Ten, kto choć raz spędził wakacje w przyczepie kempingowej zapewne doceni jej niewątpliwe zalety. Śpimy we własnym łóżku, na głowę nam nie pada, a i kuchnia z ulubionymi potrawami jest obok.
Jeszcze do niedawna przyczepy kempingowe były dużo tańsze niż kampery. Ale i to się zmienia, podobnie jak zmieniają się standardy wykończenia przyczep i ich ceny. Jednak za sprawą premiery jednego modelu, karawaningowcy mogą przeżyć szok. Mowa o Adrii Astelli.
Słoweńska Adria
Słoweńska Adria znana jest z produkcji fajnych, trwałych i dość tanich w zakupie przyczep kempingowych. W ciągu kilku dziesięcioleci z producenta pokroju naszego Niewiadowa urosła do europejskiego giganta. I w tym momencie smutna refleksja - nasz Niewiadów nigdy nie był synonimem rewolucyjnych rozwiązań, wysokiej jakości wykonania czy po prostu ciekawego designu swoich produktów. Ale był! Ileż trzeba było złej woli, głupiego zarządzania i braku wizji, by zniszczyć zakłady, które być może nie byłyby na tym samym etapie co Adria, ale w tej części Europy mogły stanowić istotną konkurencję. W dodatku dającą pracę, bowiem czy to produkcja przyczep, czy wozów kempingowych związana jest z dużym wkładem pracy ręcznej.
Mała Słowenia licząca raptem kilka milionów mieszkańców ma za to swojego producenta i to z jakimi pomysłami!
Astella - co to właściwie jest?
A
stella jak na przyczepę kempingową jest po prostu ogromna!. Właściwie tej dwuosiówce bliżej jest do znanych domków holenderskich, z tą jednak różnicą, że domek parkujemy i jest on niemobilny, za to Astellę możemy przestawiać z miejsca na miejsce.
Przestawiać z miejsca na miejsce, to trochę też na wyrost, bowiem by ją pociągnąć musimy mieć mocne auto, które może holować przyczepę o DMC zbliżonej do 3 ton! Prawo jazdy kategorii B, to już także będzie za mało...
Wracając jednak do wielkości, Astella jest unikatem jeśli chodzi o nową filozofię projektowania przyczep kempingowych. Ogromna przestrzeń wewnątrz, ogromne, podwójne drzwi wejściowe, dużo okien w tym dachowych.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to przypomina ono bardziej luksusowy apartament niż przyczepę -kuchnia, lodówka z zamrażalnikiem, mikrofalówka, piekarnik. Nie zabrakło miejsca na duży, płaski telewizor, na którym programy możemy oglądać z wygodnej kanapy. Gazowe ogrzewanie firmy Alde powoduje, że przyczepę możemy używać przez cały rok. Ale to już standard.
Wizualnie, efektu dopełniają punkty świetlne LED, które mogą być indywidualnie, w zależności od potrzeb i oczekiwanego efektu załączane.
Targi Caravan Salon Poland
Adria Astella miała mieć swoją polską premierę podczas wiosennych targów Poznań Motor Show. Niestety, aktualna sytuacja epidemiologiczna - zarówno w naszym kraju, jak i też w całej Europie - mocno zweryfikowała te plany. Dotarła jednak na jesienne targi Caravan Salon Poland w Poznaniu. Jestem jednak przekonany, że warto było czekać. Czegoś takiego na kołach pewno szybko nie zobaczymy. I tylko o cenie zakupu nie warto jest rozmawiać. Jest ona po prostu kosmiczna! Podobnie zresztą, jak i cała przyczepa...
Najmniejszy model Astella 704 HP ma długość całkowitą (z dyszlem) 8992 mm i szerokość 2520 mm. DMC, czyli Dopuszczalna Masa Całkowita: 2500-3000 kg. Liczba miejsc do spania: 2/4.
Największa Astella (904 HP) mierzy 10922 mm długości (z dyszlem). DMC: 2800-3000 kg. Liczba miejsc do spania: 2/6.
Ceny modeli Astella:
- Astella 704 HP 59 328 € brutto
- Astella 754 DP 58 295 € brutto
- Astella 904 HP 63 463 € brutto
Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?