Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Suzuki SX4 S-Cross. Lepiej jeździ niż wygląda

Data publikacji: Autor: Ryszard M. Perczak

Suzuki SX4 S-Cross - test

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

fot. Marek Perczak Suzuki SX4 S-Cross debiutowało wiosną 2013 roku. Mimo iż w jego określeniu znalazł się symbol SX4, nowy S-Cross nie jest, co nas trochę dziwi, uważany za następcę modelu SX4, znanego także jako Fiat Sedici. Oba auta mają przecież podobny charakter – miejskich crossoverów.

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM dostępny jest jeszcze 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

Nadwozie

Suzuki SX4 S-Cross - test

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

fot. Marek PerczakPo ostatniej kuracji odświeżającej SX4 S-cross nabrał bardziej offroadowego charakteru, głównie za sprawą zmienionej przedniej części nadwozia. Nie wszystkim się to podoba, ale wcale jest niemało takich co z zachwytem wręcz przyjęli nową twarz tego samochodu. Podobno dzięki wyrazistemu, nowemu grillowi wreszcie SX4 S-cross ma teraz swój indywidualny charakter, przynajmniej jeśli chodzi o wygląd.

Redakcja poleca:

Policja współtworzy nawigację. Co to oznacza dla kierowców?
Auto jak telefon. Czy trudno opanować jego funkcje?
Kierowca w niewłaściwych butach? Nawet 200 euro mandatu

Wnętrze

Kto zna jakieś inne auta tej marki od razu w SX4 S-Cross będzie się czuł dobrze. Obsługa podstawowych funkcji jest prosta, przynajmniej do momentu, gdy nie musimy skorzystać z menu znajdującego się na ekranie dotykowym. Znamy lepsze rozwiązania. Materiały może nie porażają wysoką jakością, ale i w tym wypadku znaleźlibyśmy przykłady modeli gorzej wykończonych.

Przestronność z przodu nie jest zła, ale z tyłu już nie jest tak przyjemnie. Osoby mające powyżej 180 cm wzrostu mogą mieć kłopoty z wygodą dla nóg oraz przestronnością nad głową. Doceniamy spory bagażnik, który ma dwa poziomy pozwalający bez obaw o przemieszczenie się przewozić w jego dolnej części mniejsze przedmioty czy bagaże.

Silnik

Mimo zaledwie trzech cylindrów i litra pojemności jednostka ta generuje 111 KM. Producent obiecuje, ze średnie spalanie nie powinno przekroczyć 5 l/100 km, ale nam przy ostrożnej jeździe wyszło dokładnie o litr więcej. Mimo tego uważamy silnik tego samochodu za stosunkowo oszczędny. Mówiąc o napędzie nie sposób pominąć przyzwoitej sprawności pięciobiegowej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła AllGrip. Co ciekawe nawet podczas jazdy autostradowej jej zestopniowanie było na tyle dobre, że nie odczuwaliśmy braku „szóstki”.

Zobacz także: Test atrakcyjnego vana dla rodziny

Video: materiał informacyjny marki Citroen

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

Podsumowanie

Suzuki SX4 S-Cross - test

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

fot. Marek PerczakSX4 S-Cross chyba nikogo nie pozostawi obojętnym. I nie chodzi tu wyłącznie o to jak ten samochód wygląda. Nie jest to auto terenowe, ale crossover, który poradzi sobie wprawdzie na gorszych drogach, ale jego żywiołem jest jednak asfalt w mieście, w którym nie brakuje dziur i nierówności. Jest samochodem stanowiącym udane połączenie kompaktowego auta osobowego z rozwiązaniami stosowanymi w modelach terenowych, jak chociażby napęd przenoszony na wszystkie koła. Jego atutem jest silnik o wysokiej kulturze pracy.

Po stronie minusów wpisujemy brak w menu komputera języka polskiego, kłopotliwą obsługę ekranu dotykowego oraz niezbyt wygodne fotele. A jednak po tygodniowych jazdach testowych Suzuki pozostawiło po sobie dobre wrażenie. Mimo nie najwyższej precyzji działania układu kierowniczego czuliśmy się w tym samochodzie zawsze dobrze. Nie narzekaliśmy na ciasnotę w kabinie. Podobały nam się jego duży bagażnik, zwrotność i łatwość obsługi oraz niskie spalanie. Doceniamy również możliwość wyboru jednego z czterech trybów jazdy.

Testowany egzemplarz kosztował dokładnie 90.900 złotych. Uważamy, że jest to uczciwa cena. Tym bardziej, że konkurenci, często gorzej wyposażeni i bez napędu AWD nie są wcale tańsi.

Suzuki SX4 S-Cross i konkurenci:

Marka/model

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet Premium Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Visa

Skoda Yeti 1.2 TSI Tour

Cena (zł)

80 900 83 200

78 690

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5 SUV/5

Liczba miejsc

5

5 5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4300/1785/1580 4380/1800/1590 4223/1793/1691

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1535/1505 2646 1541/1537

Prześwit

1800 b.d. 1800

Rozstaw osi (mm)

2600 2646 2580

Masa własna (kg)

1090 1318 1265

Pojemność bagażnika (l)

430 439 405

Pojemność zbiornika paliwa (l)

47 55 55

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna benzyna benzyna

Pojemność (cm3)

998

1197 1197

Liczba cylindrów

3 4 4

Napędzana oś

AWD przednia przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

manualna/5 manualna/6 manualna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

111/5500 115/4500 110/5600

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

170/2000-3500 190/2000 175/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,0 10,9 10,9

Prędkość maksymalna (km/h)

180 185 180

Średnie spalanie (l/100 km)

5,0 5,6 5,5

Emisja CO2 (g/km)

113 129 128
Suzuki SX4 S-Cross - test

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

fot. Marek Perczak

Suzuki SX4 S-Cross - test

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

fot. Marek Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • księgowy (gość)

    Jak dla mnie crossover musi i dobrze jeździć i elegancko wyglądać. Auto to nie wydatek rzędu 300 złotych, żeby miało byle jak się prezentować. Z tego względu kupiłem sobie właśnie Tivoli. Ma sportowe zacięcie i miejski, nowoczesny charakter. Mam czerwoną karoserię z czarnym dachem, tylnym spojlerem i felgami. Przyciąga uwagę i o to właśnie chodziło.

  • wrocławianin (gość)

    Komfort jazdy pasażerów tego auta to dramat. Charakter rustykalny to najmniej dosadne określenie.

  • Gregor (gość)

    To fakt posiadam go już dość długo i rzeczywiście d..... nie urywa. Taki zwykły przyzwoity.

  • Drabik (gość)

    Mnie się ten nowy przód nie podoba

  • Świr (gość)

    Poprzedni był ładniejszy. Mam go od 3 lat i jeździ coraz lepiej

  • Marcin (gość)

    Crossoverów i suvów coraz więcej na drogach. Wygodniejsze są, nie ma co się dziwić. sam mam fiacika 500x, jak na takie auto pali niewiele. dynamika mogla by byc lepsza, no ale nie mozna miec wszystkiegp. zamiennikow z delphi do niego bardzo duzo mam, takze eksploatacja tez drogo nie wychodzi. tyle ze te auto juz wiecej miejsca zajmuje i z parkowaniem moga byc probolemy.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości