Światowa premiera nowego Opla Merivy

(ip)
Nowa Meriva świętuje swoją światową premierę w Brukseli podczas Salonu Motoryzacyjnego International Motor Show. Mały minivan Opla wyróżnia się odświeżoną, wyrazistą stylistyką oraz szeroką gamą najnowszych rozwiązań technicznych, które jeszcze bardziej zwiększają komfort i efektywność.

Liczne zmiany wprowadzone w nowej Merivie zwiększają efektywność najważniejszych funkcji i sprawiają, że staje się ona

Fot: Opel
Fot: Opel

jeszcze bardziej dopracowanym modelem. Zwraca uwagę nowy grill z większą ilością chromu oraz chromowanymi akcentami wokół lamp przeciwmgielnych. Z grillem sąsiadują nowo zaprojektowane przednie reflektory z motywem orlego oka. Diody w światłach do jazdy dziennej nadają pojazdowi charakterystyczny wygląd kojarzący się z nowoczesną technologią.  Boki auta wzbogacono o elegancką chromowaną listwę podkreślającą falisty kształt dolnej krawędzi tylnej szyby, co poprawia widoczność dzieciom siedzącym na tylnych fotelach. Centralnie ulokowane klamki sygnalizują obecność innowacyjnego rozwiązania, jakim są drzwi typu FlexDoors, z zawiasami przy tylnym słupku, ułatwiające wsiadanie do pojazdu. Nowością dodającą dynamiki i elegancji w tylnej części nadwozia są energooszczędne diodowe lampy o niebanalnym kształcie elementów świecących.

Nowa Meriva jest dostępna z silnikami benzynowymi, LPG i Diesla, które spełniają przyszłe normy emisji Euro 6, wchodzące w życie we wrześniu 2015 r.  Nowością jest silnik Diesla 1.6 CDTI, który zadebiutował w Zafirze Tourer. Zapewnia on niskie zużycie paliwa i jest przyjazny dla środowiska. Charakteryzuje go również wyjątkowa płynność jazdy oraz niski poziom hałasu i wibracji. Ten nowoczesny silnik Diesla jest najcichszy w swojej klasie. Zaawansowana jednostka napędowa, wykonana w całości z aluminium, z silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zastąpi zarówno silnik 1.3 CDTI, jak i 1.7 CDTI, które wcześniej były montowane w Merivie.

Fot: Opel
Fot: Opel

Pierwsza wersja silnika 1.6 CDTI, dostępna w nowej Merivie, ma moc 100 kW/136 KM i zużywa tylko 4,4 l/100 km przy emisji 116 g/km CO2. To poprawa o 10% w stosunku do silnika 1.7 CDTI 96 kW/130 KM (w którym spalanie i emisja wynosiły odpowiednio: 4,9 l i 129 g). Stało się to możliwe między innymi dzięki rozwiązaniom technicznym zmniejszającym tarcie w przedziale od 1500 do 2500 obr./min w silnikach tej klasy. Ponadto maksymalny moment obrotowy nowego silnika 1.6 CDTI wynosi 320 Nm (o 7% więcej niż w poprzednim silniku 1.7 CDTI) przy 2000 obr./min.

W najbliższym czasie zostaną wprowadzone kolejne wersje silnika, w tym dwie o mocy wyjściowej 81 kW/110 KM. Na szczególną uwagę zasługuje jedna z nich, o średnim spalaniu 3,8 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 99 g/km. Dzięki nowej jednostce napędowej Meriva stanie się pierwszym minivanem (benzynowym lub na olej napędowy) z emisją poniżej 100 g.

Opel zainwestował 50 mln euro w optymalizację konstrukcji 5- i 6-biegowych przekładni w nowej Merivie. Liczne ulepszenia w komponentach i mechanizmach zmiany biegów, jak również lepsza integracja z pojazdem, zaowocowały znaczną poprawą płynności i precyzji zmiany biegów. Nowe ręczne skrzynie biegów o obniżonym tarciu zapewniają większy komfort zmiany

Fot: Opel
Fot: Opel

przełożeń dla silników benzynowych, Diesla i LPG. Ponadto 6-biegowa skrzynia o obniżonym tarciu jest obecnie dostępna z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo w wersjach 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM. Taka kombinacja automatycznej skrzyni biegów i silnika benzynowego spełnia oczekiwania klientów dotyczące modelu Meriva.

Nowa Meriva została wyposażona w multimedialny system IntelliLink zapewniający bezproblemową integrację smartfona z pojazdem. Na dużym siedmiocalowym kolorowym monitorze o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy, czytelny i wygodny interfejs graficzny systemu IntelliLink. System jest wyposażony w moduł Bluetooth umożliwiający obsługę telefonu bez użycia rąk, funkcję strumieniowej transmisji dźwięku oraz dodatkowe złącze USB.

Standardem w Merivie jest system IntelliLink z radioodtwarzaczem CD, natomiast cyfrowe radio DAB+ — zapewniające lepsze namierzanie stacji radiowych oraz lepszą jakość odbioru i dźwięku — jest dostępne jako opcja. Integralną częścią systemu jest nawigacja, która działa zarówno w oparciu o Navi 650 IntelliLink, jak i Navi 950 IntelliLink. Działa ona wyjątkowo szybko i precyzyjnie podczas obliczania tras oraz zmian powiększenia mapy, a punkty docelowe można wprowadzać poleceniami głosowymi. Podobnie jak w Insignii w jednym zdaniu można podać adres i zażądać uruchomienia nawigacji.

Meriva jest pierwszym i jedynym na świecie samochodem, który uzyskał certyfikat za ogólną koncepcję ergonomii pojazdu. W 2010 r. niezależni eksperci ze stowarzyszenia AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — „Akcja na rzecz zdrowych pleców”) przyznali Merivie prestiżową odznakę jakości AGR jako gwarancję znakomitej ergonomii i ochrony pleców. Certyfikat wydano na podstawie oceny najważniejszych i unikatowych innowacji zastosowanych w Merivie: rozwiązania FlexSpace umożliwiającego elastyczne rozmieszczenie tylnych foteli; systemu FlexDoors pozwalającego szeroko otworzyć wszystkie drzwi (84°), ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie dzięki zamocowaniu drzwi na tylnym słupku i solidnym klamkom; ergonomicznych przednich foteli, które można ustawić na wiele sposobów, oraz unikatowego, zintegrowanego bagażnika na rowery, który jest zawsze w samochodzie i można go rozłożyć, wyciągając ze zderzaka jak szufladę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty