Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Suzuki GSX-R600

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Sportowe zacięcie

Zaprezentowana ponad rok temu sześćsetka Suzuki podbiła rynek motocykli sportowych. W porównaniu ze swoją poprzedniczką jest lżejsza i mocniejsza. GSX-R600 jest lżejszy o 11 kg i mocniejszy 5 KM, również lepiej jest dopracowany pod względem aerodynamicznym.

Jednostka napędowa
Sześćsetkę wyposażono w czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 599 ccm i mocy 116 KM. Jednostka napędowa ma mniejszy skok tłoka, który wynosi 65,5 mm (poprzedniczka 67,0 mm). Silnik posiada jeden z największych momentów obrotowych w swojej klasie a wynosi on 68 Nm przy 10 500 obr./min.

Zawieszenie
W przednim zawieszeniu zastosowano tradycyjny teleskop o skoku koła 125 mm. Do standardowego wyposażenia należy mocowany do dolnej półki amortyzator skrętu.
Tylne zawieszenie to wahacz aluminiowy współpracujący z elementem sprężynowym o skoku koła 130 mm. Elementy zawieszenia są wyposażone w pełną regulację.

Hamulce
Przedni hamulec jest wyposażony w podwójną tarczę o średnicy 320 mm, która współpracuje z czterotłoczkowym zaciskiem. Tylny hamulec to pojedyncza tarcza o średnicy 222 mm współpracująca z dwutłoczkowym zaciskiem.
Hamulce w R600 nie sprawiają kłopotów z zatrzymaniem motocykla, przedni jak i tylni daje się poprawnie dozować.

Podsumowanie
Suzuki GSX-R600 jest motocyklem typowo sportowym. Wystarczy go zarejestrować, zdjąć migacze, odkręcić lusterka, obkleić go numerem startowym i mamy motocykl wyścigowy. Znakomite podwozie, żywiołowy silnik przypadną do gustu każdemu entuzjaście sportów motocyklowych.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości