Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Szansa dla Nysy-Motor

Data publikacji: Autor: kacz

Wicepremier Jerzy Hausner zobowiązał zarząd Daewoo FSO, aby do końca marca wskazał inwestora, który kupi będącą od półtora roku w stanie upadłości fabrykę Nysa–Motor.

Wicepremier Jerzy Hausner zobowiązał zarząd Daewoo FSO, aby do końca marca wskazał inwestora, który kupi będącą od półtora roku w stanie upadłości fabrykę Nysa–Motor.

W tym tygodniu z władzami Nysy, a także z syndykiem masy upadłościowej zakładu spotkali się przedstawiciele jednego z potencjalnych kupców zakładu, Polskiej Fabryki Samochodów.

Spotkania burmistrza Nysy, Mariana Smutkiewicza z wicepremierem Jerzym Hausnerem, to w dużej mierze efekt niedawnej manifestacji byłych pracowników Nysy–Motor. Na spotkaniu w ministerstwie obecny był również prezes koncernu Daewoo FSO, Jan Woźniak.
– Wicepremier Hausner zobowiązał prezesa Daewoo do zamknięcia negocjacji do 31 marca – wyjaśnia Edyta Bednarska–Kolbiarz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Nysie.
Kupnem upadłej Nysy–Motor jak dotąd zainteresowanych jest dwóch inwestorów, angielska firma Alana Wotersa oraz Polska Fabryka Samochodów. Jednak do tej pory negocjacje z obydwoma oferentami skutecznie blokował koreański koncern. Według prezesa Woźniaka, teraz sprawa na pewno ruszy z miejsca, ponieważ firma uniezależniła się od Koreańczyków.

W tym tygodniu do Nysy przyjechali reprezentanci Polskiej Fabryki Samochodów. – Pytali o ulgi dla inwestorów jakie obowiązują w gminie – tłumaczy Edyta Bednarska–Kolbiarz. PFS powstała w połowie ubiegłego roku i obecnie wydaje się być najpoważniejszym kandydatem do kupienia nyskiej fabryki.

 Nie jest jednak tajemnicą, że burmistrz Nysy Marian Smutkiewicz jako nowego właściciela chętniej widziałby Anglika.
– Gmina nawiązała kontakt z panem Wotersem, ale nie my zadecydujemy kto kupi fabrykę – zaznacza rzecznik. – Nam zależy jedynie na tym, aby zakład został uruchomiony. To być albo nie być dla całego miasta.

Tymczasem Jarosław Marczyński, pełnomocnik syndyka masy upadłościowej Nysy–Motor podkreśla, że nowy nabywca fabryki musi oprócz pieniędzy mieć pomysł na uruchomienie tam produkcji.
– W obecnej sytuacji rynkowej produkowanie wyłącznie samochodów w tak dużej fabryce nie może się udać. Potrzebny jest jeszcze dodatkowy pomysł – podsumowuje Marczyński. – Poczekamy na ustalenia zarządu Daewoo.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości