| | |
Swift jest najstarszym z produkowanych obecnie modeli koncernu Suzuki. Pierwsze egzemplarze weszły na rynek 16 lat temu. Już za 20 tys. zł można kupić używane auto tej marki, z którego długo będziemy zadowoleni. Są one trwałe i cechują je niezłe osiągi.
Suzuki Swift w salonie
W salonie sprzedaży samochodów marki Suzuki dostępne są modele GL z silnikiem 1,0 trzydrzwiowe za 26 990 zł i pięciodrzwiowe za 28 500 zł oraz pięciodrzwiowe GLX z silnikiem 1,3 za 32 400 zł i GLX 1,3 sedan za 35 000 zł.
Swift na giełdzie
Najczęściej są tu pojazdy z 1991 i 1992 roku. Trafiają się też trzyletnie. Sławomir Bonkowski z Czerska sprzedawał na giełdzie w Pruszczu swoje Suzuki Swift o pojemności 1,0 z 1997 r. Auto było wycenione na 22 tys. zł. Z dodatkowego wyposażenia należy wymienić wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie otwierane szyby, elektryczną regulację lusterek i reflektorów, centralny zamek oraz poduszki pasażera i kierowcy.
- Samochód ten kupiłem przed rokiem w Belgii - wyjaśnia właściciel, Sławomir Bonkowski. - Wraz z cłem i opłatami granicznymi kosztował mnie 22 tys. zł i za taką sumę chcę go sprzedać.
Zdaniem mechanika
- Suzuki Swift to naprawdę dobre auto - ocenia Andrzej Klimek, właściciel warsztatu samochodowego, specjalizującego się w naprawach japońskich pojazdów. - Mała moc silników powoduje, że nie nadają się one dla młodych ludzi preferujących agresywny styl jazdy. Są tanie ale trwałe. Najczęściej wymieniamy w nich klocki hamulcowe, po przejechanych 50 tys. km i szczęki, które służą dobrze nieraz nawet do 100 tysięcy kilometrów przebiegu. W starszych modelach czasem wymagają naprawy zawieszenia, które nie wytrzymują naszych dróg. Silniki niedomagają tylko w przypadku nie dopilnowania wymiany oleju, lub przegrzania ich z powodu zbyt małej ilości płynu chłodzącego. Przez 8 lat istnienia warsztatu nie spotkałem się z zużytą skrzynią biegów do Swifta. Z częściami zamiennymi nie ma kłopotu. Fabryczne są stosunkowo drogie, ale obecnie można nabyć "podróby" czyli części produkowane w różnych krajach. Również w Japonii, ale nie oznaczone symbolem Suzuki. Są one tańsze o ponad 50 proc.
Dane techniczne
Wymiary (cm) | od 3745 do 4095 X od 1590 X od 1350 do 1380 |
Rozstaw osi (cm) | od 2265 do 2365 |
Masa własna (kg) | od 730 do 840 |
Objętość bagażnika (l) | od 260 do 365 |
Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie | 3 cylindry poj. 1,0 i 4 cylindry poj. 1,3 (po 2 zawory na cylinder) |
Pojemność i moc | 993 - 53 KM, 1298 - 68 KM |
Stopień sprężenia | 9,5 |
Skrzynie biegów | pięciobiegowe (w modelach 1,3 dostępna wersja z automatyczną skrzynią biegów) |
Zawieszenie | kolumnowe, typu McPherson i wahacz podłużny ze sprężyną śrubową |
Prędkość maksymalna (km/h) | od 145 do 165 |
Zużycie paliwa | od 6,9 do 7,8 |
Średnie ceny Suzuki Swift na giełdzie
Rocznik | Cena |
88 | 9000 |
89 | 10500 |
90 | 11200 |
91 | 12000 |
92 | 12800 |
93 | 14200 |
94 | 15500 |
95 | 16300 |
96 | 17900 |
97 | 20000 |
98 | 22500 |
Cena części fabrycznych w zł
Nazwa części | Cena |
Zderzak przedni komplet | 1400 |
Reflektor wraz z regulatorem el. | 976 |
Łożysko piasty przedniej | 300 |
Filtr powietrza | 98 |
Filtr oleju | 28 |
Tarcza sprzęgła | 300 |
Klocki hamulcowe przednich kół | 362 |
Pasek rozrządu | 130 |
Amortyzator | 600 |
Zalety Suzuki Swift
- Niska awaryjność
- Dobre właściwości jezdne
- Niskie zużycie paliwa
- Przestronne wnętrze w stosunku do gabarytów
Wady
- Przeciętny komfort jazdy
- Skromne wyposażenie seryjne
- Głośna praca silników
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?