Testerzy ADAC w ocenie opon przyznają następującą punktację:
05 do 1,5 - bardzo dobrze
1,6 do 2,5 - dobrze
2,6 do 3,5 - zadowalające
3,6 do 4,5 - wystarczające
od 4,6 - słabe
Test ADAC. Opony letnie rozmiar 225/40 R18
Spośród 16 testowanych opon UHP (Ultra-High Performance) żaden model nie powodował nierównego poślizgu. Ogólnie rzecz biorąc testerzy ADAC przyznali czterokrotnie ocenę dobrą, a jedenastokrotnie zadowalającą. Jak zauważono, testowane modele opon nie wykazały typowych wad opon, które często określa się mianem „opon wyścigowych na drodze”, czyli słabej przyczepność na mokrej nawierzchni i dużego zużycie.
Producent i opona Ocena ADAC
Continental PremiumContact 6 2.1
Michelin Pilot Sport 4 2.1
Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 2,2
Maxxis Victra Sport 5 2,2
Nexen N`Fera Sport 2.6
Sava Intensa UHP 2 2,7
Vredestein Ultrac Vorti 2,7
Falken Azenis FK510 2,9
Bridgestone Potenza S001 3,0
Kumho Ecsta PS71 3,0
Nokian Powerproof 3,0
Pirelli P Zero 3,0
Toyo Proxes Sport 3,0
Hankook Ventus S1 evo3 3,1
Cooper Zeon CS-Sport 3,3
Rotalla Setulla S-Pace RU01 3,6
Tym razem Continental PremiumContact 6 i Michelin Pilot Sport 4 są w czołówce testu ADAC. Dzięki doskonałym wartościom hamowania opony Continental koncentrują się przede wszystkim na doskonałej przyczepności na mokrej nawierzchni, ale trzeba zaakceptować wyższy poziom hałasu i nieco gorszy efekt osuszania opony. Michelin jest tu trochę lepszy pod względem zużycia paliwa.
Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 i Maxxis Victra Sport 5 również zachowują równowagę między dobrymi osiągami na suchej i mokrej nawierzchni. Pod względem zużycia żadna z czterech opon z oceną dobrą nie miała problemów.
Test ADAC. Opony letnie wymiar 235/55 R17
Ten rozmiar opon jest alternatywą dla rozmiaru 215/65 R16 C - opon, które ADAC testował w 2019 roku. Wówczas dziewięć modeli zostało ocenionych jako słabe. Najnowszy test przyniósł znacznie lepsze wyniki. Jedyny minus: przewidywany przebieg 17-calowego rozmiaru jest niższy niż w przypadku opon C. Jednak, jak wyjaśniają specjaliści z ADAC, należy to zaakceptować dla zwiększenia bezpieczeństwa obecnie testowanych opon
Producent i opona Ocena ADAC
Michelin Primacy 4 1.9
Bridgestone Turanza T005 2.1
Maxxis Premitra 5 2,3
Pirelli Cinturato P7 2,3
Hankook Ventus Prime 3 2,7
Semperit Speed-Life 2 SUV 2,7
Yokohama BluEarth RV-02 2,7
Continental Eco Contact 6 2,8
Esa+Tecar Spirit Pro 2,8
Kumho Ecsta HS51 3,0
Kleber Dynaxer HP 3 3,3
Laufenn S-Fit EQ 5,0
Opony ocenione jako „dobre” nie tylko mają zalety na mokrej i suchej nawierzchni, ale także pod względem zużycia paliwa i zużycia. Najlepiej wypadła opona Michelin Primacy 4, która wyróżnia się najwyższym wskaźnikiem zużycia (prognozowany przebieg: prawie 46 700 km).
Również Bridgestone Turanza T005 i Maxxis Premitra 5 mogą się pochwalić całkiem dobrymi wynikami pod kątem zużycia (odpowiednio: 41 400 i 37 000 kilometrów). Pirelli Cinturato P7 osiągnęła prognozowany przebieg 35 000 km.
Pięć opon nieznacznie przekroczyło ogólną ocenę „dobrą” ze ocenami 2,7 i 2,8, dwie z 3,0. Semperit Speed-Life 2 SUV, Esa + Tecar Spirit PRO, Kleber Dynaxer HP3 i Continental EcoContact 6 zdobywają punkty na suchych drogach, ale tracą je z powodu zachowania na mokrych drogach. W przypadku Semperit, Esa + Tecar i Kleber jest to słabe hamowanie. W przypadku Yokohama BlueEarth RV-02 i EcoContact 6 jest to ledwie wystarczająca wydajność w aquaplaningu.
Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?