Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37456 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Suzuki Jimny 1.3

Data publikacji:

Suzuki Jimny, Fot: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert Produkowany od 12 lat następca modelu Samurai charakteryzuje się prostym wyglądem i właściwościami terenowymi, które pozytywnie zaskoczą niejednego fana Off-Road. Za 54 900 zł możemy stać się właścicielami najmniejszej terenówki w ofercie japońskiego producenta.

Sylwetka Jimnego od razu zdradza, że priorytetową kwestią dla projektantów Suzuki Jimny, Fot: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert były właściwości terenowe. Nie znajdziemy tutaj popularnych obłości, spoilerów czy zbędnych przetłoczeń. Potężne opony w dużych nadkolach, krótki zwis przedni i tylny oraz podwyższone nadwozie to cechy oczekiwane w tego typu pojeździe. Długość 3645 mm, szerokość 1600 mm i wysokość 1705 mm czynią go jedną z najmniejszych terenówek na rynku. Jimny może pochwalić się kątem natarcia 37º, kątem rampowym 31º oraz kątem zejścia 46º.

Przestrzeń pasażerska małego Suzuki to dobrze spasowane plastiki oraz skórzano-materiałowa tapicerka. Trójramienna pokryta skórą kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, niestety nie posiada regulacji położenia. Z przodu kierowca i pasażer będą podróżowali w komfortowych warunkach. Na tylnej kanapie daje o sobie znać niewielka długość nadwozia. Pomimo regulacji oparć tylnych foteli, będą tam podróżowały wygodnie jedynie osoby niskie lub dzieci. Za tylnymi fotelami znajduje się niewielkich rozmiarów bagażnik o pojemności 113 litrów, który po złożeniu oparć foteli możemy powiększyć do 816 litrów. Dostęp do bagażnika umożliwiają duże otwierane na bok drzwi na których zamontowano koło zapasowe.

CZYTAJ TAKŻE

Dacia Duster 1.5 dCi

Suzuki Jimny


Suzuki Jimny, Fot: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert Właściwości terenowe to największy potencjał małego Japończyka. Nadwozie na ramie nośnej oraz zawieszenie zależne ze sztywnymi mostami sprawiają, że pojazd poradzi sobie w trudnych warunkach. Tzw. opony mieszane spisują się dobrze w terenie, na kopnym piasku lub błocie, niestety na drogach asfaltowych przy większych prędkościach stają się głośne i nie zapewniają wystarczającego komfortu podróży. Jazda z prędkością przekraczającą 100 km/h staje się nerwowa i nieprzyjemna. Zawieszenie w połączeniu z takimi oponami to duet, który najlepiej czuje się na nieutwardzonych nawierzchniach.
Jednostka benzynowa o pojemności 1328 cm³ oferuje 85 KM mocy i 110 Nm momentu obrotowego dostępnego przy 4100 obr./min. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h w 17,2 sekundy oraz prędkość maksymalna na poziomie 135 km/h wystarczą do sprawnego poruszania się w terenie. Silnik według producenta potrzebuje 9 litrów benzyny na pokonanie 100 kilometrów w mieście oraz 6,3 litra/ 100 km w cyklu pozamiejskim.

4-stopniowa automatyczna przekładnia współpracująca z tak małym silnikiemSuzuki Jimny, Fot: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert benzynowym to w aucie terenowym rzadkość, która jednak tutaj funkcjonuje dobrze. Automat zmienia biegi płynnie bez zbędnej zwłoki lub szarpnięć. Oprócz położenia „D” oferującego 4 przełożenia mamy do dyspozycji jeszcze 3 inne tryby umożliwiające dostosowanie pracy skrzyni do swoich potrzeb: zakres 3-biegowy używany do jazdy pod górę lub w dół wzniesienia o małym nachyleniu, zakres 2-biegowy zapewniający większą siłę napędową podczas pokonywania wzniesień oraz umożliwiający mocniejsze hamowanie silnikiem oraz oznaczony literą L zakres 1-biegowy. Ostatnie położenie skrzyni biegów ma zastosowanie w przypadku kiedy chcemy wykorzystać maksymalną siłę napędową oraz maksymalne hamowanie silnikiem na bardzo stromych zjazdach.

Suzki Jimny posiada napęd na cztery koła Drive Action 4x4 składający się ze skrzynki rozdzielczej z synchronizatorem oraz pneumatycznych sprzęgieł piast kół. Dzięki temu przy prędkościach nieprzekraczających 100km/h i jeździe na wprost możemy za pomocą przycisków na konsoli centralnej przełączać pomiędzy napędem na jedną lub obie osie (2WD lub 4WD). Przełączenie napędu w tryb 4WD-L, gdzie moc doprowadzana jest do przedniego i tylnego mostu z redukcją prędkości obrotowej wymaga zatrzymania pojazdu.
Masa własna wynosząca 1075 kg, małe zwrotne nadwozie charakteryzujące się promieniem skrętu 4,9 metra oraz układ napędowy Drive Action 4x4 czynią z małego Suzuki wszechstronny pojazd terenowy.

Grupą docelową dla Jimnego są klienci gotowi na wyrzeczenia się komfortu w codziennym użytkowaniu (mniejsza kabina, mniejszy komfort jazdy po asfalcie), za to poszukujący samochodu terenowego za rozsądne pieniądze, który poradzi sobie w każdych warunkach.

Wybrane dane techniczne Suzuki Jimny i konkurentów:


Marka / model Suzuki Jimny 4x4 Dacia Duster 4x4 Lada 4x4 (Niva)
Wersja Elegance Laureate Comfort
Cena (zł) 65 900 56 450 41 000
Silnik Benzynowy Benzynowy Benzynowy
Pojemność (cm3) 1328 1598 1690
Moc (KM) 85 105 83
Moment obrotowy (Nm) 110 148 128
Przyspieszenie 0 - 100 km.h (s) 17,2 12,8 ok. 20
Prędkość maksymalna (km/h) 135 160 137
Średnie spalanie (l/100 km) 7,3 8 9,5
Emisja CO2 (g/km) 167 185 233
Skrzynia biegów automatyczna 4 biegowa manualna 6 biegowa manualna 5 biegów
Pojemność bagażnika (l) 113 408 265

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Suzuki Jimny, Fot: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Suzuki Jimny, Fot: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Suzuki Jimny dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Suzuki Jimny opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Suzuki Jimny Cena

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł