Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36768 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Suzuki Baleno 1.2 DualJet. Na pograniczu segmentów

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 

Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i oszczędny silnik – to niezaprzeczalne zalety II generacji Suzuki Baleno. A cena? Konkurencyjna!

fot. Karol Biela Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i oszczędny silnik – to niezaprzeczalne zalety II generacji Suzuki Baleno. A cena? Konkurencyjna!

Większy brat Swifta zaprezentowany został oficjalnie na frankfurckim salonie samochodowym w 2015 roku, ale w Polsce auto pojawiło się w sprzedaży dopiero w połowie tego roku. Nowe Suzuki Baleno to reprezentant segmentu określanego jako B+, czyli pojazdów nie mieszczących się do końca w klasie miejskich samochodów, ale nie będących też kompaktami. Na krajowym rynku naturalnym więc konkurentem Baleno II jest Skoda Fabia, czy bardzo podobna pod względem wymiarów zewnętrznych Honda Jazz (identyczna długość nadwozia i prawie taki sam rozstaw osi).

Gdyby nie te wskaźniki…

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 

Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i oszczędny silnik – to niezaprzeczalne zalety II generacji Suzuki Baleno. A cena? Konkurencyjna!

fot. Karol BielaStara jak świat maksyma mówi, że o gustach się nie dyskutuje. Może i się nie dyskutuje, ale napisać przecież można, że nowe Baleno zaprojektowane zostało całkiem zgrabnie. Spora ilość przetłoczeń na karoserii, czy zachodzące na maskę reflektory mogą się podobać. W przypadku testowego egzemplarza uroku dodają na pewno chromowane listwy okienne oraz 16-calowe alufelgi (standard w najbogatszej wersji Elegance). Poza tym opcjonalny niebieski metalizowany lakier (dopłata 1 890 złotych) zjawiskowo mieni się w słońcu.

Redakcja poleca:

Używane BMW serii 3 E90 (2005 - 2012)
Inspekcja Transportu Drogowego jednak do likwidacji?
Kolejne podwyżki dla kierowców

Na przednich fotelach nawet wyżsi osobnicy znajdą odpowiednią ilość przestrzeni. Pod względem jakości materiałów wykończeniowych Baleno nie ustanowił obowiązującego standardu niczym metr i kilogram z Sèvres, jednak pod względem spasowania poszczególnych elementów jest naprawdę dobrze.

Niestety, kiedy kierowca zajmie miejsce za „kółkiem” i spojrzy na zestaw wskaźników… No właśnie, jak to nazwać? Może poprzestanę na tym, że to jeden z bardziej tandeciarsko wyglądających zegarów, jakie w życiu widziałem. A jakby było tego było mało to wystające te plastikowe bolce tuż obok – nie dość, że rozmieszczenie z ergonomią nie ma wiele wspólnego, to już samo ich muśnięcie powoduje mocne wygięcie plastiku.

Suzuki Baleno 1.2 DualJet 

Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i oszczędny silnik – to niezaprzeczalne zalety II generacji Suzuki Baleno. A cena? Konkurencyjna!

fot. Karol BielaZa to pod względem przestrzeni dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie Suzuki Baleno zawstydziłoby niejednego właściciela kompaktowego auta. Miejsca na stopy i kolana jest naprawdę zadziwiająco dużo. Nieco mniej wolnej przestrzeni jest nad głowami, ale w końcu to tylko hatchback z pogranicza segmentu C i D.

Również pod względem pojemności bagażowej II generacja Baleno nie powinna się niczego wstydzić. Standardowo kufer Suzuki mieści 355 litrów (z zestawem naprawczym), a maksymalnie po rozłożeniu oparć kanapy mamy do dyspozycji niezłe 1 055 litrów, a to bardzo przyzwoity wynik.

1.2 DualJet – stara dobra szkoła budowania silników

Do napędu testowego Suzuki służył wolnossący 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 242 ccm. Jest to sprawdzona konstrukcja bez turbosprężarki, z pośrednim wtryskiem i z łańcuchowym napędem rozrządu, która w odmianie K12C osiąga równe 90 KM przy 6 000 obr/min. oraz 122 Nm przy 4 400 obr./min. Dzięki niskiej masie własnej, wynoszącej około 920 kilogramów, Baleno dysponuje wystarczającymi osiągami przy jednocześnie umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • tajpan (gość)

    nie wiem skąd ten pomysł, że akurat fabia jest realnym konkurentem. Jazz OK ale fabia?

  • MZ (gość)

    Zgadzam sie z tajpan, raczej krótki Rapid powinien byc realnym konkurentem.

  • jokoono (gość)

    dobra cena za to co oferuje to autko, Skodziny mogą się iść bujać...

  • baleron (gość)

    jednostka napędowa w skodzie jest z turbodoładowaniem w przeciwieństwie do suzuki, porównanie nietrafione,

  • Piotr (gość)

    Baleno ma więcej miejsca dla pasażerów niż Octavia i parę innych modeli kompaktowych. Bagażnik ma największy w swojej klasie - 355l. W środku jest cichutko, praca silnika niewyczuwalna (żadnych drgań czy wibracji). W mieście na krótkich dystansach (5 km do pracy) pali 5,8-6,0 l/100km. Poza miastem można spokojnie przyjąć spalanie 4-4,5 l/100. Na autostradzie przy 140km/h pali 6,5l/100. Silnik jest czterocylindrowy, wolnossący, z rozrządem na łańcuchu, z wtryskiem wielopunktowym (a nie bezpośrednim), sprawdzony w Swifcie. Tak jak ktoś pisał już tutaj silniki benzynowe Suzuki są uważane za najlepsze zaraz po jednostkach Hondy. 90KM przy wadze samochodu 870kg. Jeżdżę tym autem od prawie roku. Rewelacja. Polecam niezdecydowanym. Poprzednio też jeździłem Suzuki z tego typu silnikiem - przez 11 lat lałem tylko benzynę i wymieniałem raz w roku olej :) Nie patrzcie czego najwięcej jeździ po ulicach. Świadczy to tylko o tym, że czegoś się więcej psuje, a nie o tym , że jest lepsze.

  • Adam (gość)

    Zeby bylo lepiej wyciszone to byloby super ,Yaris juz ma problemy niby po lifcie a nie ma polotu , silnik 1,5 a nie mozna znalesc dobrej pozycji , za kieronica ,jedynka wchodzi jak w traktorze , cos okropnego ,nie do okreslenia co Japonczycy robia, KIA ICH PRZESCIGNELA.

  • Adam (gość)

    Powiem tak zeby zegary byly tak tandeciarskie to cos niebywalego ,to juz Dacia ma przyjemniejsze,bylem w salonie iodbylem jazde probna nie mam zastrzezen ,ale plastiki twarde itanio wykonane ,widac oszczednosci na kazdym kroku,niedosc ze robia w Indiach za najtnsza sile robocza to jeszcze widac ubogosc.OSOBISCIE BYM NIE KUPIL.

  • Wald (gość)

    Kupiłem , odbieram za dwa dni . Długo porównywałem i wybierałem między Dacia , Fiat tipo . J tak Dacia najładniej wygląda , no właśnie to jedyna zaleta .Fiat porównywalny , ale ta cena .Wybrałem Suzuki na plus cena , spalanie , ilość miejsca . Kupiłem auto od dilera , Siedmiomiesięczne , premium , lakier metalik z upustem 8900 .Czyli mam praktycznie nowe auto ,na gwarancji za niecałe 40.000 tyś. Nowe ta wersja 48.600 . auto ma 8000 tyś przebiegu.

  • Paweł (gość)

    Baleno ma parę istotnych zalet i kilka wad. Na plus przede wszystkim silnik 1.2 90 koników, naprawdę daje rade i to spalanie. Teraz ciepło, zawsze klima włączona, korki w mieście spalanie 5,5l/100km Genialne! Styl jazdy raczej mam dynamiczny. Przestrzeń w aucie jest więcej niż dobra - z przodu dla kierowcy komfortowo, z tyłu miejsca na nogi tyle że meble z Ikei pakujesz, zamiast do bagażnika. Naprawdę nie wiem jak oni to zrobili bo bagażnik też spory. Cena to kolejna zaleta - nowe auto większe od Fabii za 42tyś - super Niestety są też wady - w środku raczej ascetycznie a plastiki chyba najtańsze z możliwych ( przynajmniej nie śmierdzą po zakupie jak w Dacia ) Dostęp to bagażnika słaby, wąsko i głęboko. Generalnie mocna 4+ / 5

  • Adam (gość)

    Powiem tak ze wnetrze jest OK. Ale te zeggary to bym temu jak je zaprojktowal JAJA ukrecil KIA RIO TO MA w POROWNANIU DO BALENO POEZJA JAK POWIEDZIAL PERTYN GLEDZI. przeciez czlowiek jak patrzy za kierownicy w te zegary to powinien czerpac jakasc przyjemnosc ,i to podswietlenie tak zimne i tak ochydne ze szkoda slow ,kto to zaprojektowal co za BARAN ,szkoda mi tego silnika bo jest naprawde super ,i te plastiki zeby byly choc troche przyjemniejsze to sprzedawalby sie jak cieple BULECZKI, mozna robic oszczednosci ale nie az tak ,POTEM KONCERN SUZUKI NAZEKA ZE NISKA PODAZ NARYNKU . POZDRAWIAM ___+++JA OSOBISCIE POCZEKAM JAK BEDZIE FACE-LIFTING I GO POPRAWIA >>>>>...

  • Gdrag (gość)

    Samochodzik super. Premium plus z przyciemnianymi szybami, Alu felgi i bagażnik fachowy, opony zimowe - 50 tys. Auto pali 4,5-5 l/100. Zegary są extra. Wszystko proste, jasne, przejrzyste. Tempomat super. Jeździłem Baleno od ubezpieczyciela ponad miesiąc, stwierdziłem że to mój następny samochód i tak się stało. Skoda, Opel, Renault mogą się chować. Super autko, polecam

  • greg (gość)

    pali chyba mniej od tico.

  • Krychu (gość)

    Prawde trzeba powiedziec ze silnik rewelacja i jego spalanie jest O.K . Ale plastiki w srodku tak ubogie ze , w ciagnikach rolniczych , obecnej generacji sa chyba lepsze , my POLACY = mamy ,mamy obsesje na punkcie milej estetki w srodku wnetrza auta ,tak nas nauczyly auta niemieckie .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Suzuki Baleno zdjęcia

Suzuki Baleno dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Suzuki Baleno opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł