Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36757 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Test Mazda 3 2019. Pierwsza jazda nową generacją

Data publikacji: Autor: Stanisław Rochowicz

W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. Mazda W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Nowa Mazda 3 debiutuje na rynku europejskim w dwóch nadwoziach - jako pięciodrzwiowy hatchback oraz jako czterodrzwiowy sedan. Hatchback ma długość 4459 mm (-6 mm), szerokość 1797 mm (+2 mm) i wysokość 1440 mm (-10 mm), a sedan odpowiednio 4662 (+77), 1797 (+2) i 1445 (-5) mm. Rozstaw osi zwiększył się o 25 mm do 2725 mm. Pojazd powstał na nowej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture.

Trójka z zewnątrz
W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaBez wątpienia linie nadwozia i charakterystyczne proporcje hatchbacka nadają autu sportowy wygląd. Masywne słupki C wzmacniają efekt jednorodnej bryły tyłu nadwozia. Powierzchnia tylnych szyb zbiega się ku tyłowi w kształt klina. Metalizowana ramka jest ciekawym zabiegiem stylistycznym i wizualnym. Metalowa powierzchnia tylnych drzwi głęboko zachodzi poza krawędź okien. Dzięki temu łatwiej wejść i wyjść z pojazdu, ale tak duży "kawał" metalu zachodzący na tylny błotnik nie każdemu może przypaść do gustu. Mnie nie przypadł.


Projektanci Mazdy wyeliminowali z nadwozia ostre linie, starając się, aby boczna powierzchnia efektownie odbijała światło i otoczenie. Ciemny metaliczny kolor wlotu powietrza do silnika i zdecydowany kontur markowego motywu skrzydła wyraźnie odróżniają nadwozie hatchback od wersji sedan.
I właśnie ta wersja została zupełnie inaczej zaprojektowana. Pozostała ona przy bardziej tradycyjnym stylu, zachowując wyraźną odrębność trzech brył – komory silnika, kabiny i bagażnika. Wszystkie elementy przodu i tyłu nadwozia przyjmują układ poziomy, który podkreśla szeroką, niską, pewnie osadzoną sylwetkę.
W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. Mazda

Chwilę uwagi warto poświęcić światłom zewnętrznym. Projekt oświetlenia nowej Mazdy 3 zmodyfikowano, eliminując wszystkie zbędne elementy i zachowując samą istotę – oprawę źródeł światła. Powstałe w ten sposób okrągłe formy cechuje pewna dynamika. Grafika światła reflektorów Mazdy 3 to zwykłe pierścienie w środku, uzupełnione podświetleniem partii bocznej. Tylne lampy zespolone obejmują cztery okręgi świetlne o stopniowanej sile świecenia. Trójwymiarowy projekt zewnętrznych soczewek w hatchbacku nadaje tej odmianie zwarty wygląd, natomiast światła w odmianie sedan rozmieszczone są bliżej siebie dla podkreślenia elegancji.

Kolory nadwozia
W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. Mazda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nowo opracowany i dość ciekawy wizualnie kolor Polymetal Gray dostępny jest wyłącznie w hatchbacku. W skład tego lakieru wchodzą płatki jasnego aluminium i cząstki barwnika matowego, co urozmaica efekt twardości metalu lśniącą gładkością charakterystyczną dla tworzyw sztucznych. Kolor ten zmienia tony w zależności od padającego światła i akcentuje piękne formy nadwozia hatchback. Gama kolorystyczna obejmuje także dwa markowe lakiery Mazdy: Soul Red Crystal i Machine Gray oraz kolejne: Titanium Flash, Deep Crystal Blue, Snowflake White Pearl, Arctic White, Sonic Silver i Jet Black. Daje to w sumie 9 kolorów dostępnych w odmianie hatchback i 8 w sedanie.

A co we wnętrzu?
W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaAby zapewnić prostsze i piękniejsze wnętrze, kokpit nowej Mazdy 3 zaprojektowano w układzie symetrycznym i horyzontalnym, podobno zgodnie z koncepcją estetyczną „mniej znaczy więcej”. Podejście to polegało na eliminacji wszelkich elementów zbędnych, by osiągnąć czystość stylu oraz komfort i jakość na niespotykanym dotychczas poziomie. W sumie, kiedy po raz pierwszy zasiądziemy za kierownicą, całość deski robi bardzo, ale to bardzo pozytywne wrażenie.
Kierownica, zespół trzech zegarów (całkowicie cyfrowych, choć w pierwszej chwili sprawiają wrażenie analogowych) i otwory nawiewu powietrza tworzą w kokpicie układ w pełni symetryczny.

 

Nawiewy powietrza są oddzielne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Ich ramki wystają poza deskę i w pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że przez to nie zamkniemy drzwi, ale w przemyślany sposób "mieszczą" się one, zachodząc na część tapicerki drzwi.
W takich partiach jak tablica rozdzielcza użyte zostało tworzywo opracowane przez Mazdę, cechujące się specyficzną ziarnistą fakturą, która przypomina prawdziwą skórę. Aby odwzorować różnorodność faktury właściwą dla naturalnej skóry, Mazda wprowadziła w nim zmarszczki o różnej głębokości i ślady imitujące rozciąganie materiału. Dzięki temu powstaje nowy efekt, który wyraźnie wzbogaca wnętrze. Całość tapicerki na tablicy rozdzielczej przeszyta jest podwójnym grubym ściegiem, co ma nadać szlachetnego charakteru rzemieślniczego wykonania.
We wnętrzach zarówno hatchbacka, jak i sedana wybrać można wykończenie czarną skórą albo czarną tkaniną. W ofercie jest także wykończenie skórą w kolorze Luxury White, jako kolor dostępny wyłącznie w wersji sedan. Z kolei dla hatchbacka przewidziano na wyłączność wykończenie skórą w kolorze Luxury Red.

Zobacz także: Będą nowe znaki drogowe

W partii konsoli środkowej Mazda wprowadziła szereg modyfikacji, dzięki którym nie powstaje wrażenie stłoczenia elementów i utrudnionego dostępu do nich. Projektanci przesunęli lewarek zmiany biegów i pokrętła wielofunkcyjnego HMI ku przodowi, by ręka kierowcy obsługująca te elementy układała się pod bardziej naturalnym kątem. Podłokietnik jest niemal dwa razy dłuższy niż dotychczas – sprzyja to łatwości i wygodzie obsługi pokrętła HMI, a co ważne w jego skrytce zmieści się wyjątkowo dużo drobiazgów. Wysokość środkowego podłokietnika została zrównana z wysokością podłokietnika na boczku drzwi, co co ma podnieść komfort kierowcy. Niestety, miłośnicy "zimnego łokcia" będą mieli ciężkie życie, bowiem linia okien została podniesiona bardzo wysoko.

W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaWzorem wielu innych modeli przeniesiono uchwyty na kubki przed lewarek zmiany biegów, by znajdowały się one w polu widzenia. Ma to ułatwić kierowcy wygodne sięganie po napoje bez odwracania wzroku od drogi.


Sam lewarek zmiany biegów został przesunięty ku przodowi i umieszczony wyżej – dotyczy to obu wersji, zarówno ze skrzynią biegów ręczną, jak i automatyczną. Dzięki temu kierowca ma łatwiej przenosić rękę pomiędzy kierownicą a lewarkiem. Gałka lewarka skrzyni ręcznej została dodatkowo nieco spłaszczona od góry i po bokach – jej bardziej płaskie ścianki mają ułatwić prowadzenie ręką przy poprzecznych ruchach lewarka.

Ogromne i pozytywne - zwłaszcza dla tradycjonalistów - wrażenie robi ekran konsoli wskaźników. Wskaźników cyfrowych, choć sprawiają wrażenie analogowych. Ekran ten umieszczony jest na jednej linii z obrazem emitowanym na przedniej szybie przez system wyświetlacza czołowego head-up. Informacje najważniejsze dla bezpieczeństwa jazdy pokazywane są w środkowej, górnej partii ekranu, w miejscu, w którym ich odczyt jest najłatwiejszy i najszybszy. Pośrodku ekranu pojawiają się także ostrzeżenia w postaci napisów i inne wskaźniki umożliwiające kierowcy szybkie dostrzeżenie wszelkich ewentualnych nieprawidłowości.

Nowa Mazda3 wyposażona jest także w powiększony, panoramiczny ekran centralny systemu MZD Connect o przekątnej 8,8 cala z funkcją widoku dzielonego. W chwili, gdy użytkownik przegląda menu po lewej stronie ekranu, po stronie prawej pokazywane są ilustracje ułatwiające intuicyjną orientację w dostępnych opcjach. Można także jednocześnie wyświetlać mapę nawigacji i informacje systemu audio, co zwiększa użyteczność systemów informacji i rozrywki. Co warte odnotowania, jest on skierowany w stronę kierowcy. Jednak moim zdaniem, mimo blisko 9 cali przekątnej jest on relatywnie przeciętnie czytelny. Projektantom zależało jednak pewnie na tym, by nie wystawał on znacząco ponad konsolę centralną, co jest ostatnio "modne" zwłaszcza u innych producentów.

W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaZ myślą o nowej Maździe 3, istniejący system MZD Connect został zaprojektowany od nowa w celu zwiększenia bezpieczeństwa korzystania i przyjazności dla użytkownika. Większa wydajność przeliczeniowa urządzeń i ulepszone oprogramowanie mają skrócić o połowę czas dostępu przy korzystaniu z ekranu menu informacji i rozrywki. Funkcje takie jak nawigacja są dostępne do użycia niemal natychmiast po uruchomieniu urządzenia. Zdecydowaną poprawę jakości obrazu i dźwięku osiągnięto w Maździe 3 poprzez przejście na cyfrowy przekaz sygnału z kamery i z systemu audio. Jest to wyraźnie zauważalne, bowiem w porównaniu do konkurencji, obraz z kamery jest wyjątkowo czytelny i ostry. Ponadto, na ekranie centralnym odtwarzać można pliki video przechowywane w pamięci USB.

Co ciekawe, obecnie w skład systemu MZD Connect wchodzi także Elektroniczna Instrukcja Obsługi pojazdu dająca łatwy dostęp do ważnych informacji. Dzięki niej użytkownicy mogą sprawdzać i wyszukiwać różne funkcje Mazdy 3 albo szybko weryfikować znaczenie wszelkich informacji wyświetlanych na ekranie centralnym. Funkcjonalność tej aplikacji jest bezpośrednio powiązana z sygnalizacją bieżącego stanu pojazdu, włącznie z kontrolkami ostrzegawczymi wyświetlanymi na zestawie wskaźników. Kiedy tylko na ekranie zestawu wskaźników pojawia się kontrolka, na ekranie centralnym uzupełnia ją informacja o wadze problemu i inne przydatne wskazówki. Użytkownik dowiaduje się, na ile poważny jest problem i otrzymuje link do Elektronicznej Instrukcji Obsługi, w której otrzyma pełniejsze wyjaśnienie, przewodnik wideo i poradę, jak najlepiej zareagować w danej sytuacji.

W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaSystem nagłośnienia w wyposażeniu standardowym z 8 głośnikami wykorzystuje układ trójdrożny. Głośniki niskotonowe 3L znajdują się pod deską poniżej przedniego podszybia, dwa głośniki wysokotonowe o średnicy 2,5 cm na żagielkach przednich drzwi, a głośniki średniotonowe o średnicy 8 cm w górnych partiach boczków drzwi przednich i tylnych.
Dostępny opcjonalnie system nagłośnienia Bose® składa się z 12 głośników – dodatkowymi są głośnik centralny o średnicy 8 cm, dwa głośniki satelitarne w tylnej części kabiny oraz subwoofer zaprojektowany specjalnie do tego modelu, o optymalnym stosunku gabarytów do jakości brzmienia. System posiada oddzielną indywidualną regulację, która umożliwia uzyskanie silniejszej podstawy basowej i wyższej jakości odsłuchu.

Nowy system nagłośnienia nie wymaga otworów w panelach drzwi, obecnych we wcześniejszych systemach, co wyraźnie poprawia wytłumienie akustyczne wnętrza. Co ciekawe, aż 49 krytycznych punktów konstrukcyjnych pojazdu, które mogą generować hałas dobiegający we wnętrzu pojazdu, zostało poddanych dokładnej analizie i próbie jego ograniczenia. Wysiłki te opłaciły się, bowiem nawet przy prędkościach autostradowych, we wnętrzu jest stosunkowo cicho.

Warto także wspomnieć o panelu sterowania umieszczonym pośrodku deski rozdzielczej. To, co kiedyś było raczej normą, dziś coraz częściej jest ewenementem o którym jednak warto wspomnieć – do sterowania temperaturą i intensywnością nawiewu powietrza nadal wykorzystywane są tradycyjne pokrętła. Brawo! Panel jest wzorowo czytelny i intuicyjny w obsłudze.

Jednostki napędowe
SILNIK DIESLA 1.8 SKYACTIV-D
Silnik wysokoprężny stosowany jako napęd Mazdy 3 ma łączyć oszczędność paliwa z dobrymi parametrami ekologicznymi. Zastępuje on dwa silniki stosowane w dotychczasowej Maździe 3 – o pojemnościach 1,5 litra oraz 2,2 litra i dostępny jest z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive.
Jednostka ta osiąga moc 116 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1600-2600 obr./min Jej średnie zużycie paliwa waha się w zakresie 4,8-5,7 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą 130-151 g/km.
Niestety, silnika tego nie zobaczymy w krajowych salonach! No chyba, że coś zmieni się w podejściu do Diesla, ale na to raczej bym nie liczył.

SILNIK BENZYNOWY 2.0 SKYACTIV-G Z TECHNOLOGIĄ M HYBRID
W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaZobaczymy za to Mazdę 3 z najnowszym, wysokowydajnym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G z wtryskiem bezpośrednim, który wspomagany jest przez nowy system napędu hybrydowego Mazdy – M Hybrid. Połączenie to daje w efekcie dynamiczne osiągi, a jednocześnie doskonałe wyniki w zakresie zużycia paliwa i niskich emisji cząstek stałych z układu wydechowego.
Jednostka ta osiąga moc 122 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr./min Łączy ona średnie zużycie paliwa w granicach 6,0-6,7 l/100 km z emisjami CO2 na poziomie 136-152 g/km. Ten silnik dostępny jest z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive.


W porównaniu do Mazdy3 poprzedniej generacji, w silniku 2.0 Skyactiv-G zmodyfikowany został kształt płaszczy tłokowych i skorygowane profile pierścieni zgarniających, które zmniejszają tarcie mechaniczne. System obiegu chłodziwa regulujący gospodarkę cieplną silnika ułatwia jego szybkie nagrzewanie, czym przyczynia się do obniżania zużycia paliwa. Hałas procesu spalania został zmieniony na dźwięk przyjemniejszy dla ucha, a efektem przeprojektowania profilu koron tłoków i użycia wtrysku wielofazowego jest zwiększenie wydajności. Mieszanka paliwowo-powietrzna, atomizowana pod wysokim ciśnieniem przez wtryskiwacze, zwiększa wydajność procesu spalania, zapobiegając przywieraniu paliwa do ścian komór spalania.
Oszczędność paliwa w zmodyfikowanym silniku 2.0 Skyactiv-G zwiększana jest przez wirtualne zmniejszanie pojemności skokowej wtedy, gdy jest to możliwe. System automatycznie, w zależności od aktualnych warunków jazdy, przełącza silnik pomiędzy trybami pracy na dwóch i na czterech cylindrach. W chwilach, gdy silnik pracuje pod lekkim obciążeniem, na przykład podczas spokojnej jazdy na niskich obrotach ze stałą prędkością, z pracy wyłączane są cylindry pierwszy i czwarty. Rozwiązanie to eliminuje straty mechaniczne powodowane sprężaniem i oporami mechanicznymi. Precyzyjne sterowanie ilością pobieranego powietrza, dawkami wtryskiwanego paliwa i czasami zapłonu pozwala uzyskać pełną gładkość włączania i wyłączania cylindrów. Kierowca korzysta z oszczędności paliwa, nie odczuwając żadnych negatywnych zmian w prowadzeniu samochodu.

SILNIK SKYACTIV-X
Nowa Mazda3 stanie się też pierwszym samochodem produkcyjnym napędzanym nowatorskim silnikiem Mazdy oznaczonym Skyactiv-X. Jest to jednostka napędowa wykorzystująca unikatową, opracowaną przez Mazdę metodę spalania SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition - zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową) i jako taka stanowi pierwsze na świecie zastosowanie technologii samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki w silniku benzynowym. Wprowadzenie tego silnika zaplanowane jest na II połowę 2019 r. Łączy on takie zalety jak lepsza pierwsza reakcja na dodanie gazu i niskie zużycie paliwa, na ogół kojarzone z silnikami Diesla, z zaletami silnika benzynowego, czyli zdolnością do liniowej reakcji nawet na bardzo szybkie impulsy i dużą swobodą obrotową odczuwalną do wysokich prędkości obrotowych. Silnik ten również współpracuje z nowym, inteligentnym systemem Mazdy M Hybrid.


Tak, jak wszystkie silniki Nowej Mazdy 3, Skyactiv-X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz napędu na przednie koła, wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X udostępniona zostanie również z systemem napędowym Mazdy na cztery koła – i-Activ AWD.
W chwili obecnej ta wersja nie jest jeszcze dostępna w sprzedaży i nie była nam prezentowana.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6

SYSTEM M HYBRID – co to jest?
Nowa Mazda3 napędzana silnikami 2.0 Skyactiv-G i Skyactiv-X wyposażona jest w system dyskretnej hybrydy działający pod napięciem 24V, który wykorzystuje opracowaną przez Mazdę technologię napędu elektrycznego. System ten, o niedużych gabarytach i wysokiej wydajności, obniża zużycie paliwa i sprzyja jego jeszcze większej oszczędności dzięki ponownemu wykorzystywaniu energii odzyskiwanej podczas hamowania: zamieniona na prąd, napędza ona silnik elektryczny pełniący rolę wspomagającą dla silnika spalinowego. Rozrusznik zintegrowany z prądnicą (ISG), napędzany paskiem, przetwarza energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania w energię elektryczną i przechowuje ją w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 600 kJ. System ten wykorzystuje przetwornicę DC/DC (prąd stały/prąd stały) do przetwarzania mocy na prąd pod odpowiednim napięciem, którym zasila urządzenie elektryczne samochodu. Akumulator litowo-jonowy umieszczony jest pomiędzy kołami, co minimalizuje jego wpływ na ilość miejsca we wnętrzu auta, a jednocześnie pomaga poprawić rozkład mas i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa biernego. Co więcej, system M Hybrid Mazdy poprawia wyniki zużycia paliwa w jeszcze jeden sposób, przedłużając czas, w którym silnik benzynowy jest wyłączony np. w oczekiwaniu na zielone światło.


System M Hybrid nie tylko poprawia wyniki ekologiczne pojazdu, lecz również korzystnie wpływa na jego właściwości jezdne. Gdy samochód rusza, przyśpiesza lub zatrzymuje się, wszystkie przejścia odczuwa się jako gładsze i bardziej naturalne. Zastępując moment obrotowy silnika spalinowego momentem silnika elektrycznego, system hybrydowy zdolny jest zapewnić takie same przyśpieszenia jak silniki benzynowe, ale przy niższym zużyciu paliwa. Ponadto, podczas zmian biegów w górę prędkość obrotowa silnika jest natychmiastowo korygowana, wspomagając użycie sprzęgła przez kierowcę.

Pierwsze wrażenia
W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaMazda 3 to śliczne auto z wręcz dopieszczonym kokpitem. Z bardzo wygodnymi fotelami, przejrzystością i funkcjonalnością w obsłudze. Deska rozdzielcza przypadnie do gustu tradycjonalistom i tym, którzy po prostu we wskaźnikach lubią "porządek". Ekran infotainmentu jest panoramiczny, dla mnie przeciętnie czytelny (lecz to kwestia gustu). Półeczka pod nim będzie wprawdzie "siedliskiem kurzu", ale może zmusi właściciela do częstszego dbania o tapicerkę. Na tylnej kanapie usiądą w miarę wygodnie dwie osoby nawet o wzroście 190 cm. Niestety, poprzez stosunkową małą powierzchnię okien w wersji hatchback mogą się one nabawić klustrofobii. Wrażenie potęguje jeszcze czarne wykończenie i podsufitka, także w kolorze czarnym (moda jakaś czy co?). W sumie na tylnej kanapie można sadzać pasażerów "za karę".


Sedan, to inna bajka i pewnie "młodzi, gniewni" będą wybierać hatchbacka, a stateczni ojcowie rodzin - właśnie sedana. Jest niesamowicie elegancki, a przy tym z większym "kufrem" kosztuje tyle samo co hatchback, co nie jest w dzisiejszych czasach zjawiskiem powszechnym.
Zawieszenie jest umiarkowanie twarde, co wraz z precyzyjnym układem kierowniczym daje poczucie pewności panowania nad autem podczas szybszej jazdy np. w zakrętach. Automatyczna skrzynia biegów mogłaby „żwawiej” reagować na przyciśnięcie pedału przyspieszenia, ale to także jest kwestia subiektywna – jeden lubi gdy od razu wciska w fotel, inny, gdy ma czas, by się do tego przygotować.  

Ceny
W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. MazdaCennik nowej Mazdy 3 w opcji wyposażenia KAI zaczyna się od kwoty 94 400 zł za wersję SKYACTIV-G 122 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Wersja ze skrzynią automatyczną, to już wydatek 102 900 zł. Jak już wspomniałem, zarówno wersja hatchback, jak i sedan ma identyczną cenę wyjściową. Za lakier metaliczny trzeba dopłacić 2000 zł, za lakier Machine Gray - 2900 zł, a za Soul Red Crystal - 3500 zł.
Za najdroższą (cennikowo) wersję HIKARI trzeba zapłacić 109 900 zł (skrzynia manualna) i 117 900 zł (skrzynia automatyczna). Dużo to czy mało? To zależy. Mazda 3 jest stosunkowo nieźle wyposażona, a polski przedstawiciel nie chce konkurować tym modelem wyłącznie z autami pokroju VW Golf czy Honda Civic, ale chce się zmierzyć z segmentem premium - a zatem z Audi A3, BMW 1 czy Mercedesem A.

 Dane techniczne Mazda 3 2019


Mazda 2.0 SKYACTIV-G (122 KM) 6-m Mazda 2.0 SKYACTIV-G (122 KM) 6-a
Silnik/pojemność 1998 ccm, R4, benzynowy 1998 ccm, R4, benzynowy
Moc 122 KM przy 6000 obr./min 122 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr./min 213 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd 6 biegowa, ręczna, napęd przedni 6-biegowa automatyczna, napęd przedni
Liczba miejsc 5 5
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1570\1580 1570\1580
Rozstaw osi (mm) 2725 2725
Pojemność bagażnika (l) 358 hatchback/450 sedan 358 hatchback/450 sedan
Pojemność zbiornika paliwa (l) 51 51
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4460/1795/1435-hatchback 4660/1795/1440-sedan 4460/1795/1435-hatchback 4660/1795/1440-sedan
Typ nadwozia/liczba drzwi hatchback/sedan / 5 hatchback/sedan / 5
Prędkość maksymalna (km/h) 202 202
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,4 10,8
Średnie zużycie paliwa WLTP 6,0-6,3 l/100 km (producent) 6,4-6,7 l/100 km (producent)
Emisja CO2 (g/km) 136-142 145-152
Masa własna 1275 kg 1300 kg
Cena od 94 400 zł (KAI) od 102 900 zł (KAI)

 

W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. Mazda

W Europie oficjalnie zaprezentowano czwartą generację Mazdy 3. To jeden z najpopularniejszych modeli tej marki, który podczas 15 lat sprzedał się na całym świecie w liczbie 6 mln egzemplarzy, w tym na starym kontynencie w ilości ponad miliona sztuk.

Fot. Mazda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • radek (gość)

    panie Staszku, kupił by pan dla siebie to auto?

  • Marcin (gość)

    Mam takie pytanie czy koncern Mazdy też zastosuje w nowych silnikach rozwiązanie z rozrządem na zasadzie łańcucha ? Czy będzie dostępna też taka praktyczna opcja w silnikach ?

  • eric (gość)

    mam pytanie a mianowicie czy to Auto otrzyma mocniejszy Motor? Ponieważ teraz niezabardzo jedzie..

  • Lyken (gość)

    100 tysięcy złotych za hatchbacka ? Za 100 tysi można kupic suva... Mazda nigdy nie robiła rabatów, więc z tej ceny nie zejdzie w dół co powoduje, że to nigdy nie będzie masowo kupowany kompakt. Za równowartość nowej podstawowej wersji trójeczki mozna kupować wersje GT lub prawie GT hatchbacków z Renaulta, Forda, Opla, Kia, Hyundai.... Autko piękne i ten silnik wolnossący ale cena dyskwalifikuje ją w rynku masowego hatchbacków.

  • emeryT (gość)

    Naprawdę fajne auto, ale chwila nieuwagi i drachasz przednim zderzakiem po krawężniku parkingu pod dyskontem i to pomimo mnóstwa systemów ostrzegających w tym przypadku nie działających. Oczywiście gdyby pamiętało się włączyć wspaniałą kamerę parkowania, gdyby krawężniki budowane w Polsce były zgodne z normą, gdyby po dłuższej eksploatacji parkingów krawężniki nie "rosły" a utwardzona nawierzchnia nie opadała... Ja jeżdżę "ubogim" autem z czujnikami parkowania i one automatycznie "widzą" krawężnik naprawdę tańszym sposobem. Czyżby inżynierowie Mazdy coś przeoczyli???

  • kabi (gość)

    Po przeczytaniu, moje preferencje skupiły się w głównej mierze na corolli też japońska i znacznie więcej otrzymujemy za rozsądniejsze pieniądze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mazda 3 zdjęcia

Mazda 3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mazda 3 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mazda 3 Cena

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł