W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM dostępny jest jeszcze 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.
Nadwozie
Po ostatniej kuracji odświeżającej SX4 S-cross nabrał bardziej offroadowego charakteru, głównie za sprawą zmienionej przedniej części nadwozia. Nie wszystkim się to podoba, ale wcale jest niemało takich co z zachwytem wręcz przyjęli nową twarz tego samochodu. Podobno dzięki wyrazistemu, nowemu grillowi wreszcie SX4 S-cross ma teraz swój indywidualny charakter, przynajmniej jeśli chodzi o wygląd.
Wnętrze
Kto zna jakieś inne auta tej marki od razu w SX4 S-Cross będzie się czuł dobrze. Obsługa podstawowych funkcji jest prosta, przynajmniej do momentu, gdy nie musimy skorzystać z menu znajdującego się na ekranie dotykowym. Znamy lepsze rozwiązania. Materiały może nie porażają wysoką jakością, ale i w tym wypadku znaleźlibyśmy przykłady modeli gorzej wykończonych.
Przestronność z przodu nie jest zła, ale z tyłu już nie jest tak przyjemnie. Osoby mające powyżej 180 cm wzrostu mogą mieć kłopoty z wygodą dla nóg oraz przestronnością nad głową. Doceniamy spory bagażnik, który ma dwa poziomy pozwalający bez obaw o przemieszczenie się przewozić w jego dolnej części mniejsze przedmioty czy bagaże.
Silnik
Mimo zaledwie trzech cylindrów i litra pojemności jednostka ta generuje 111 KM. Producent obiecuje, ze średnie spalanie nie powinno przekroczyć 5 l/100 km, ale nam przy ostrożnej jeździe wyszło dokładnie o litr więcej. Mimo tego uważamy silnik tego samochodu za stosunkowo oszczędny. Mówiąc o napędzie nie sposób pominąć przyzwoitej sprawności pięciobiegowej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła AllGrip. Co ciekawe nawet podczas jazdy autostradowej jej zestopniowanie było na tyle dobre, że nie odczuwaliśmy braku „szóstki”.
Zobacz także: Test atrakcyjnego vana dla rodziny
Video: materiał informacyjny marki Citroen
Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?
Podsumowanie
SX4 S-Cross chyba nikogo nie pozostawi obojętnym. I nie chodzi tu wyłącznie o to jak ten samochód wygląda. Nie jest to auto terenowe, ale crossover, który poradzi sobie wprawdzie na gorszych drogach, ale jego żywiołem jest jednak asfalt w mieście, w którym nie brakuje dziur i nierówności. Jest samochodem stanowiącym udane połączenie kompaktowego auta osobowego z rozwiązaniami stosowanymi w modelach terenowych, jak chociażby napęd przenoszony na wszystkie koła. Jego atutem jest silnik o wysokiej kulturze pracy.
Po stronie minusów wpisujemy brak w menu komputera języka polskiego, kłopotliwą obsługę ekranu dotykowego oraz niezbyt wygodne fotele. A jednak po tygodniowych jazdach testowych Suzuki pozostawiło po sobie dobre wrażenie. Mimo nie najwyższej precyzji działania układu kierowniczego czuliśmy się w tym samochodzie zawsze dobrze. Nie narzekaliśmy na ciasnotę w kabinie. Podobały nam się jego duży bagażnik, zwrotność i łatwość obsługi oraz niskie spalanie. Doceniamy również możliwość wyboru jednego z czterech trybów jazdy.
Testowany egzemplarz kosztował dokładnie 90.900 złotych. Uważamy, że jest to uczciwa cena. Tym bardziej, że konkurenci, często gorzej wyposażeni i bez napędu AWD nie są wcale tańsi.
Suzuki SX4 S-Cross i konkurenci:
Marka/model | Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet Premium | Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Visa | Skoda Yeti 1.2 TSI Tour | |||
Cena (zł) | 80 900 | 83 200 | 78 690 | |||
Typ nadwozia/liczba drzwi | SUV/5 | SUV/5 | SUV/5 | |||
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 | |||
Wymiary i masy | ||||||
Długość/szerokość/ wysokość (mm) | 4300/1785/1580 | 4380/1800/1590 | 4223/1793/1691 | |||
Rozstaw kół: przód/tył (mm) | 1535/1505 | 2646 | 1541/1537 | |||
Prześwit | 1800 | b.d. | 1800 | |||
Rozstaw osi (mm) | 2600 | 2646 | 2580 | |||
Masa własna (kg) | 1090 | 1318 | 1265 | |||
Pojemność bagażnika (l) | 430 | 439 | 405 | |||
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 47 | 55 | 55 | |||
Układ napędowy | ||||||
Rodzaj paliwa | benzyna | benzyna | benzyna | |||
Pojemność (cm3) | 998 | 1197 | 1197 | |||
Liczba cylindrów | 3 | 4 | 4 | |||
Napędzana oś | AWD | przednia | przednia | |||
Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń | manualna/5 | manualna/6 | manualna/6 | |||
Osiągi | ||||||
Moc (KM) przy obr./min | 111/5500 | 115/4500 | 110/5600 | |||
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min. | 170/2000-3500 | 190/2000 | 175/4000 | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,0 | 10,9 | 10,9 | |||
Prędkość maksymalna (km/h) | 180 | 185 | 180 | |||
Średnie spalanie (l/100 km) | 5,0 | 5,6 | 5,5 | |||
Emisja CO2 (g/km) | 113 | 129 | 128 |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?