio CD MP3 z portem USB i systemem Bluetooth.

Fot. Toyota

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • danny (gość)

    Auto traci na wartości już jak wyjeżdża z salonu, więc ja patrzę nie tyle na markę, ile na koszty eksploatacji i awaryjność. W tamtym roku kupiłem rextona w benzynce i nie narzekam ani na jedno ani na drugie.

  • kowal (gość)

    Rav4 porządne autko. Pare rzeczy już w swojej robiłem bo kilka latek już ma ale udało mi sie dobrać coś z zamienników delphi w jakości oe ze średniej półki cenowej. Gdybym ładował kase w orginały to koszty utrzymania by wzrosły kilkakrotnie. A poc co przepłacać jak jakość jest porównywalna.

  • Paweł234 (gość)

    Ja jestem dużym zwolenników SUV'ów zwłaszcza jeśli chodzi o rodzinne wyjazdy. Często pożyczam nowe modele w Panek i zawsze komfort jazdy jest wysoki bez względu na długość trasy

  • tadeusz (gość)

    rav4 tylko nie zadna hybryda tylko dobra benzyna. 5 lat temu sie na nia zdecydowalem. uderzylo po kieszeni ale z perspektywy czasu nie zaluje. czesci do niej tanie z delphi sa, bardzo pojemy wewnatrz, miejsce kierowcy to juz calkiem luksusik.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości