Test długodystansowy - Mitsubishi Outlander - Bezpieczeństwo i wyposażenie

Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
W tym odcinku naszego długodystansowego testu przyjrzymy się bliżej standardowemu wyposażeniu Mitsubishi Outlandera Intense Plus, jak również dbałości japońskiego producenta o kwestie bezpieczeństwa pasażerów.
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla

Wielu kierowców decyduje się na zakup SUV-a z uwagi na przeświadczenie, iż większe rozmiary auta zapewnią wysoki poziom bezpieczeństwa. Lista wyposażenia Mitsubishi Outlandera zdaje się potwierdzać tę tezę. Już podstawowa wersja japońskiego SUV-a otrzymała aż 7 poduszek powietrznych. Poza standardowymi poduszkami czołowymi, na pokładzie znajdują się również kurtyny powietrzne oraz boczne airbagi chroniące tułowie kierowcy i pasażera. Dodatkowo, Mitsubishi Outlander posiada także poduszkę osłaniającą kolana kierowcy.

Dbałość o bezpieczeństwo widać także w samej konstrukcji nadwozia. Jak zapewnia producent, wyposażono je w technologię Reinforced Impact Safety Evolution, która podczas kolizji pochłania energię uderzenia i jednocześnie rozprasza ją w kontrolowany sposób tak, by kabina pasażerska została odkształcona w możliwie jak najmniejszym stopniu.

Na pochwałę zasługują także pasy bezpieczeństwa z regulowaną wysokością dla kierowcy i pasażera. Dzięki temu łatwiej je dopasować do budowy ciała, tym samym zwiększając poziom bezpieczeństwa. Za sprawą czujników umieszczonych na fotelach, kierowca w każdej chwili może sprawdzić, czy pasażerowie tego 7-osobowego auta zapięli pasy. Poza informacją świetlną na konsoli centralnej, w razie wykrycia niezapiętych pasów, z głośników wydobywa się również sygnał dźwiękowy.

Mitsubishi Outlander w testowanej wersji Intense Plus otrzymał także liczne systemy wspomagające kierowcę podczas jazdy. Do tej imponującej listy zaliczają się systemy: ASC (stabilizacja toru jazdy), TCL (kontrola trakcji), ESS (informujący

Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla

o nagłym hamowaniu), BAS (wspomagający hamowanie) i HSA, który to pomaga ruszyć pod górę. Pracę japońskich inżynierów i ich wkład w bezpieczeństwo Outlandera docenili eksperci z Euro NCAP. SUV Mitsubishi otrzymał najwyższą notę w testach zderzeniowych - 5 gwiazdek.

Duże gabaryty pojazdu podnoszą komfort pasażerów, lecz nie ułatwiają parkowania. Zwłaszcza na ciasnych, miejskich parkingach. Tutaj z pomocą przychodzi jednak kamera cofania. Szkoda tylko, że bardzo szybko ulega ona zabrudzeniu, przez co korzystanie z niej w trudnych warunkach atmosferycznych często bywa niemożliwe.

Decydując się na zakup wersji Intense Plus, kierowca otrzymuje w standardzie m.in. 18-calowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 225/55, ozdobne, plastikowe listwy nadkoli, skórzano materiałową tapicerkę, zestaw głośnomówiący Bluetooth, podgrzewane fotele pierwszego rzędu oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka, dwustrefową klimatyzację automatyczną i ksenonowe reflektory. Wśród dodatków wymagających dopłaty możemy wymienić np. stację nawigacyjną Alpine W970 (5590 zł), chromowane obudowy lusterek (776 zł) czy ochronną nakładkę tylnego zderzaka (621 zł).

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty