Wszystko
o samochodach

Przepisy / Mandaty

System rejestrujący przejazd na czerwonym świetle. 7,5 tys. mandatów

Data publikacji: Autor: (mm)

Fot. Archiwum Polskapresse Przez miesiąc system rejestrujący przejazd na czerwonym świetle pozwolił na wystawienie kierowcom dużej liczby mandatów. Jak i gdzie działa?

Fot. Archiwum Polskapresse7,5 tys. - tyle mandatów wystawiono kierowcom na podstawie nowego systemu - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Na terenie całego kraju przewidziano 20 instalacji. Miejsca, w których zostały zamontowane urządzenia, zostały wytypowane przez ekspertów z Politechniki Gdańskiej oraz Politechniki Krakowskiej. Opiniowała je też policja. Warto dodać, że nie są one jednak w żaden sposób oznakowane.

Zobacz także Prezes Piasta: Najlepszy transfer? Trener Latal

Jedna z kamer rejestruje wykroczenie wjazdu na czerwonym świetle, natomiast kolejna odczytuje numery rejestracyjne pojazdu, który przejechał przez skrzyżowanie na czerwonym świetle. Dane przesyłane są do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, gdzie zostanie wystawiony i wysłany do właściciela pojazdu mandat.

Za przejazd na czerrwonym świetle grozi mandat od 300 do 500 zł i 6 punktów karnych.

Gdzie znajdują się urządzenia do kontroli przejazdu na czerwonym świetle?

  1. Stalowa Wola (woj. podkarpackie), skrzyżowanie: DK 77 z DW 871 (ul. K.E.N.)
  2. Ropczyce (woj. podkarpackie),a skrzyżowanie: DK 94 z DW 986 (ul. 3 Maja)
  3. Miejscowość: Łukanowice (woj. małopolskie), skrzyżowanie: DK 94 z drogą od Sierachowic/Topoliny od Łukanowic)
  4. Olkusz (woj. małopolskie), skrzyżowanie: DK 94 z ul. Króla Kazimierza Wielkiego/ul. Pakuska
  5. Łaziska Górne (woj. śląskie), skrzyżowanie: DK 81 z ul. Cieszyńską
  6. Pyskowice (woj. śląskie), Skrzyżowanie: DK 94 (ul. Toszecka) z DK 40 (ul. Mickiewicza)
  7. Polkowice (woj. dolnośląskie), skrzyżowanie: DK 3 z ul. Kopalniana
  8. Anielin (woj. lubelskie), skrzyżowanie DK 12i  z ul. Puławską
  9. Mroków (woj. mazowieckie), skrzyżowanie: DK 7 z ul. Rejonowa
  10. Marki (woj. mazowieckie), skrzyżowanie: DK 8 z ul. Wspólna
  11. Jabłonna (woj. mazowieckie), skrzyżowanie DK 61a z ul. Modlińska-ul. Brzozowa
  12. Zgierz (woj. łódzkie), skrzyżowanie: DK 91 (ul. Armii Krajowej) z ul. Długa/Jana Pawła II
  13. Kowal (woj. kujawsko-pomorskie), skrzyżowanie: DK 1c z 269 (ul. Wojska Polskiego)
  14. Grębocin (woj. kujawsko-pomorskie), skrzyżowanie: DK 15 z DW 552 (ul. Dworcowa-Lubicka)
  15. Nakło nad Notecią (woj. kujawsko-pomorskie), skrzyżowanie: DK 10 z DW 241
  16. Komorniki (woj. wielkopolskie), skrzyżowanie: DK 5 z ul. Magazynowa – ul. Daimlera Gottlieba
  17. Piła (woj. wielkopolskie), skrzyżowanie: DK 10 z DK 11 (ul. Bydgoska)
  18. Miszewo (woj. pomorskie), skrzyżowanie: DK 20 z ul. Gdańska
  19. Luzino (woj. pomorskie), skrzyżowanie: DK 6 (ul. Wejherowska – ul. Lęborska) z ul. Chłopska – ul. Wilczka
  20. Mosty, pow. Lęborski (woj. pomorskie), skrzyżowanie: DK 6 (ul. Abrahama) z ul. Witosa – ul. Kwiatowa)
 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • quiero (gość)

    No i po co podajecie lokalizację? Gdyby lokalizacja była niejawna, to byłaby szansa na to, że kierowcy łamiący przepisy zostaną wychowani mandatami i przestaną stwarzać zagrożenie na drodze dla innych...

  • Działa... (gość)

    System wprowadzono parę lat temu w wielu miastach w Stanach. Liczba kolizji bocznych na skrzyżowaniach spadła o 40%. Liczba kolizji wskutek wjechania w tył pojazdu przed skrzyżowaniem wzrosła o 70%.

  • zibi54 (gość)

    Sama idea jest właściwa, jednak sposób działania sygnalizacji wskazuje na celowe zaprogramowanie jej tak aby kierowca, który jest już bardzo blisko świateł w momencie ich zadziałanie nie miał najmniejszej szansy na podjęcie właściwej decyzji. Wystarczyłoby aby cykl działania sygnalizacji zaprogramować tak aby światło zielone przed zmianą na żółte pulsowało przez 5 sekund uprzedzając kierowców a przejazdów na czerwonym nie byłoby wcale lub w sporadycznych przypadkach a delikwent byłby karany w takim przypadku "z czystym sumieniem". Dotyczy to wszystkich sygnalizacji. Zmiana oprogramowania to na pewno nie tak duży koszt ale jakoś nikt nie jest tym zainteresowany - ciekawe dlaczego ?!

  • kierowca od 72r (gość)

    nie ma nic lepszego aby nie przejeżdżać na czerwonym od licznika czasu do zmiany świateł. wszystkie inne systemy są po to aby łupić kierowców!!

  • quiero (gość)

    @zibi54: właśnie po to jest żółte światło, żeby kierowca wiedział, że za chwilę zapali się czerwone. Po co chcesz wprowadzać dodatkowy galimatias z zielonym migającym?

  • Dariusz K. (gość)

    Yanosik i po sprawie

  • Komentarz usunięty.
  • fido (gość)

    Liczniki odmierzania czasu do zmiany sygnalizacji i po sprawie bezpiecznie i uczciwie

  • michał (gość)

    "Wejherowska" przez samo 'h' się pisze :)

  • Sami wiecie kto (gość)

    Jak zwykle masa wannabe piratów drogowych na zdyszanych golfach i 10-letnich oplach gardłuje bo im wolność ograniczają. W Stanach wzrosła liczba wypadków polegających na wjechaniu w bagażnik? I dobrze, bagażnik się wyklepie, zabitego pieszego nie wskrzesi,

  • C J (gość)

    Zapomnieliście dodać Jelenia Góra skrzyżowanie Sobieskiego i Jana Pawła II gdzie pomarańczowe światło jest tak ustawione aby niemożliwe było wyhamowanie przed pojawieniem się czerwonego światła w skutek czego większość kierowców przejeżdża przez skrzyżowanie na czerwonym świetle. Sprawa poruszana nawet w mediach. Szkoda słów. Nic dla bezpieczeństwa wszystko dla reperowania budżetu. Pozdro dla kierowców instalujcie Yanosika na smartfony i zgłaszajcie takie rzeczy ostrzegajmy się nawzajem i nie dajmy się doić.

  • John (gość)

    Uważam, że takie rejestratory to okradanie kierowców. Nie uważam, że wszyscy są niewinni, ponieważ niektórych kierowców należy karać i to najlepiej chłostą lub pracami społecznymi. Moim zdaniem, wystarczy zamontować liczniki. Mają one co najmniej 2 zastosowania, zmniejszenie korków oraz zmniejszenie liczby samochodów, które przejeżdżają na czerwonym świetle .

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    a zasadniczą zaletą liczników może być eliminacya hamowania, gwałtownego przyspieszania i ruszania z miejsca , a konsekwencji kilku(nasto)krotne zmniejszenie całości kosztów - włącznie z zewnętrznymi -o czym nauczałem byłem wielokroć...a w obecnym patologicznym otoczeniu należy po prostu prewencyjnie zakładać że w każdej chili może zapalić się czerwone (chyba że zielone dopiero co się właczyło a jesteśmy nie dalej niż kilkanaście metrów ) i zaniechiwać niepotrzebnego rozpędzania w każdej wątpliwej sytuacyji . Jako że wielu nie stosuje takiego podejścia to nie mają prawa narzekać na "okradanie" jakby co

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości