Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36346 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Suzuki Swift 1.2 VVT A/T

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Suzuki Swift  Fot:  Robert Kulczyk Suzuki Swift jest produkowany od blisko 30 lat. Cena podstawowej odmiany wynosi 43 900 zł i odnosi się do modelu z 3-drzwiowym nadwoziem i w wersji wyposażenia Club.

Najnowsza, czwarta już generacja modelu zadebiutowała na rynku w 2010 roku. W połowie zeszłego roku została poddana Suzuki Swift  Fot:  Robert Kulczyk niewielkiemu liftingowi. Pojazd zbudowany został w oparciu o platformę podłogową, o zwiększonej sztywności konstrukcji. Modernizacji poddano pokrywę komory silnika, zderzak przedni oraz kształt maskownicy świateł przeciwmgielnych przednich. Kierunkowskazy zintegrowano z lusterkami zewnętrznymi i dodatkowo w wersji Premium, auto wyposażone zostało w światło Stop oraz światła jazdy dziennej, wykonane w technologii LED. Odświeżenie wnętrza polegało głównie na wprowadzeniu do oferty nowych wzorów tapicerek. Gdy zdecydujemy się na zakup nowego Swifta wybór okazuje się mało zróżnicowany. Model oferowany jest jedynie z jednym silnikiem: 1.2 VVT o mocy 94 KM, a wyposażenie obejmuje cztery wersje kompletacji: Club, Comfort, Comfort Plus oraz Premium. Wymiary tego niewielkich rozmiarów pojazdu to: długość 3,85 m, przy szerokości 1,7 m i wysokości 1,51 m.

Doświadczenie japońskiego producenta w konstruowaniu samochodów miejskich pozwoliło uzyskać w nowym Swifcie obszerne i komfortowe wnętrze wyposażone w 5 miejsc siedzących. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, przestrzeni na nogi oraz nad głowami jest pod dostatkiem. Dobrze wyprofilowane oparcia charakteryzują się zadowalającym trzymaniem na boki podczas pokonywania zakrętów. Niestety przestrzeń na tylnej kanapie może okazać się niewystarczająca dla trzech dorosłych Suzuki Swift  Fot:  Robert Kulczyk osób. Maksymalne wykorzystanie możliwości platformy podłogowej w celu uzyskania dużej ilości miejsca dla pasażerów spowodowało jednak, że pojemność bagażnika jest dość skromna i wynosi zaledwie 211 litrów. Możemy ją zwiększyć składając oparcia tylnych siedzeń i uzyskać maksymalną objętość 892 litrów. Po otwarciu pokrywy bagażnika dostęp do przestrzeni ładunkowej ogranicza wysoki próg. Stonowane kolorystycznie wnętrze jest uporządkowane i całkiem atrakcyjne. Ergonomia pojazdu zasługuje na pochwałę, wszystkie elementy oraz przyciski sterujące zostały estetycznie wkomponowane w deskę rozdzielczą oraz rozmieszczone tak, że, wszystko jest pod ręką. Obsługa urządzeń i systemów, w jakie został wyposażony model jest prosta i intuicyjna. Plastiki są twarde, ale przyjemne w dotyku i dobrze spasowane, a ich wysoka jakość podnosi wrażenia estetyczne.

Sercem testowanego pojazdu jest silnik benzynowy z układem zmiennych faz rozrządu o pojemności skokowej 1242 cm3. Charakteryzuje się on maksymalną mocą 94 KM osiąganą przy 6000 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym 118 Nm przy 4800 obr./min. Konstruktorom udało się połączyć przyjemność płynącą z dynamicznej jazdy z niewielkim spalaniem. Suzuki Swift  Fot:  Robert Kulczyk Silnik pracuje równomiernie i jest stosunkowo cichy w całym zakresie prędkości obrotowej, bardzo szybko wchodzi na wysokie obroty, co przekłada się na jego osiągi. Auto przyśpiesza do prędkości 100 km/h w czasie 13,5 sekundy. Aby poczuć radość z dynamicznej szybkiej jazdy powinniśmy utrzymywać silnik w zakresie prędkości obrotowej powyżej 3000 obr./min. Niewielkie zapotrzebowanie na paliwo nowego Swifta wynika głównie z zastosowania najnowszych rozwiązań w dziedzinie zasilania i kontroli procesów spalania. Moment obrotowy przenoszony jest na koła przednie za pośrednictwem czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów, która wyposażona jest w funkcję tzw. hamulca podjazdu (Hill Hold Control). Bardzo szybko i sprawnie zmienia przełożenia tak, że staje się to prawie niezauważalne dla kierowcy. Główną zaletą tego niewielkich rozmiarów hatchbacka jest jego znakomite prowadzenie, a to za sprawą precyzyjnie działającego układu kierowniczego i dobrze zestrojonego zawieszenia. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów wykazuje dużą odporność na przechyły boczne.

Na uwagę zasługuje troska konstruktorów o bezpieczeństwo podróżowania tym niewielkich rozmiarów hatchbackiem. Za bezpieczeństwo bierne odpowiada system poduszek powietrznych, który obejmuje poduszki czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Natomiast za bezpieczeństwo czynne odpowiadają takie systemy jak ABS, EBD, system wspomagania nagłego hamowania BAS, ESP oraz system kontroli trakcji TC.

Wybrane dane techniczne Suzuki Swift i konkurentów:

Marka / model

Suzuki Swift 1,2 VVT

Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost

Wersja

Comfort

Comfortline

Trend

Cena (zł)

54 900

64 690

61 900

Silnik

benzynowy

benzynowy

benzynowy

Pojemność (cm3)

1242

1197

999

Moc (KM)

94

110

100

Moment obrotowy (Nm)

118

175

170

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

13,5

9,3

10,8

Prędkość maksymalna (km/h)

160

196

180

Średnie spalanie (l/100 km)

5,6

4,7

4,9

Skrzynia biegów

Automatyczna         4-biegowa

Automatyczna     7-biegowa DSG

Automatyczna   6-biegowa PowerShift

Pojemność bagażnika (l)

211

280

281

 Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Info-Ekspert

Suzuki Swift  Fot:  Robert Kulczyk

Suzuki Swift Fot: Robert Kulczyk

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Fx (gość)

    Bardzo fajne autko...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Suzuki Swift zdjęcia

Suzuki Swift dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Suzuki Swift Cena

Części dla marki Suzuki

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

610 zł