Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Sygnalizacja świetlna. Jak może ułatwić jazdę?

Data publikacji: Autor: (mm) TVN Turbo/x-news

Fot. TVN Turbo/x-news All Red i SDK to dwa rodzaje sygnalizacji świetlnej mające na celu upłynnić ruch na polskich drogach i ułatwić jazdę kierowcom przestrzegającym przepisów drogowych. Na jakich zasadach opiera się ich działanie?
Fot. TVN Turbo/x-newsPierwszy z systemów nazwany All Red polega na tym, że nawet gdy na skrzyżowaniu nie ma nikogo, to cały czas świeci się czerwone światło. Dopiero, gdy kierowca dojeżdża do świateł w obowiązującej na danym odcinku prędkości, wówczas zmienia się ono na zielone.
 
Takie rozwiązanie stosowane jest głównie w miejscach o mniejszym natężeniu ruchu. - Na montowanie tego typu sygnalizacji wpływ ma m.in. przekraczanie przez kierowców dozwolonej prędkości - wyjaśnia Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. Cena sygnalizacji All Red waha się od 1 do 5 mln zł i zależy od geometrii jezdni, miejsca i budowy skrzyżowania. Dla porównania montaż jednego fotoradaru to wydatek 150 - 220 tys. zł.
Z kolei System Dyscyplinujący Kierowców (SDK) ma za zadanie wymuszenie na kierowcach obowiązującej prędkości w taki sposób, że sygnalizacja świeci się cały czas na zielono, a gdy pojazd porusza się za szybko w odległości 200 lub mniej metrów wówczas zmienia się na czerwone. Dopiero ograniczenie prędkości do tej dozwolonej, ponownie automatycznie włącza się zielone światło. Całkowity koszt montażu systemu to 35 tys. zł.
 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    Dyscyplinowanie kierowców może i powinno być wykonane innymi metodami-policyjnymi bez wprowadzania rozwiązań uniemożliwiających płynność- czyli każdych bez czasoliczników widocznych z daleka

  • Tomek (gość)

    Niestety system ten nie działa prawidłowo bo gdy ja jadę z szybkością dozwoloną, a kierowca nadjeżdżający z drugiej strony z większą prędkością powoduje włączenie światła czerwonego pomimo, że ja jechałem z prędkością dozwoloną muszę i tak hamować co jest bezsensu, gdzie tu ekologia.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości