Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36487 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Suzuki Baleno 1.2 DualJet. Na pograniczu segmentów

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Czytasz ostatnią stronę tego artykułu.

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 

Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i oszczędny silnik – to niezaprzeczalne zalety II generacji Suzuki Baleno. A cena? Konkurencyjna!

fot. Karol BielaWedług deklaracji producenta auto napędzane silnikiem 1.2 DualJet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy i potrafi się rozpędzić do 180 km/h. Podczas jazd testowych Baleno zadowalało się średnim zużyciem benzyny w granicach 5,5 litra na „setkę”, a to zadowalający wynik, chociaż trzeba zaznaczyć, że Suzuki przyznaje się do przeciętnego spalania na poziomie 4,2 litra.

Zblokowana z 90-konną jednostką 5-biegowa manualna przekładnia dobrze wywiązuje się ze swojego zadania, a jedyne zastrzeżenia można mieć do śliskiej gałki zmiany biegów, która nawet w najbogatszym pakiecie wyposażeniowym Elegance nie jest obszyta skórą.

Mało precyzyjny układ kierowniczy

W trakcie jazd testowych po mieście Suzuki Baleno zachwycało poręcznością i zwrotnością. Mocno działające wspomaganie kierownicy ułatwia manewrowanie po zatłoczonym parkingu przed centrum handlowym. Ale już na szybciej pokonywanych wirażach poza miastem zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy nie daje kierowcy informacji zwrotnej o tym, co się dzieje z przednią osią. Tym bardziej szkoda, bo zawieszenie Suzuki dysponuje sporymi rezerwami. O ile w codziennej jeździe pomiędzy domem a pracą nie odczujemy nieprzyjemnych dźwięków wydobywających się spod maski, to już na autostradzie powyżej 120-130 km/h jest w Baleno po prostu za głośno.

Cennik i wyposażenie

Bazowa wersja Baleno II generacji wyceniona została na 43 900 złotych. Za taką sumę otrzymamy pojazd z jednostką 1.2 DualJet 90 KM z podstawowym pakietem Comfort (m.in. 6 poduszek powietrznych, elektryczne szyby z przodu, klimatyzacja manualna, centralny zamek, stalowe 15-calowe felgi, światła do jazdy dziennej LED).

Ten sam motor w topowej wersji Elegance kosztuje już 58 900 złotych, ale jego wyposażenie jest już bardzo bogate (np. automatyczna „klima”, elektryczne szyby przód/tył, reflektory biksenonowe, 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, czy system multimedialny z nawigacją satelitarną oraz zintegrowaną tylną kamerą cofania).

Warto mieć też na uwadze, że już od pakietu Premium Plus auto seryjnie dostępne jest z adaptacyjnym tempomatem, co w tej klasie samochodów nie jest normą a wręcz chlubnym wyjątkiem.

Marka/model

Suzuki Baleno 1.2 DualJet Elegance

 Skoda Fabia 1.2 TSI 90 KM Style

Honda Jazz 1.3 i-VTEC Elegance

Cena (zł)

Od 58 900

Od 54 150

Od 75 000

Typ nadwozia/liczba drzwi

Hatchback/5

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)

3995/1745/1470

3992/1732/1467

3995/1694/1550

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1520/1520

1463/1457

b.d.

Rozstaw osi (mm)

2520

2470

2530

Masa własna (kg)

920

1109

1066

Pojemność bagażnika (l)

355

330

354

Pojemność zbiornika paliwa (l)

37

45

40

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (ccm)

1242

1197

1318

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

Przód

Przód

Przód

Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń

manualna/5

manualna/5

manualna/6

Osiągi

Moc (KM)

90

90

102

Moment obrotowy (Nm)

122

160

123

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,3

10,9

11,2

Prędkość maksymalna (km/h)

180

182

190

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

4,2

4,7

5,0

Emisja CO2 (g/km)

98

107

116

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • tajpan (gość)

    nie wiem skąd ten pomysł, że akurat fabia jest realnym konkurentem. Jazz OK ale fabia?

  • MZ (gość)

    Zgadzam sie z tajpan, raczej krótki Rapid powinien byc realnym konkurentem.

  • jokoono (gość)

    dobra cena za to co oferuje to autko, Skodziny mogą się iść bujać...

  • baleron (gość)

    jednostka napędowa w skodzie jest z turbodoładowaniem w przeciwieństwie do suzuki, porównanie nietrafione,

  • Piotr (gość)

    Baleno ma więcej miejsca dla pasażerów niż Octavia i parę innych modeli kompaktowych. Bagażnik ma największy w swojej klasie - 355l. W środku jest cichutko, praca silnika niewyczuwalna (żadnych drgań czy wibracji). W mieście na krótkich dystansach (5 km do pracy) pali 5,8-6,0 l/100km. Poza miastem można spokojnie przyjąć spalanie 4-4,5 l/100. Na autostradzie przy 140km/h pali 6,5l/100. Silnik jest czterocylindrowy, wolnossący, z rozrządem na łańcuchu, z wtryskiem wielopunktowym (a nie bezpośrednim), sprawdzony w Swifcie. Tak jak ktoś pisał już tutaj silniki benzynowe Suzuki są uważane za najlepsze zaraz po jednostkach Hondy. 90KM przy wadze samochodu 870kg. Jeżdżę tym autem od prawie roku. Rewelacja. Polecam niezdecydowanym. Poprzednio też jeździłem Suzuki z tego typu silnikiem - przez 11 lat lałem tylko benzynę i wymieniałem raz w roku olej :) Nie patrzcie czego najwięcej jeździ po ulicach. Świadczy to tylko o tym, że czegoś się więcej psuje, a nie o tym , że jest lepsze.

  • Adam (gość)

    Zeby bylo lepiej wyciszone to byloby super ,Yaris juz ma problemy niby po lifcie a nie ma polotu , silnik 1,5 a nie mozna znalesc dobrej pozycji , za kieronica ,jedynka wchodzi jak w traktorze , cos okropnego ,nie do okreslenia co Japonczycy robia, KIA ICH PRZESCIGNELA.

  • Adam (gość)

    Powiem tak zeby zegary byly tak tandeciarskie to cos niebywalego ,to juz Dacia ma przyjemniejsze,bylem w salonie iodbylem jazde probna nie mam zastrzezen ,ale plastiki twarde itanio wykonane ,widac oszczednosci na kazdym kroku,niedosc ze robia w Indiach za najtnsza sile robocza to jeszcze widac ubogosc.OSOBISCIE BYM NIE KUPIL.

  • Wald (gość)

    Kupiłem , odbieram za dwa dni . Długo porównywałem i wybierałem między Dacia , Fiat tipo . J tak Dacia najładniej wygląda , no właśnie to jedyna zaleta .Fiat porównywalny , ale ta cena .Wybrałem Suzuki na plus cena , spalanie , ilość miejsca . Kupiłem auto od dilera , Siedmiomiesięczne , premium , lakier metalik z upustem 8900 .Czyli mam praktycznie nowe auto ,na gwarancji za niecałe 40.000 tyś. Nowe ta wersja 48.600 . auto ma 8000 tyś przebiegu.

  • Paweł (gość)

    Baleno ma parę istotnych zalet i kilka wad. Na plus przede wszystkim silnik 1.2 90 koników, naprawdę daje rade i to spalanie. Teraz ciepło, zawsze klima włączona, korki w mieście spalanie 5,5l/100km Genialne! Styl jazdy raczej mam dynamiczny. Przestrzeń w aucie jest więcej niż dobra - z przodu dla kierowcy komfortowo, z tyłu miejsca na nogi tyle że meble z Ikei pakujesz, zamiast do bagażnika. Naprawdę nie wiem jak oni to zrobili bo bagażnik też spory. Cena to kolejna zaleta - nowe auto większe od Fabii za 42tyś - super Niestety są też wady - w środku raczej ascetycznie a plastiki chyba najtańsze z możliwych ( przynajmniej nie śmierdzą po zakupie jak w Dacia ) Dostęp to bagażnika słaby, wąsko i głęboko. Generalnie mocna 4+ / 5

  • Adam (gość)

    Powiem tak ze wnetrze jest OK. Ale te zeggary to bym temu jak je zaprojktowal JAJA ukrecil KIA RIO TO MA w POROWNANIU DO BALENO POEZJA JAK POWIEDZIAL PERTYN GLEDZI. przeciez czlowiek jak patrzy za kierownicy w te zegary to powinien czerpac jakasc przyjemnosc ,i to podswietlenie tak zimne i tak ochydne ze szkoda slow ,kto to zaprojektowal co za BARAN ,szkoda mi tego silnika bo jest naprawde super ,i te plastiki zeby byly choc troche przyjemniejsze to sprzedawalby sie jak cieple BULECZKI, mozna robic oszczednosci ale nie az tak ,POTEM KONCERN SUZUKI NAZEKA ZE NISKA PODAZ NARYNKU . POZDRAWIAM ___+++JA OSOBISCIE POCZEKAM JAK BEDZIE FACE-LIFTING I GO POPRAWIA >>>>>...

  • Gdrag (gość)

    Samochodzik super. Premium plus z przyciemnianymi szybami, Alu felgi i bagażnik fachowy, opony zimowe - 50 tys. Auto pali 4,5-5 l/100. Zegary są extra. Wszystko proste, jasne, przejrzyste. Tempomat super. Jeździłem Baleno od ubezpieczyciela ponad miesiąc, stwierdziłem że to mój następny samochód i tak się stało. Skoda, Opel, Renault mogą się chować. Super autko, polecam

  • greg (gość)

    pali chyba mniej od tico.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Suzuki Baleno zdjęcia

Suzuki Baleno dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł