Tata Indica Vista

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Indyjska firma Tata wprowadziła do sprzedaży mocno zmieniony model Indica i liczy na poprawę wizerunku produkowanych przez siebie aut. Ceny tego modelu w Polsce zaczynają się od 29 950 zł

.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Obecni od kilku lat w Europie Hindusi zapowiadają prawdziwą ofensywę na motoryzacyjnych rynkach Starego Kontynentu. Najważniejsze, a równocześnie najtrudniejsze zadanie, to próba zerwania z opinią o kiepskiej jakości samochodów tej marki. Na początek koncern Tata stawia na model klasy B, czyli małego, 5-drzwiowego hatchbacka Indica Vista, który jest całkowicie nową konstrukcją, diametralnie różniącą się od znanego także w Polsce modelu Indica.

Pierwsza generacja Taty Indica została zaprezentowana w 1998 roku. Był to pierwszy osobowy samochód samodzielnie skonstruowany przez koncern Tata. Samochód dobrze się sprzedawał, jednak głównie w Indiach. Do Polski trafił dopiero w połowie 2008 roku już jako trochę przestarzała konstrukcja.

Nowy model oferuje więcej przestrzeni, wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu oraz niższe zużycie paliwa. Zbudowany od podstaw na całkowicie nowej płycie podłogowe, korzysta z nowoczesnych rozwiązań technicznych, charakteryzuje się zdecydowanie lepszą jakością wykonania oraz nowoczesnymi silnikami. Przy blisko 3,8 m długości, szerokości sięgającej 1,7 m oraz rozstawie osi wynoszącym 2,47 m samochód zdecydowanie zyskał na wielkości, co jest najbardziej widoczne we wnętrzu. Idica Vista posiada smukłą linię nadwozia z wyraźnie zarysowanymi krawędziami, szeroki wlot powietrza do silnika, a także zachodzące na maskę, duże reflektory.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Lakierowane zderzaki, lusterka i klamki oferowane są w każdej wersji tego modelu. W kabinie zastosowano lepsze materiały wykończeniowe, ciekawsze kolory i centralnie rozmieszczone zegary, co wcześniej było znane chociażby z Toyoty Yaris czy Citroena C4. Trzeba przyznać, że także w kwestii komfortu Indica Vista zaskakuje wieloma pozytywnymi zmianami. Większe wymiary i nowa aranżacja wnętrza zapewniają przyzwoitą, jak na tej klasy pojazd, przestronność. Dobrze wyprofilowane fotele oraz regulowana wysokość kolumny kierownicy pozwalają kierowcy zająć wygodną pozycję. W standardzie montowana jest także ręczna klimatyzacja.

By ułatwić poruszanie się po mieście, Indica Vista została wyposażona w hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Dodatkowo manewry na ciasnych parkingach i zatłoczonych ulicach są łatwiejsze także dzięki małemu promieniowi skrętu, który wynosi zaledwie 5 metrów.

Z kolei pojemność bagażnika to 232 l, ale przestrzeń bagażową można łatwo powiększyć dzięki dzielonej tylnej kanapie w proporcjach 60:40. Wnętrze pojazdu dodatkowo wyposażone jest w wiele praktycznych schowków oraz dwa gniazda 12V.

Samochód napędzany jest przez produkowane w Indiach silniki Fiata: wyposażony w zmienne fazy rozrządu benzynowy 1.4 Safire o mocy 75 KM oraz wykorzystującą technologię Common Rail, wysokoprężną jednostkę 1,3 l o takiej samej mocy. Oba silniki są stosunkowo oszczędne - producent zapowiada średnie spalanie na poziomie odpowiednio: 5,9 l/100 km i 4,9 l/100 km. Z kolei zawieszenie zestrojono dosyć miękko, lecz na szybko pokonywanych zakrętach auto dobrze trzyma się drogi.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Obowiązuje jeden standard wyposażenia, zawierający m.in. 2 poduszki powietrzne, ABS, światła przeciwmgielne, manualną klimatyzację, centralny zamek z pilotem i elektryczne sterowanie wszystkich szyb.

Dodatkowo możemy zamówić radioodtwarzacz CD, lakier metalizowany i autoalarm. Homologacja ciężarowa (auto jest wtedy 2-osobowe) dla wersji benzynowej kosztuje 1 tys. zł.

Tata Indica Vista oferowana jest z 3-letnią gwarancją producenta z limitem 100 000 km oraz pakietem 24h Road Assistance obejmującym trzy lata eksploatacji.

Na polskim rynku ceny indyjskiego malucha rozpoczynają się od 29 950 zł za wersję Safire z silnikiem benzynowym oraz 34 950 zł za model Quadrajet z Dieslem.

Wybrane dane techniczne Tata Indica Vista i konkurentów



Tata Indica Vista

Dacia Sandero

Fiat Panda

Silnik

benzynowy

benzynowy

benzynowy

Pojemność (l)

1,4

1,2

1,2

Moc (KM) przy obr./min

75

75

69

Moment obrotowy (Nm)

114

112

102

Przyspieszenie
0-100 km/h (s.)

brak danych

13,6

13,4

Prędkość maksymalna

170

161

162

Średnie zuż. paliwa (l/ 100 km )

5,9

5,9

4,0

Emisja CO2 (g/km)

139

135

113

Skrzynia biegów

ręczna, 5-stopniowa

ręczna, 5-stopniowa

ręczna, 5-stopniowa

Pojemność bagażnika (l)

232/610

320/1200

206/775

Cena (zł)

29 950

29 800

27 990

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty