Volkswagen jest pierwszym producentem, który przedstawił takie rozwiązanie w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Cylindry 2 i 3 są odłączane automatycznie w przedziale 1400-4000 obr./min. Zapewnia to redukcję zużycia paliwa o 0.4 litra na każde 100 km. Volkswagen zapewnia, że oszczędności sięgają nawet 0.6 litra w połączeniu z systemem start&stop.
**CZYTAJ TAKŻE
Silniki Turbo FSI a TSI i TFSI - różniceSilnik 2.5 TFSI najlepszy w swojej klasie**
Komputer sterujący pracą silnika może jednak ponownie uruchomić dwa cylindry, jeśli uzna, że kierowca prowadzi auto dynamicznie i agresywnie.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?