Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Test długodystansowy - Mitsubishi Outlander - Prolog

Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla
Rozpoczynamy długodystansowy test Mitsubishi Outlandera z silnikiem 2.2 DI-D w wersji Intense Plus. Tak wyposażony model z 6-stopniową przekładnią automatyczną został wyceniony w naszym kraju na 137 990 zł. Sprawdzimy jak to auto będzie sprawować się w mieście, na trasie, a nawet poza asfaltowymi drogami.
Fot. Przemysław Pepla
Fot. Przemysław Pepla

Mitsubishi Outlander na stałe wpisał się w krajobraz polskich dróg. Pierwsza generacja japońskiego SUV-a pojawiła się bowiem na rynku w 2003 roku. Obecnie, w sprzedaży dostępne jest trzecie już wcielenie Outlandera, które dodatkowo kilka miesięcy temu przeszło facelifting. Po czym poznamy ten model? Przede wszystkim po technologii LED, która teraz zagościła nie tylko w reflektorach przednich, lecz także w tylnych oraz światłach przeciwmgielnych.

Z przodu nowością, choć kosmetyczną, jest atrapa chłodnicy wyposażona w szerokie, chromowane listwy. Z podobnego materiału wykonano także ozdobne osłony zderzaków. W połączeniu z kontrastującym lakierem testowanego egzemplarza, znacząco ożywiły one masywne nadwozie Mitsubishi Outlandera. O rekreacyjnym charakterze pojazdu przypominają także plastikowe osłony na zderzakach. Przysłowiową "kropką nad i" są nowe, chromowane relingi dachowe.

Mitsubishi Outlander III generacji oferowany jest w naszym kraju w 3 wersjach silnikowych. Poza 2.2-litrowym dieslem oraz 2-litrową jednostką benzynową, klienci mają do wyboru jeszcze hybrydową odmianę PHEV. Do naszego testu wybraliśmy natomiast pierwszy z silników, który dodatkowo współpracował z 6-stopniowym automatem. W takiej konfiguracji, Outlander był standardowo wyposażony w napęd na obie osie.

Testowany egzemplarz trafił do naszej redakcji z przebiegiem 34 558 kilometrów. W kolejnych odcinkach tego cyklu będziemy prezentować wrażenia z jazdy Mitsubishi Outlanderem, jak również dokładnie przyjrzymy się temu modelowi opisując szczegółowo jego wady i zalety.

Wybrane dane techniczne Mitsubishi Outlandera 2.2 DI-D i konkurentów:

 

Marka/model

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense Plus

Volvo XC60 2.0 D3 Momentum

Nissan X-Trail 1.6 dCi Accenta

Cena (zł)

137 990

161 800

132 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

SUV/5

Liczba miejsc

7

5

7

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4656/1801/1679

4644/1891/1713

4643/1820/1695

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

b.d.

1632/1586

1575/1575

Rozstaw osi (mm)

2695

2774

2706

Masa własna (kg)

1585

1816

1540

Pojemność bagażnika (l)*

477

495

550

Pojemność zbiornika paliwa (l)

60

b.d.

60

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

Olej napędowy

Olej napędowy

Olej napędowy

Pojemność (cm3)

2268

1984

1598

Liczba cylindrów

4

5

4

Napędzana oś

4x4

Przednia

Przednia

Skrzynia biegów:
typ/liczba przełożeń

Automatyczna, 6-bieg.

Automatyczna, 6-bieg.

Automatyczna, 6-bieg.

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min.

150 przy 3500

136 przy 3500

130 przy 4000

Moment obrotowy (Nm)
przy obr./min.

380 przy 1750

350 przy 1500

320 przy 1750

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

11,7

11,2

11,4

Prędkość maksymalna (km/h)

190

185

180

Średnie spalanie (l/100 km)

5,7

5,3

5,1

Emisja CO2 (g/km)

b.d.

159

135

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty