Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38170 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Suzuki. Kolejne wersje hybrydowe. Jakie to modele?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Suzuki Vitara. Fot. Suzuki Wiosną 2020 roku Suzuki uzupełni swoja gamę modelową o kolejne wersje z napędem hybrydowym. Chodzi o Vitarę, SX4 S-Cross oraz Swift Sport.

Nowy 48-voltowy układ Hybrid Powertrain będzie oferował do 20 % niższą emisję CO2, lepszy moment obrotowy i 15% ogólną poprawę zużycia paliwa (wg WLTP). Nowy układ hybrydowy obejmie również wprowadzenie na rynek nowego silnika benzynowego K14D Boosterjet, który zastąpi obecne 1,4-litrowe silniki Boosterjet z manualną skrzynią biegów.

Podobnie jak podstawowy system 12V Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle firmy Suzuki), który Suzuki wprowadziło w 2016 roku i w modelach Ignis i Swift z manualną skrzynią biegów w gamie, nowo opracowany hybrydowy układ napędowy 48 V wyróżnia się niską, która wynosi ok. 15 kilogramów.

Jak informuje producent, nowy system Suzuki SHVS o większej mocy składa się z akumulatora litowo-jonowego 48 V, zintegrowanego generatora rozruchu (ISG) oraz przetwornika 48 V-12 V (DC/DC) do elementów zasilania wymagających niższego napięcia, w tym oświetlenia, dźwięku i klimatyzacji. ISG działa zarówno jako generator prądu, jak i rozrusznik silnika. Jest napędzany paskiem i pomaga silnikowi benzynowemu podczas startu pojazdu uzyskać wyższy poziom momentu obrotowego przy 235 Nm przy 2000 obr/min.

 Zobacz także: Prawo jazdy. Czy można zobaczyć nagranie z przebiegu egzaminu?

Kompaktowy i wysokowydajny akumulator litowo-jonowy magazynuje energię elektryczną odzyskaną podczas hamowania. Akumulator wraz z konwerterem DC/DC znajdują się pod przednimi siedzeniami, co ma wpływ na lepszy rozkład masy pojazdu.

Zaletą nowego układu hybrydowego 48 V jest wprowadzenie działania silnika elektrycznego na biegu jałowym, gdy sprzęgło jest wyłączone, a prędkość obrotowa silnika wynosi około 1000 obr/min. Ta funkcja zasadniczo zastępuje wtrysk paliwa mocą silnika elektrycznego, aby następnie kontrolować i utrzymywać jednostkę napędową na biegu jałowym przy prędkościach pojazdu poniżej 10 km/h oraz podczas postoju.

W ten sposób ograniczono zużycie paliwa w takich sytuacjach. Natomiast samochód jest gotowy do ponownego przyspieszenia na żądanie bez opóźnienia przy ponownym uruchomieniu silnika.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Suzuki (gość)

    Kiedy nowy cennik?

  • daszkiewicz (gość)

    I tak technologia ta sama co w toyotach tylko jednak wykończenie toyot jest zdecydowanie lepsze, mniej plastiku

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Suzuki Swift zdjęcia

Suzuki Swift dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Suzuki Swift Cena

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł