Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Test Renault Captur Intens Energy dCi 90 [galeria]

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur / Fot. Robert Kulczyk W 2013 roku podążając za modą francuska marka zaprezentowała nowego miejskiego crossovera o nazwie Captur. Najtańsza jego odmiana Life napędzana silnikiem benzynowym Energy TCe 90 (0.9 l) dostępna jest już za 55400 złotych.

Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur / Fot. Robert KulczykCoraz silniej na rynku motoryzacyjnym reprezentowany jest segment małych, miejskich crossoverów. Praktycznie każda marka posiada w swojej ofercie pojazd o takiej charakterystyce technicznej i użytkowej. Auta te łączą w sobie cechy miejskiego samochodu kompaktowego z elementami charakterystycznymi dla aut terenowych. Konstrukcja oparta została na płycie podłogowej „Renault/Nissan B platform”, którą znajdziemy między innymi w modelu Clio czwartej generacji.

Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur. Pojazd może być napędzany jednym z dwóch silników benzynowych: TCe 0.9 l. 90KM i TCe 1.2 l. 120KM lub jednostką wysokoprężną dCi 1.5 90KM. Bardzo bogato przedstawia się oferta wersji kompletacji wyposażenia. Klient decydując się na zakup modelu ma do wyboru cztery jego zakresy: Life, Zen, Intens oraz XMod. Zaskoczeniem może być to, że producent mimo cech charakterystycznych dla pojazdów typu SUV nie przewidział w modelu Captur możliwości przeniesienia napędu na wszystkie koła pojazdu.

Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur / Fot. Robert KulczykKompaktowe wymiary: długość 4,12m, szerokość 1,77m, wysokość 1,55 oraz rozstaw osi 2,6m to wartości przeciętne dla tego typu aut. Stylistyka bryły nadwozia jest ekspresyjna, odważna i nowoczesna. Sprawia, że nie sposób nie zauważyć auta na drodze. Zabiegiem, który znacznie podnosi walory estetyczne jest możliwość zamówienia dwukolorowego nadwozia. Producent oferuje kilkanaście konfiguracji nadwozia i dachu w różnych kontrastujących ze sobą barwach.    

Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur / Fot. Robert KulczykMimo kompaktowych wymiarów wnętrze jest dość przestronne. Podwyższone nadwozie powoduje, że zajmowanie miejsc w kabinie jest bardzo łatwe, na obszernych fotelach przednich siedzi się bardzo wygodnie, a miejsca na głowę i nogi jest pod dostatkiem. Producent zadbał również o przestrzeń dla osób podróżujących na siedzeniach tylnych poprzez wyposażenie auta w przesuwną kanapę. Praktycznym rozwiązaniem jest możliwość zdejmowania tapicerki siedzeń za pomocą zamków błyskawicznych w celu chociażby ich wyprania. We wnętrzu opisywanego crossovera znajdziemy wiele użytecznych i praktycznych schowków. Na uwagę zasługuje zastąpienie tradycyjnego zamykanego schowka w desce rozdzielczej po stronie pasażera potężną szufladą „easy life” o pojemności aż 11 litrów. Mankamentem jest utrudniony dostęp do jej przestrzeni w chwili zajęcia miejsca na fotelu przednim przez pasażera. W standardowym położeniu kanapy tylnej pojemność bagażnika wynosi 377 litrów, a po przesunięciu jej do przodu objętość wzrasta do 455 litrów. W razie potrzeby możemy dodatkowo złożyć asymetrycznie dzielone siedzenia tylne w stosunku 1/3 do 2/3 i dowolnie skonfigurować przestrzeń ładunkową. Po całkowitym ich złożeniu otrzymamy bagażnik o maksymalnej pojemności 1235 litrów. Wynik ten pod względem objętości bagażnika plasuje Captura w ścisłej czołówce aut segmentu B.

Warto wiedzieć: Nie tylko Krasić. TOP 10 piłkarzy z najlepszym CV w Ekstraklasie

Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur / Fot. Robert KulczykPod maską testowanego modelu znajduje się wysokoprężna jednostka napędowa 1.5 dCi, która charakteryzuje się maksymalną mocą 90KM oraz maksymalnym momentem 220Nm. Auto nie należy do najszybszych. Aby rozpędzić się do prędkości 100 km/h potrzebuje 13,1 sekundy, a maksymalna prędkość jaką może osiągnąć to 171km/h. Dynamika może i nie zachwyca, ale bez wątpienia poziom zapotrzebowania na paliwo jest atutem crossovera marki Renault. Jak podaje producent w cyklu mieszanym potrafi zadowolić się ilością niespełna 3,6 litra oleju napędowego na 100km, co jest jednym z najlepszych wyników w klasie. Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem poprawnie działającej 5 stopniowej manualnej przekładni biegów. Zawieszenie zostało zestrojone tak, aby zapewnić użytkownikom wysoki poziom komfortu przy jednoczesnym zachowaniu stabilności toru jazdy. Auto znakomicie radzi sobie w ruchu miejskim, jest bardzo zwrotne, a zwiększony prześwit powoduje, że nie straszne stają się wysokie krawężniki czy nierówności drogi.

Wybrane dane techniczne Renault Captur i konkurentów:

Marka/model Renault Captur Fiat 500L
Trekking
Peugeot 2008
Wersja Intens - Active
Cena (zł) 76 050 86 700 76 000
Silnik Diesel Diesel Diesel
Pojemność (cm3) 1461 1598 1560
Moc (KM) 90 120 100
Moment
obrotowy (Nm)
220 320 254
Przyspieszenie
0-100 km/h (s)
13,1 11,5 11,3
Prędkość
maksymalna (km/h)
171 183 180
Średnie spalanie
(l/100 km)
3,6 4,3 3,6
Skrzynia biegów Manualna
5-biegowa
Manualna
6-biegowa
Manualna
5-biegowa
Pojemność
bagażnika (l)
377 400 350
Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur / Fot. Robert Kulczyk

Odważna stylistyka, kompaktowe wymiary oraz przestronność i uniwersalność wnętrza to cechy charakterystyczne dla nowego Renault Captur / Fot. Robert Kulczyk

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości