Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Suzuki. Ignis Hybrid po modernizacji na polskim rynku. Ile kosztuje?

Wojciech Frelichowski
Odświeżona stylistyka nadwozia została zaakcentowana m.in. przez nową osłonę chłodnicy. We wnętrzu pojawiły się nowe akcenty kolorystyczne. Fot. Suzuki
Odświeżona stylistyka nadwozia została zaakcentowana m.in. przez nową osłonę chłodnicy. We wnętrzu pojawiły się nowe akcenty kolorystyczne. Fot. Suzuki
Suzuki wprowadza na polski rynek odświeżony model Ignis Hybrid. Auto delikatnie zmieniło wygląd, w ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia i dodatkowe wyposażenie, a pod maskę trafił zmodernizowany silnik z układem mild hybrid 12V SHVS.

Odświeżona stylistyka nadwozia została zaakcentowana przez nową osłonę chłodnicy i zmieniony wygląd przednich i tylnych zderzaków, które zostały wzbogacone srebrnymi nakładkami podkreślającymi charakter i ultrakompaktowego SUV-a.

Wygląd karoserii nawiązuje do dziedzictwa marki Suzuki poprzez takie akcenty, jak trzy charakterystyczne przetłoczenia na słupku C, czarne słupki A i B, elementy dekoracyjne błotników i pokrywy silnika.

W kabinie szerokie poziome linie optycznie powiększają przestrzeń pasażerską. Miejski styl dodatkowo podkreślają elementy polakierowane w nowych kolorach (granatowym lub srebrnym – w zależności od koloru nadwozia), a także zupełnie nowe akcenty kolorystyczne tapicerki. Deska rozdzielcza ma na nowo zaprojektowany zestaw wskaźników z wykorzystaniem kontrastującej kolorystyki czerni i bieli.

Ignis Hybrid jest dostępny w jedenastu jednokolorowych i siedmiu dwukolorowych wariantach. W ofercie pojawiły się trzy zupełnie nowe lakiery - Caravan Ivory Pearl Metallic, Rush Yellow Metallic oraz Tough Khaki Pearl Metallic.

Zmodernizowany silnik 1.2 DUALJET o oznaczeniu K12D jest wyposażony w system podwójnych wtryskiwaczy, oferujący bardzo szybki czas reakcji i wysoką wydajność, co przekłada się na większą oszczędność paliwa. Oprócz tego silnik wyposażono w układ zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych (VVT), pompę oleju o regulowanym wydatku i elektronicznie sterowane dysze natryskowe oleju do chłodzenia tłoka.

Zmniejszone zużycie paliwa to zasługa zmodernizowanego układu mild hybrid 12V SHVS z akumulatorem litowo-jonowym o zwiększonej pojemności z 3 Ah do 10 Ah. Podczas hamowania układ hybrydowy przekształca energię kinetyczną w energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze litowo- jonowym. Następnie energia jest wykorzystywana przez urządzenie ISG z funkcją silnika elektrycznego do wspomagania silnika spalinowego podczas przyspieszania, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Cennik Suziki Ignis Hybrid rozpoczyna sie od kwoty 56 900 zł. Podstawowa wersja wyposażenia Comfort Plus zawiera takie elementy, jak m.in.: układ mild hybrid 12V SHVS, reflektory LED (dla świateł mijania i świateł drogowych), przednie światła przeciwmgłowe, klimatyzacja czy radioodtwarzacz CD/MP3 z łącznością Bluetooth®.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty