Suzuki Grand Vitara XL

Jerzy Pikuła
Na bezdrożach nie trzeba rezygnować z luksusu.

Konstruktorzy i projektanci nie poprzestali na kosmetycznych zmianachZaprezentowany niedawno najnowszy model suzuki grand vitara łączy tradycyjne cechy auta z napędem na cztery koła, rodzinnej limuzyny oraz przestronnego minivana. Nadwozie starego modelu grand vitary poddano delikatnej restylizacji. Te zmiany nadały samochodowi lekkości, a pasażerowie nie mogą narzekać na brak luksusu.
Głównej modernizacji poddano wewnątrz pojazdu deskę rozdzielczą, do czego użyto materiałów najwyższej klasy. Konsola centralna została wyłożona srebrzystymi okładzinami, doskonale pasującymi do modnie podświetlanych wskaźników. Każda grand vitara oferowana na polskim rynku posiada rozłączalny napęd na cztery koła, zapewniający typową dla prawdziwych terenowych samochodów mobilność w trudnych warunkach drogowych (z możliwością skorzystania z reduktora, który umożliwia pokonanie nawet najtrudniejszych przeszkód).
Dla klientów, którzy cenią przede wszystkim przestronność wnętrza, japoński koncern oferuje model XL 7, stanowiący przedłużoną wersję klasycznych samochodów tej marki. Oznaczenie XL odnosi się do długości auta, a 7 oznacza liczbę miejsc. W długiej, komfortowej grand vitarze zainstalowano zmodyfikowany niedawno silnik V6, którego pojemność wynosi dziś 2,7 litra (moc: 173 KM). W nowym silniku przebieg momentu obrotowego jest znacznie lepszy niż w dotychczas montowanym.
Wydłużenie samochodu pozwoliło na wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni wewnątrz auta, dzięki czemu możliwe stało się zainstalowanie trzeciego rzędu foteli. Złożenie tych siedzeń umożliwia powiększenie przestrzeni bagażowej do 790 litrów, a po złożeniu drugiego rzędu siedzeń bagażnik ma pojemność wynoszącą aż 1.492 litry.
Grand vitara XL 7 dostępna jest z dwoma rodzajami skrzyń biegów. Standardowo została wyposażona w pięciostopniową manualną skrzynię biegów, choć jest też wersja z automatyczną przekładnią czterostopniową. Model XL 7, podobnie jak krótsze wersje grand vitary, ma napęd na cztery koła.
W Polsce będą dostępne nowe grand vitary w dwóch wersjach nadwozia i aż z trzema nowoczesnymi, dynamicznymi i oszczędnymi silnikami (V6-2,7 l, R4-2,0l, R4-2.0 TD). Dla osób, dla których właśnie względy ekonomiczne odgrywają największą rolę, przeznaczony jest czterocylindrowy, dwulitrowy silnik typu turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 109 KM. Silnik ten zużywa w cyklu miejskim 8 litrów oleju napędowego, zaś na trasie spala średnio 6,6 litra oleju i pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 150 km/h.
Ten, kto będzie chciał poszaleć komfortowym samochodem marki suzuki grand vitara, musi się liczyć z koniecznością wydania co najmniej 80 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty