Szczegóły dotyczące nowego Golfa Cabrio [GALERIA]

(red) źródło: Mototarget
Volkswagen wprowadził na rynek nową generację bestsellera ze składanym dachem. Posiada on wszystkie zalety Golfa, jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie.
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Otwierający się automatycznie w ciągu 9 sekund miękki dach można rozłożyć także podczas jazdy, przy prędkości do 30 km/h. Golf Cabriolet, dzięki swoim praktycznym zaletom i starannie wykonanemu miękkiemu dachowi jest kabrioletem, którym można jeździć przez cały rok.

**CZYTAJ TAKŻE

Golf VI Cabrio wjeżdża do salonówVW Golf Cabrio w wersji R oraz GTI [GALERIA]

**

Na zakup trzech poprzednich modeli Golfa Cabriolet w latach 1979 - 2002 zdecydowało się ponad 680.000 kierowców. Nowy Golf Cabriolet ma wszystko co trzeba, aby nawiązać do sukcesów poprzedników. Na pierwszy rzut oka wyróżnia go od nich brak stałego pałąka zabezpieczającego przed skutkami dachowania.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Tę funkcję w 2011 roku pełnią niewidoczne, wysuwające się w ułamku sekundy zabezpieczenia, chroniące przed skutkami przewrócenia się samochodu podczas wypadku. Przednie i boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (Thorax), poduszka kolanowa kierowcy i ESP również należą do wyposażenia seryjnego.

Z zamkniętym dachem ten Volkswagen posiada jedno z najcichszych wnętrz. Ponadto, posiada jedną z najprzestronniejszych kabin pasażerskich w swojej klasie oraz bagażnik o pojemności 250 litrów, także przy schowanym dachu. Poza tym, oparcie tylnej kanapy można złożyć w całości lub częściowo i w ten sposób otrzymać jeszcze więcej miejsca na bagaż.

Dzięki wysuwającemu się w ułamku sekundy zabezpieczeniu przed skutkami dachowania, wzmocnionej ramie przedniej szyby i licznym dalszym modyfikacjom konstrukcyjnym (m.in. podłoga, progi, tylna belka, drzwi) Golf Cabriolet gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki tym zmianom,

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

mierzący 4,25 metra długości, 1,78 metra szerokości i 1,42 metra wysokości (z zamkniętym dachem) Golf Cabriolet posiada ekstremalnie sztywne nadwozie.

Stylistyka Golfa Cabriolet w znacznym stopniu pokrywa się ze stylistyką trójdrzwiowego kuzyna. Tym, co go wyróżnia, jest zmieniony tył nadwozia, bardziej płaska linia dachu i mocniej pochylona przednia szyba. Ze schowanym dachem sylwetka Golfa Cabriolet jest elegancka i dynamiczna.

Design i jakość materiałów we wnętrzu Golfa ze składanym dachem jest identyczna, jak w klasycznej wersji hatchback. Pod względem cech wnętrza typowych dla otwartych nadwozi Golf - podobnie jak wcześniej Eos - wyróżnia się od wielu innych samochodów klasy kompaktowej jedną ważną cechą: rama przedniej szyby jest krótka, co potęguje wrażenie jazdy kabrioletem.

Golf Cabriolet jest dostępny w jednej linii wyposażenia, podobnie jak Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton. Linię tę można indywidualizować różnymi

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

pakietami (m.in. Performance, Design & Style, Komfort, Technik, Pakiet 990), dziewięcioma kolorami lakieru, kilkoma deseniami i kolorami tapicerki oraz 50 pojedynczymi opcjami. Trzeba przyznać, że już podstawowa wersja nowego Golfa jest bogato wyposażona. Do wyposażenia najtańszego Golfa Cabrio należą m.in.: przyciemniane, diodowe światła tylne, 16-calowe koła z oponami 205 i chromowane listwy w osłonie chłodnicy.

Jednostki napędowe zastosowane w otwartej wersji nowego Golfa dysponują mocą od 105 KM do 210 KM. Dla jeszcze efektywniejszego wykorzystania mocy, zdecydowano się na połączenie ich z przekładniami typu DSG, które są dostępne dla 4 silników. Najbardziej ekonomiczną wersją nowego Golfa Cabrio będzie 1.6 TDI, o mocy 105 KM z BlueMotion Technology, która zużywa średnio 4,4 l oleju napędowego na 100 km, emitując jednocześnie produkując 117 g CO2/km.

**CZYTAJ TAKŻE

Golfy GTI na zlocie w Worthersee [GALERIA]Ruszyła produkcja nowego Golfa Cabrio

**

Poniżej zestawienie wszystkich wersji jednostek napędowych debiutujących w 2011 roku:

1.2 TSI - 105 KM (6-biegowa przekładnia)
1.4 TSI - 122 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

1.4 TSI - 160 KM (6-biegowa przekładnia/7-biegowa DSG)
2.0 TSI - 210 KM (6-biegowa DSG)

1.6 TDI - 105 KM (5-biegowa przekładnia)
2.0 TDI - 140 KM (6-biegowa przekładnia/6-biegowa DSG)

Silniki Golfa Cabriolet napędzają przednią oś. Pod względem napędu i zawieszenia Golf z otwieranym dachem wykorzystuje rozwiązania stosowane w klasycznym Golfie. Z przodu montowana jest znana z innych modeli oś z kolumnami McPhersona i stabilizatorem przechyłów.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty