Szczegóły Macana - nowego SUV-a od Porsche

(pp) źródło: autocar.co.uk
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Jeszcze w tym roku do europejskich salonów sprzedaży Porsche trafi nowy crossover o nazwie Macan. Będzie to szóste, po Boxterze, Caymanie, 911, Cayenne i Panamerze auto w ofercie niemieckiego producenta.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Jak podaje portal Autocar, Porsche chce wykorzystać fakt, iż najwięksi konkurenci Macana, czyli BMW X3 oraz Range Rover Evoque, nie są oferowane z mocnymi jednostkami napędowymi i przedstawić klientom odmianę Turbo. Będzie ona wyposażona w 3.6-litrowy motor V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 370 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dzięki współpracy z koncernem Volkswagena, przy budowie Macana inżynierowie Porsche mogli wykorzystać płytę podłogową MLB, na której oparte są konstrukcje dużych aut z napędem na przednią, lub obie osie. Z kolei układ przeniesienia napędu został wprost przejęty od Audi, a tylną oś dodatkowo wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Klienci będą mieli do wyboru dwie siedmiobiegowe przekładnie. Standardowo, Macan będzie wyposażony w skrzynie manualną (tę samą, co nowe 911), a za dopłatą zostanie zamontowana dwusprzęgłowa przekładnia PDK.

Pod względem prowadzenia, auto ma wyznaczać nowe standardy w swojej klasie. - "Gdy wykonaliśmy jazdy testowe, auto przeszło nasze oczekiwania. Prowadzi się bardzo dobrze i moim zdaniem, będzie to najbardziej sportowy model w tej klasie" - powiedział Wolfgang Hatz, szef rozwoju Porsche. Co ciekawe, pomimo braku takich funkcji, jak blokada dyferencjału lub reduktora, auto ma się sprawdzać nie tylko podczas jazdy po równych i asfaltowych drogach.

Mierzące 4,6 m długości, 1,89 m szerokości i 1,65 m wysokości nadwozie Macana, będzie skrywało wnętrze zaprojektowane zgodnie ze standardem innych modeli Porsche. Odnajdziemy w nim wyłącznie materiały wykończeniowe wysokiej jakości, zaś producent nie zapomniał o charakterystycznym elemencie, czyli starterze silnika umieszczonym po lewej stronie kierownicy. Auto będzie oferowało miejsce dla pięciu pasażerów, zaś bagażnik pomieści 520 litrów ładunku. Jest to mniej, niż w przypadku BMW X3.

Poza wspomnianą już jednostką o pojemności 3.6-litra, w ofercie znajdzie się także motor 3-litrowy, który również będzie wspomagany przez dwie turbosprężarki. Niewykluczone, że Macan będzie również napędzany przez silnik Audi 2.0 TFSI o mocy 220 KM.

Porsche zamierza wprowadzić do sprzedaży także odmiany wysokoprężne. Słabsza z nich, wyposażona w dwulitrowy motor TDI o mocy 190 KM, zużywa średnio 6,2 l ON/100 km. Z kolei mocniejsza będzie generowała 250 KM z pojemności 3-litrów.

Nowością ma być odmiana hybrydowa. Nie będzie to jednak samodzielna konstrukcja Porsche, lecz system wprost przejęty z Audi Q5. Benzynowy motor 2.0 TFSI będzie w nim współpracował z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 55 KM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty