Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Tanie, ale drogie

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Fiat: Fiat Seicento to najtańszy nowy samochód na naszym rynku.

Najtańsze, nowe auto w naszym kraju kosztuje 27 tys. zł. Najtańsze, wcale nie oznacza, że jest tanie. Sprawdziliśmy, jakie modele można kupić w cenie do 45 tys. zł.

 Fot. Fiat: Fiat Seicento to najtañszy nowy samochód na naszym rynku.

W określonej cenie – do 45 tys. zł – można kupić samochody należące do różnych segmentów rynkowych. Najtańszym i najmniejszym pojazdem jest Fiat Seicento, za którego trzeba zapłacić poniżej 28 tys. zł. W bardzo zbliżonej cenie oferowany jest również Daewoo Matiz. Dysponując kwotą do 32 tys. zł, można stać się posiadaczem Fiata Pandy, Kii Picanto czy Hyundaia Getza.

 

Poszukujący nieco większych aut produkcji europejskiej, takich jak Opel Corsa, czy Ford Fiesta muszą wydać kwotę ok. 36 tys. zł. Należy się jednak zastanawiać, czy warto, jeśli Fot. FSO: Niewiele dro¿szy od Seicento jest FSO Matiz. za 29 900 zł dostanie się zdecydowanie większą Dacię Logan. Tylko 33 tys. zł kosztuje Lada 110, jednak ta marka nie cieszy się zainteresowaniem nabywców. Nie mając zaufania do Lady,  można zainwestować 34 700 zł w równie dużą Renault Thalię. W podobnej cenie jest do nabycia wschodząca gwiazda naszego rynku Chevrolet Aveo z 5-drzwiowym nadwoziem hatchback. Fot. Chevrolet: Chevrolet Lacetti to najwiêkszy samochód w grupie pojazdów do 45 tys. z³.

Na 35 400 zł wyceniono FSO Lanosa, który bez względu na rodzaj nadwozia – sedan lub hatchback – kosztuje tyle samo. W tej samej cenie oferowana jest także Kia Rio.

Jednak nie zawsze cena jest proporcjonalna do wielkości auta, co łatwo zauważyć na przykładzie Fiata Albea i nieco droższego Opla Agila. Za te auta trzeba już zapłacić ok. 37 tys. zł. 

Fot. Lada: Najtañsza terenówka – Lada Niva. Niska cena nie gwarantuje absolutnego sukcesu. Za najlepiej sprzedający się na naszym rynku samochód, Skodę Fabię, trzeba zapłacić co najmniej 37 800 zł.

 

Na najtańszy samochód terenowy dostępny w Polsce, czyli Ladę Niva  trzeba wydać 41 tys. zł. W określonej granicy cenowej znalazł się jeszcze jeden samochód z napędem na wszystkie koła – Fiat Panda 4x4 do kupienia za 44 900 zł. Fot. Fiat: Najtañsze auto napêdzane silnikiem wysokoprê¿nym to Fiat Panda.

 

Największym autem za nie takie wielkie pieniądze jest Chevrolet Lacetti w cenie 44 890 zł. Z ciekawszych pojazdów można zwrócić uwagę na Hondę Jazz za 44 400 zł, wyróżniającą się przestronnym wnętrzem oraz rynkową nowość – Mitsubishi Colta – za 44 tys. zł. Oryginalnym autem jest też Smart, który z ceną 41 900 zł również zmieścił się w wyznaczonej granicy cenowej.

Fot. Renault: Dacia Logan jest tañsza od Forda Fiesty czy Opla Corsy.  

Zwolennicy silników wysokoprężnych dysponujący kwotą do 45 tys. zł nie mają dużego wyboru. W tej granicy cenowej oferowany jest Fiat Panda 1.3 Multijet za 39 900 zł lub 3-drzwiowy Ford Fiesta 1.4 TDCi za 44 560 zł.

 Fot. Skoda: Skoda Fabia dziêki wywa¿onej cenie jest autem chêtnie kupowanym.

Niedrogie nowe samochody stanowią alternatywę dla aut używanych. Oczywiście pojęcie auta niedrogiego jest względne. Doczekaliśmy czasów, że niektóre ambitne auta kompaktowe osiągnęły już cenę 60 tys. złotych, np. Opel Astra III czy Renault Megane. W naszych realiach nowe auto w cenie do 45 tys. zł jest skromnie wyposażone i napędzane małym silnikiem. Za tę kwotę można już kupić nieźle wyposażony pojazd używany klasy kompaktowej lub szukać pojazdu wyprodukowanego w ubiegłym roku z obniżoną ceną. Teraz jest właśnie czas na takie rabatowe okazje.

 

W załączniku ceny samochodów:


Pobierz załącznik

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości