System dezaktywacji cylindrów w silnikach 1.4 TSI

(pp) źródło: Autocar
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Jedną z nowości Volkswagena podczas zbliżających się targów we Frankfurcie będzie system wyłączający dwa z czterech cylindrów w silniku 1.4 TSI. Jak zapewnia producent, rozwiązanie znajdzie się pod maską nowych aut już na początku 2012 roku.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Volkswagen jest pierwszym producentem, który przedstawił takie rozwiązanie w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Cylindry 2 i 3 są odłączane automatycznie w przedziale 1400-4000 obr./min. Zapewnia to redukcję zużycia paliwa o 0.4 litra na każde 100 km. Volkswagen zapewnia, że oszczędności sięgają nawet 0.6 litra w połączeniu z systemem start&stop.

**CZYTAJ TAKŻE

Silniki Turbo FSI a TSI i TFSI - różniceSilnik 2.5 TFSI najlepszy w swojej klasie

**

Komputer sterujący pracą silnika może jednak ponownie uruchomić dwa cylindry, jeśli uzna, że kierowca prowadzi auto dynamicznie i agresywnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty