Suzuki Swift Sport. Mocny, lekki i zwinny

(ip)
Suzuki Swift Sport Źródłem mocy jest 1.4 BoosterJet - turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm w zakresie 2500-3500 obr./min. Swift Sport nie jest więc najmocniejszym modelem w klasie, jednak niską masą (970 kg) dystansuje wszystkich rywali.Fot. Marek Perczak
Suzuki Swift Sport Źródłem mocy jest 1.4 BoosterJet - turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm w zakresie 2500-3500 obr./min. Swift Sport nie jest więc najmocniejszym modelem w klasie, jednak niską masą (970 kg) dystansuje wszystkich rywali.Fot. Marek Perczak
Najmocniejsze wersje Suzuki Swift zawsze urzekały charakterem. Zaprezentowany właśnie Swift Sport jest pierwszym modelem z rodziny wyposażonym w turbodoładowany silnik. Nie dość, że przybyło mocy i momentu obrotowego, to auto jest lżejsze od poprzednika.

Źródłem mocy jest 1.4 BoosterJet - turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm w zakresie 2500-3500 obr./min. Swift Sport nie jest więc najmocniejszym modelem w klasie, jednak niską masą (970 kg) dystansuje wszystkich rywali.

Auto jest niższe i szersze od dotychczasowego modelu, co w połączeniu z wydłużonym rozstawem osi oraz sztywniejszą i lżejszą płytą podłogową - znaną z Baleno platformą Heartect - zapewni dobre właściwości jezdne. W zawieszeniu pracują amortyzatory Monroe, grubsze stabilizatory oraz tylna belka, którą wykonano specjalnie dla wersji Sport.

Z zewnątrz Swift Sport wyróżnia się pakietem aerodynamicznym, 17-calowymi kołami, dwiema rurami wydechowymi, a także dostępnością żółtego lakieru Champion Yellow. Sportowych akcentów nie zabrakło też w kabinie. Wśród nich znajdziemy mocniej wyprofilowane fotele, pionowo zawieszone wskazówki prędkościomierza i obrotomierza z czerwonym tłem, trójramienną kierownicę i lekko zwrócona w stronę prowadzącego konsolę środkową.

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Duży nacisk Suzuki położyło na bezpieczeństwo. W Swifcie zastosowano system przeciwdziałania kolizjom Dual Sensor Brake Support (DSBS). Wykorzystuje on kamerę i czujnik laserowy wraz z automatycznymi światłami drogowymi, które dostosowują wysokość padania wiązki światła do otoczenia pojazdu. Pakiet obejmuje także aktywny tempomat, który automatycznie zachowuje zadaną odległość do samochodu jadącego przed Swiftem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty