Suzuki SX4 S-Cross. Lepiej jeździ niż wygląda

Ryszard M. Perczak
Suzuki SX4 S-Cross - testW zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.fot. Marek Perczak
Suzuki SX4 S-Cross - testW zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.fot. Marek Perczak
Suzuki SX4 S-Cross debiutowało wiosną 2013 roku. Mimo iż w jego określeniu znalazł się symbol SX4, nowy S-Cross nie jest, co nas trochę dziwi, uważany za następcę modelu SX4, znanego także jako Fiat Sedici. Oba auta mają przecież podobny charakter – miejskich crossoverów.

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM dostępny jest jeszcze 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

Nadwozie

Suzuki SX4 S-Cross - testW zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana
Suzuki SX4 S-Cross - test

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

fot. Marek Perczak

Po ostatniej kuracji odświeżającej SX4 S-cross nabrał bardziej offroadowego charakteru, głównie za sprawą zmienionej przedniej części nadwozia. Nie wszystkim się to podoba, ale wcale jest niemało takich co z zachwytem wręcz przyjęli nową twarz tego samochodu. Podobno dzięki wyrazistemu, nowemu grillowi wreszcie SX4 S-cross ma teraz swój indywidualny charakter, przynajmniej jeśli chodzi o wygląd.

Wnętrze

Kto zna jakieś inne auta tej marki od razu w SX4 S-Cross będzie się czuł dobrze. Obsługa podstawowych funkcji jest prosta, przynajmniej do momentu, gdy nie musimy skorzystać z menu znajdującego się na ekranie dotykowym. Znamy lepsze rozwiązania. Materiały może nie porażają wysoką jakością, ale i w tym wypadku znaleźlibyśmy przykłady modeli gorzej wykończonych.

Przestronność z przodu nie jest zła, ale z tyłu już nie jest tak przyjemnie. Osoby mające powyżej 180 cm wzrostu mogą mieć kłopoty z wygodą dla nóg oraz przestronnością nad głową. Doceniamy spory bagażnik, który ma dwa poziomy pozwalający bez obaw o przemieszczenie się przewozić w jego dolnej części mniejsze przedmioty czy bagaże.

Silnik

Mimo zaledwie trzech cylindrów i litra pojemności jednostka ta generuje 111 KM. Producent obiecuje, ze średnie spalanie nie powinno przekroczyć 5 l/100 km, ale nam przy ostrożnej jeździe wyszło dokładnie o litr więcej. Mimo tego uważamy silnik tego samochodu za stosunkowo oszczędny. Mówiąc o napędzie nie sposób pominąć przyzwoitej sprawności pięciobiegowej skrzyni biegów i napędu na wszystkie koła AllGrip. Co ciekawe nawet podczas jazdy autostradowej jej zestopniowanie było na tyle dobre, że nie odczuwaliśmy braku „szóstki”.

Zobacz także: Test atrakcyjnego vana dla rodziny

Video: materiał informacyjny marki Citroen

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

Podsumowanie

Suzuki SX4 S-Cross - testW zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana
Suzuki SX4 S-Cross - test

W zeszłym roku Suzuki poddało SX4 S-Crossa kuracji odmładzającej, po której auto zmieniło nieco wygląd. Zyskało m.in. chromowana osłonę chłodnicy i tym samym jeszcze bardziej został podkreślony charakter tego modelu. Aktualnie do napędu SX4 S-Cross są proponowane dwa silniki benzynowe do wyboru. Poza trzycylindrowym 1.0 BoosterJet o mocy 111 KM jest jeszcze dostępny motor 1.4 BoosterJet generujący 140 KM.

fot. Marek Perczak

SX4 S-Cross chyba nikogo nie pozostawi obojętnym. I nie chodzi tu wyłącznie o to jak ten samochód wygląda. Nie jest to auto terenowe, ale crossover, który poradzi sobie wprawdzie na gorszych drogach, ale jego żywiołem jest jednak asfalt w mieście, w którym nie brakuje dziur i nierówności. Jest samochodem stanowiącym udane połączenie kompaktowego auta osobowego z rozwiązaniami stosowanymi w modelach terenowych, jak chociażby napęd przenoszony na wszystkie koła. Jego atutem jest silnik o wysokiej kulturze pracy.

Po stronie minusów wpisujemy brak w menu komputera języka polskiego, kłopotliwą obsługę ekranu dotykowego oraz niezbyt wygodne fotele. A jednak po tygodniowych jazdach testowych Suzuki pozostawiło po sobie dobre wrażenie. Mimo nie najwyższej precyzji działania układu kierowniczego czuliśmy się w tym samochodzie zawsze dobrze. Nie narzekaliśmy na ciasnotę w kabinie. Podobały nam się jego duży bagażnik, zwrotność i łatwość obsługi oraz niskie spalanie. Doceniamy również możliwość wyboru jednego z czterech trybów jazdy.

Testowany egzemplarz kosztował dokładnie 90.900 złotych. Uważamy, że jest to uczciwa cena. Tym bardziej, że konkurenci, często gorzej wyposażeni i bez napędu AWD nie są wcale tańsi.

Suzuki SX4 S-Cross i konkurenci:

Marka/model

Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet PremiumNissan Qashqai 1.2 DIG-T VisaSkoda Yeti 1.2 TSI Tour

Cena (zł)

80 90083 20078 690

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5SUV/5
Liczba miejsc

5

55
Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4300/1785/15804380/1800/15904223/1793/1691
Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1535/150526461541/1537
Prześwit

1800b.d.1800
Rozstaw osi (mm)

260026462580
Masa własna (kg)

109013181265
Pojemność bagażnika (l)

430439405
Pojemność zbiornika paliwa (l)

475555
Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzynabenzynabenzyna
Pojemność (cm3)

998

11971197
Liczba cylindrów

344
Napędzana oś

AWDprzedniaprzednia
Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

manualna/5manualna/6manualna/6
Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

111/5500115/4500110/5600
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

170/2000-3500190/2000175/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,010,910,9
Prędkość maksymalna (km/h)

180185180
Średnie spalanie (l/100 km)

5,05,65,5
Emisja CO2 (g/km)

113129128
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty