Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Suzuki Samurai

Data publikacji: Autor: (LM)

Najmniejsze terenowe suzuki dobrze sobie radzi nawet w bardzo trudnych warunkach

Model samurai wprowadzono na rynek w 1987 roku. Samochód ten można śmiało uznać za jeden z pierwszych pojazdów rekreacyjno-terenowych, które obecnie cieszą się olbrzymim powodzeniem.

Większość jeżdżących po polskich drogach samurajów pochodzi z prywatnego importu, w salonach dealerskich sprzedano znikomą ilość tych aut. Za egzemplarz z 1991 roku trzeba zapłacić nieco ponad 10 tys. zł, samochód czteroletni to wydatek co najmniej 25 tys. zł. Sporo oferowanych na giełdach pojazdów poddano różnego rodzaju przeróbkom, w efekcie których auta zyskały albo atrakcyjniejszy wygląd albo też lepsze zdolności terenowe.

Decydując się na zakup suzuki samuraia trzeba sobie zdawać sprawę z całej masy ograniczeń: niewielkiej przestrzeni wewnątrz, wszechobecnego hałasu podczas jazdy, spartańskich warunków i bagażnika o raczej symbolicznych rozmiarach.

Za znoszenie tych wszystkich niedogodności auto odpłaca się ponadprzeciętnymi możliwościami pokonywania bezdroży i bardzo niską awaryjnością. W zasadzie za jedyny szwankujący element można uznać łożyska przednich kół, które nie najlepiej znoszą ekstremalną jazdę terenową. Trzeba jedynie pamiętać o przeglądach technicznych, które powinny być wykonywane co 15 tys. km i wymianie paska rozrządu po przejechaniu 100 tys. km.

Najpopularniejszą jednostką napędową wykorzystywaną w samuraiu jest silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 81 KM. Pozwala on rozpędzić samochód do 135 km/h i przyspieszyć do setki w niespełna 14 sekund. Średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 7 litrów paliwa na sto kilometrów.

Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 417 zł
tarcza hamulcowa - (1 szt.) 473 zł
amortyzator przedni - (1 szt.) 610 zł
amortyzator tylny - (1 szt.) 361 zł
tłumik końcowy - 763 zł
pokrywa silnika - 2427 zł
reflektor przedni - 361 zł.

Zalety
- duża dzielność terenowa;
- atrakcyjna cena zakupu;
- niska awaryjność.

Wady
- hałas podczas jazdy;
- spartańskie wnętrze;
- praktycznie brak jakiegokolwiek wyposażenia dodatkowego.

O modelu samurai mówi
Dominik Durczok, współwłaściciel ASO Suzuki w Tychach:
- Samurai standardowo posiada napęd na tylne koła, w razie potrzeby do akcji można włączyć również przednią oś. W bardzo trudnych warunkach kierowca ma do dyspozycji jeszcze reduktor terenowy. Warto zaznaczyć, iż samurai wykazuje się niezwykłą trwałością - przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów nie są niczym nadzwyczajnym w przypadku tego modelu.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Suzuki Samurai dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Suzuki Samurai opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł