Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36599 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Test Passata Alltrack. Volkswagen na każdą drogę

Data publikacji: Autor: mk / TVN Turbo/x-news

Volkswagen Passat Alltrack

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe. 

Fot. Michał Kij

Passat w wersji Alltrack to samochód idealny na zimowe ferie - bez problemu pojedzie autostradą, ale także poradzi sobie na dojazdach do narciarskich kurortów.

Volkswagen Passat Alltrack

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe. 

Fot. Michał Kij

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe.

Volkswagen Passat Alltrack

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe. 

Fot. Michał Kij

Akcentom stylistycznym towarzyszą udoskonalenia praktyczne. Stalowe płyty chronią silnik i tylną część układu napędowego przed uszkodzeniami spowodowanymi jazdą po bezdrożach. Samochód jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4Motion, w którym regulacją dopływu momentu obrotowego do poszczególnych osi zajmuje się elektronicznie sterowane sprzęgło Haldex piątej generacji. Ponadto Alltrack ma system stabilizacji toru jazdy ESC oraz XDS+, który poprawia zachowanie auta przy szybkim wychodzeniu z zakrętu.

Lekki i nieskomplikowany układ napędowy 4Motion i podwyższony prześwit zwiększają walory praktyczne auta, nie pozbawiając go niczego, co mają inne Passaty. Komfort jazdy jest wysoki, do standardu należy trzystrefowa, automatyczna klimatyzacja „Climatronic”. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy można przewozić w środku przedmioty o długości dochodzącej do 2 m. Na dach można położyć 100 kg.

Volkswagen Passat Alltrack

Alltrack jest nieco wyższy od pozostałych Passatów. Ma większy, 174-milimetrowy prześwit. Pozostałe odmiany posadowione są o 27,5 mm bliżej jezdni. Porusza się na 17-calowych kołach, które można zamienić za dopłatą na atrakcyjne „osiemnastki” lub „dziewiętnastki”. Zamiłowanie Alltracka do zjeżdżania z asfaltu podkreślają specjalnie dla niego opracowane zderzaki, obudowy nadkoli oraz rozbudowane progi. Całości dopełniają relingi dachowe. 

Fot. Michał Kij

Podobnie jak inne Passaty, również Alltrack oferuje wielofunkcyjny ekran zastępujący tradycyjne wskaźniki, a także wyświetlacz „head-up”, pokazujący wybrane informacje wprost przed oczami kierowcy. Bezpieczeństwo jazdy podnosi m.in. Front Assist, który dąży do uniknięcia kolizji i zapobiega jej skutkom, wyhamowując auto zarówno przed, jak i po uderzeniu w przeszkodę. W korku przynosi ulgę system, który utrzymuje zadaną odległość od pojazdu z przodu i zapobiega zjechaniu z pasa ruchu, korygując tor jazdy.

Najtańszy model z 2-litrowym, 150-konnym dieslem i 6-biegową skrzynką ręczną kosztuje 147 590 zł. Na najdroższy, 240-konny Bi-Turbo ze zautomatyzowaną skrzynką DSG o 7 przełożeniach należy wydać 181 690 zł. Jedyny model benzynowy, z 2-litrowym TSI i 7-stopniową DSG osiąga 220 KM i kosztuje 160 390 zł. Alltrack występuje wyłącznie jako kombi i jest przeciętnie o około 4000 zł droższy od analogicznych wariantów zwykłego Passata w najbogatszej wersji wyposażenia Highline.

Volkswagen Passat Alltrack i konkurenci:

Marka/model Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion Subaru Outback 2.0D Trend Volvo XC70 D4 AWD Kinetic
Cena (zł) 147 590 148 952* 177 100
Typ nadwozia/liczba drzwi kombi/5 kombi/5 kombi/5
Liczba miejsc 5 5 5
Wymiary i masy      
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4777/1832/1506  4815/1840/1605 4838/1860/1604
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1584/1568 1575/1590 1590/1585
Rozstaw osi (mm) 2791 2745 2815
Masa własna (kg) 1670 1687 1685
Pojemność bagażnika (l) 639/1769 559/1848 575/1600
Pojemność zbiornika paliwa (l) 66 60 70
Układ napędowy      
Rodzaj paliwa olej napędowy olej napędowy olej napędowy
Pojemność (cm3) 1968 1998 2400
Liczba cylindrów 4 4 5
Napędzana oś 4x4 4x4 4x4
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń manualna/6 manualna/6 manualna/6
Osiągi      
Moc (KM) przy obr./min 150 przy 3500-4000 150 przy 3600 163 przy 4000
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min 340 przy 1750-3000 350 przy 1600-2800 420 przy 1500-2500
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,2 9,7 10,4
Prędkość maksymalna (km/h) 205 200 200
Średnie spalanie (l/100 km) 4,9 5,6 5,5
Emisja CO2 (g/km) 130 145 145

*34 400 euro

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Wpjtek (gość)

    Jest piękny

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Passat zdjęcia

Volkswagen Passat dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Passat opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Passat Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł