Świetny przykład poprawności

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Kia cee'd nie bryluje w gronie samochodów kompaktowych ani rozwiązaniami technicznymi, ani jakością wykończenia ani komfortem jazdy. Jest za to poprawna w każdym calu i na dodatek tania.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha


Kia cee’d nie bryluje w gronie samochodów kompaktowych ani rozwiązaniami technicznymi, ani jakością wykończenia ani komfortem jazdy. Jest za to poprawna w każdym calu i na dodatek tania.

W rankingu popularności nowych samochodów w pierwszym kwartale tego roku cee’d zajął siódme miejsce, ustępując w swoim segmencie tylko Skodzie Octavii (druga lokata w generalnej klasyfikacji) i Volkswagenowi Golfowi (szósta pozycja). Powód?

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Kompaktowa Kia wygląda przyzwoicie, jest wykończona przyzwoicie i jeździ przyzwoicie. Na dodatek, a może przede wszystkim, w porównaniu z rynkowymi rywalami ma atrakcyjną cenę. Podstawowa wersja 5-drzwiowa z silnikiem benzynowym 1,4 l/109 KM kosztuje 45 400 zł, przy czym jest bogato wyposażona. Za najtańszą Octavię 1,4 l/80 KM trzeba zapłacić 53 700 zł, Golfa 1,4 l/80 KM - 53 840 zł, Forda Focusa 1,4 l/80 KM - 52 150 zł. Różnica w cenie wynosi więc co najmniej 6 750 zł na korzyść Kii.

Materiały użyte we wnętrzu cee’da nie są może tej jakości, co w Golfie, ale trudno zarzucić im tandetność. Miejsca z przodu i z tyłu jest sporo, a fotele są wygodne. Bagażnik wersji 5-drzwiowej ma pojemność 340 l. Można ją zwiększyć do 1 300 l składając tylne siedzenia. Nadkola nie wnikają do wnętrza, co ułatwia pakowanie bagaży. Schowki w przednich drzwiach nie są szerokie ani wysokie, ale dość długie. 

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Testowany przez nas egzemplarz napędzał wysokoprężny silnik 1,6 l. Turbodoładowana jednostka o mocy 115 KM pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 11,5 sekundy i jazdę z prędkością 188 km/h. Subiektywnie osiągi wydają się nawet lepsze, szczególnie jeśli chodzi o  przyspieszenie. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od 1900 do 2750 obr./min i w tym zakresie mocniejsze wciśnięcie pedału gazu pozwala na naprawdę sprawną jazdę.

Zawieszenie cee’da nie jest tak precyzyjnie zestrojone jak np. w Fordzie Focusie. Samochód nieco podskakuje na nierównościach drogi, ale większych problemów związanych z prowadzeniem auta nie ma, w czym spory udział ma precyzyjny układ kierowniczy.

W wersji wyposażenia Comfort Plus ze 115-konnym dieslem cee’d kosztuje 59 900 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty