Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Motocykle / Motocykle

SUZUKI SV 650 X. Test, wrażenia z jazdy, parametry techniczne

Data publikacji: Autor: Bartłomiej Gosk

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”. 

Fot. Suzuki Co roku niemal każdy producent motocykli rozszerza swoją ofertę, pokazując nowe modele lub odświeżając aktualną ofertę, poprzez modyfikacje i unowocześnienia znanych już maszyn.

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”.

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”. 

Fot. SuzukiNurt „roadsport” przeżywa swój renesans i Suzuki świetnie wykorzystuje modę na ten trend. Sprawdzona, znana z niezawodności konstrukcja to nie wada, ale zaleta tego motocykla. Sięgając po X-a dostajemy sprawdzoną i solidną maszynę, której zalety są dobrze znane. Suzuki zadebiutowało na rynku z modelem SV650 w 1998 roku, więc nie ma mowy o żadnych chorobach wieku dziecięcego. W przypadku  wersji X kluczem do sukcesu ma być wygląd. Stylem motocykl nawiązuje do sportowych, klasycznych maszyn. Mamy więc tradycyjną, okrągłą lampę,  charakterystyczną osłonę reflektora oraz kierownicę typu „clip on”, typową dla maszyn wyścigowych i tzw. kawiarnianych wyścigówek, czyli motocykli typu „cafe racer”. To wszystko uzupełnione dwuosobową kanapą (można taką kupić jako akcesoryjną do seryjnej SV-ki) z ładnymi przeszyciami i okraszone gustownym malowaniem, niestety tylko w jednej, czarno-szarej wersji.

Zobacz także Test Peugeot 308 1.2 PureTech

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”. 

Fot. SuzukiMotocykl może się podobać. Jest jednak kilka rzeczy,  które nie pasują do maszyny w stylu cafe racer. Tłumik, który jest ogromny, wygląda jakby wzięto go z półki tylko dlatego, że innego nie było pod ręką. Od motocykla „odstają” też ogromne kierunkowskazy, wystająca na boki chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego na kierownicy, który powinien być z ciemnego tworzywa. Ale nie ma tego złego, co by nie wyszło na dobre - jest dużo miejsca na indywidualne zmiany i dodatki od producentów akcesoriów. W końcu to motocykl w stylu custom.

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”. 

Fot. SuzukiSV 650 X ma nie tylko dobrze wyglądać, ale też dobrze jeździć i - moim zdaniem - wypełnia to zadanie wyśmienicie. Motocykl bajecznie sprawdza się w mieście i zwinnie śmiga między autami w korku. SV-ka jest szczupła i zgrabna, mało pali i chociaż wielki tłumik niemal zupełnie tłumi odgłosy dwucylindrowca, to po odjęciu gazu słychać przyjemne dudnienie. Przy redukcji wyraźnie odczuwalny jest moment hamujący, który nie raz spowoduje chwilowe zablokowanie tylnego koła i jego delikatny uślizg. Fajna zabawa gwarantowana. Sportowa sylwetka i aktywna pozycja na motocyklu dadzą dużo frajdy na torze lub krętej drodze. Kierownica jest nisko, więc trzeba się pochylić, ale podnóżki są na wysokości, która nie wymusza męczącego ugięcia kolan. Nie wybrałbym się jednak tym motocyklem na autostradę lub w dłuższą podróż. To jednak cafe racer, a nie turystyk. Na pewno fajnie by wyglądał na zdjęciu przy ognisku, w świetle zachodzącego słońca, ja jednak zdecydowanie bardziej widzę go w blasku świateł miasta.

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”. 

Fot. SuzukiSV 650X to źródło przyjemności i adrenaliny. Moc nie poraża, choć w zupełności wystarczy do nakręcenia dobrej zabawy, a aktywna, sportowa pozycja zachęca do dynamicznej jazdy. Jest ciekawie, stylowo i dynamicznie. Przesłanie tego motocykla to dobra zabawa i chociaż nie jest to wyrafinowana konstrukcja, to za 29  tys. zł. dostajemy bardzo dobry motocykl, który może być ciekawą bazą do własnych przeróbek.

Może teraz nadszedł czas na SV 650 S, jak „scrambler” Chciałbym zobaczyć taki motocykl. Jeżeli w 1998 roku Suzuki pokazało SV 650, które jako „Monster Killer” z powodzeniem konkurowało z Ducati Monster, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na rynku pojawił się kolejny scrambler, tym razem ze stajni Suzuki.

CENA (rocznik 2018): 29 000 zł.
CENA (rocznik 2017): 26 000 zł.


ZALETY:
- regulacja przedniego zawieszenia;
- sprawdzona, niezawodna konstrukcja;
-cena.

WADY:
- krótka lista akcesoryjnych dodatków;
- elementy wyposażenia niespójne ze stylistyką motocykla.

PARAMETRY TECHNICZNE

SILNIK  
Typ 90° V-Twin DOHC, 4 zawory na cylinder, chłodzony płynem
Pojemność 645 ccm
Średnica cylindra x skok tłoka 81,0 mm x 62,6 mm
Moc maksymalna 76 KM przy 8.500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 64Nm / 8.100 obr./min.
PALIWO  
Pojemność baku 13,8 litra
Zużycie paliwa (średnie w teście) 5,2 l/100 km
UKŁAD NAPĘDOWY  
Skrzynia biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch
WYMIARY  
Wymiary (D x S x W) 213 cm x 76 cm x 109 cm
Wysokość kanapy 785 mm
Masa własna 197 kg z płynami
ZAWIESZENIE  
Przód widelec teleskopowy(rury śr. 41mm), skok 135 mm, regulacja wstępnego napięcia sprężyn
tył Pojedynczy element resorująco-tłumiący, 7 stopni wstępnego napięcia sprężyny
KOŁA  
Przód / tył Wieloramienne, aluminium, 17 cali
HAMULCE I ELKTRONIKA  
ABS Tak
Przód TOKICO, dwie tarcze 290 mm z 2-tłoczkowymi zaciskami
Tył pojedyncza tarcza, 1-tłokowy zacisk , 240mm
WSKAŹNIKI I ELEKTRYKA  
Wskaźniki Cyfrowy wyświetlacz prędkości, licznik prędkości, zegarek, wskaźnik poziomu paliwa, 2 Trip-Mastery, wskaźnik biegu, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik zużycia paliwa, godzina

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”. 

Fot. Suzuki

SUZUKI w roku 2018 poszerzyło gamę oferowanych jednośladów o model SV 650 X. Trudno jednak nazwać go wielką nowością. W rzeczywistości jest to modyfikacja lub ewolucja dobrze znanej SV-ki, tym razem jednak zaprezentowana w coraz bardziej ostatnio popularnej stylizacji „cafe racer”.

Fot. Suzuki

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tomek (gość)

    Jeśli już o motocyklach mowa, to gdzie kupujecie części w przypadku wystąpienia awarii? Natknąłem się ostatnio na sklep internetowy Enduro7, który zajmuje się ich sprzedażą. Czy kiedykolwiek mieliście okazję złożyć w nim zamówienie?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Suzuki zdjęcia

Suzuki dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Suzuki Cena

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł