Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczegóły nowego Mercedesa Klasy A

(pp)
- "Całkowicie nowy, zarówno pod względem ogólnej koncepcji, jak i najmniejszego detalu" - tak Dieter Zetsche, szef Daimlera, opisał trzecią generację kompaktowej Klasy A. Po kilku tygodniach od premiery tego modelu, Mercedes zdradza szczegóły techniczne swojego nowego auta.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

W porównaniu z poprzednimi generacjami Klasy A, nowy kompakt producenta ze Stuttgartu wyróżnia się przede wszystkim dwubryłowym nadwoziem, które nie przypomina już minivana. Tę funkcję przejęła większa Klasa B. Oba pojazdy powstały na tej samej, modułowej płycie podłogowej MFA.

Pod względem stylistyki, przednia część auta została zdominowana przez masywny grill przedzielony chromowaną listwą. Na jej środku znajduje się dużych rozmiarów logo producenta - trójramienna gwiazda. Trzeba jednak przyznać, że wygląd samochodu nie zaskakuje. Podobne rozwiązania mogliśmy już zaobserwować w innych modelach niemieckiej marki. Prawdziwą nowością jest jednak design tylnej sekcji.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Odnajdziemy tam nietypowe dla Mercedesa rozwiązanie tylnych świateł z technologią LED, a także pokrywę bagażnika zintegrowaną z dużych rozmiarów spoilerem nad szybą.

Sportowy wygląd pojazdu podkreślają jego proporcje. Nowa Klasa A jest nie tylko dłuższa, lecz również szersza i niższa od swojego poprzednika. Dodatkowo, inżynierowie Mercedesa spędzili również długie godziny w tunelu aerodynamicznym, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza tego pojazdu wynosi zaledwie 0,26. Jest to najlepszy obecnie wynik w tej klasie.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Klienci, którzy zdecydują się na ten kompaktowy samochód, będą mogli wybierać spośród nowych, czterocylindrowych jednostek spalinowych. Oferta silników benzynowych będzie obejmowała motory wyposażone w turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Najsłabsza z nich, o pojemności 1.6-litra produkcji Renault, będzie generowała 113 KM. W Klasie A znajdą się również dwie jednostki 1.6 M270 wyprodukowane przez Mercedesa, które będą występowały w dwóch wariantach mocy - 155 oraz 210 KM.

Jeśli zaś chodzi o silniki napędzane olejem napędowym, niemiecki kompakt będzie posiadał tylko jeden motor, OM651, który będzie występował w 2 wariantach mocy. Będzie to odmiana 107 i 136-konna. W późniejszym okresie do produkcji trafi również większy silnik o pojemności 2.2-litra, generujący 170 KM. Wszystkie te silniki będą oferowane z 6-biegowymi skrzyniami

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

manualnymi, które opcjonalnie będą zastępowane przez siedmiobiegowe przekładnie dwusprzęgłowe. Bez względu na rodzaj skrzyni biegów, Klasa A będzie standardowo wyposażona w system start&stop.

W późniejszym okresie, do sprzedaży trafi również topowa odmiana AMG, wyposażona w blisko 350-konny motor benzynowy o pojemności 2-litrów. Głównymi konkurentami tego modelu ma być m.in. Audi RS3, a także BMW M135i.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Producent zapowiada, że trzecia generacja Klasy A wyznaczy nowe standardy w kwestii bezpieczeństwa. Już teraz wiadomo, że pojazd będzie wyposażony w system wczesnego wykrywania kolizji czy ostrzegania przed zjazdem z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu.

Ceny Klasy A będą się zaczynały od ok. 24 tys. euro (ok. 100 tys. zł).

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty